Anbefalte innlegg

På vei hjem på fredag stopte bilen min. Det er en Audi 80 2,0 1994 mod. Gått 190000 km. Jeg kjørte helt rolig og plutselig kjenner jeg ingen kraft i motoren lenger. Jeg renner ett stykke før jeg stopper helt opp. Med ett luktet det ganske kraftig med bensin. Når jeg kinner føler jeg at det er lite som skjer :P En ting er sikkert og det er at den ikke starter...

Det er gnist på pluggen, men kommer ikke så ofte som jeg føler det skal. Men stempelet føler jeg også går litt tregt opp og ned... Virker som startmotoren går veldig lett rundt.

Jeg kan se at det er slitemerker oppå registerreimen, men tennene ser fine ut. Slitemerkene oppå kommer nok av at strammehjulet står fast, den går ikke rundt med reimen. Reimen virker også litt for slakk.

Bilen har brukt en del olje, men mindre i det siste... Bilen har også brukt litt kjølevæske. Noe som kan tyde på at toppakning er dårlig. Men kjølevæske er ikke missfarget av olje og oljen ser heller ikke missfarget ut! Det er heller ingen bobler eller slikt på peilepinnen, noe jeg har hørrt at det ofte er ved dårlig toppakning...

Forstår at det er vanskelig for folk gi noen eksakt diagnose, da det sikkert er mange ting som kan være galt. Men jeg blir veldig glad for tips til ting jeg kan undersøke for å utelukke, eller fastslå mulige problemer!

Skal prøve å ta en komptest så fort som mulig... Hvilket resultat skal jeg ha?

Tusen takk for tips! Er ikke morsomt å være billøs : gråter :

Mvh Eirik Øygarden

PS: legger ved to dårlige bilder ned mot reg.reim. Du kan se at det er litt gummirester langs med dekselet, slitemerker på reimen og pilen viser hjulet som står fast...

1.JPG

2.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om strammehjulet står stille har du ihvertfall en ganske alvorlig feil der, så jeg ville begynt med å skifte rem og strammehjul og selvfølgelig passe på at alt står riktig, og så ta det derfra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik slitemerke oppå reima er vel ganske normalt etter div 10'km. Innbilder meg at reg-reima vi bli meget varm og gå i oppløsning på kun kort tid hvis strammehjulet sitter fast?

Reima skal kunne vris 90*, (og ikke mer) på det lengste strekket til reima. Lykke til med feilsøking

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.