#1 Skrevet November 16, 2007 Metallet på den ene klossen (slitt ned) har gjort den ene siden på bremseskiva litt ruglete i overflaten (veldig ujevn, ikke glatt og fin som på andre siden). Kan jeg bruke nye klosser på gammel skive, selv om det er slik beskrevet over? (har nye skiver, men får dessverre ikke av unbrakebolten som holder bremsekloa fast.... ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 16, 2007 det vil slite mer på klossen,og du mister kansje noe bremseeffekt?ville heller prøvd hardere og få løsna den bolten og skifte skiver! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 16, 2007 bruk hammer og meisel til å løsne den lille skruen. det funker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 16, 2007 Billi, bytt kun klosser varer litt kortere med hva koster en par bremseklosser idag, slikk og ingenting nesten. Middels, bytt skiver, f.eks biltema og kjøp f.eks mintex klosser fra mekonomen. Klosser fra tema er ikke så bra:P Dyrt, bestill slissa og ventilerte skiver og keramiske klosser:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 16, 2007 Skift skivene! Har de gamle klossene gjort skiva ru i overflaten/gått stål mot stål, ødelegger det den nye klossen og lager ulyd ved bremsing ( skrapelyd ). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 16, 2007 tok en mutterknekker rundt bolten, kjørte den inn mens unbrako pipa var inne, for og så vri muttertrekkeren (tredde ei stang over den) men akk nei bolten sitter jeg er 99% sikker på at jeg hadde klart det hvis jeg hadde et mag apparat her.. da kunne jeg tatt en 15-16 mm mutter over det runde hodet til unbrakoen og sveist den fast så ville varmen også hjelpe med å løsne den mens jeg vrir rundt mutteren... så hvis det er så at nye klosser mot overflate som er veldig ru bare vil skape masse ulyd ved bremsing, så får jeg vel bare få en viking bil til å kjøre den til et verksted som har det utstyret.. kommer ikke lenger i garasjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 16, 2007 skal holde med hammer og meisel.. gjort det på dusinvis av biler selv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 16, 2007 Har på følelsen at meislen vil "meisle" i filler skruen når den sitter så fast som den gjør... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 16, 2007 ja.. men de pleier ikke sitte i gjengene.. er bare å prøve.. de skruene er ikke så viktige uansett.. er bare for å liksom holde de på plass i bolthullene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 16, 2007 jeg banket en fastnøkkel rundt bolten, funket hos meg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 16, 2007 ja.. men de pleier ikke sitte i gjengene.. er bare å prøve.. de skruene er ikke så viktige uansett.. er bare for å liksom holde de på plass i bolthullene.. skruene er jo det som holder kalipperholder til navet? elelr snakker vi fremme nå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 16, 2007 ja.. men de pleier ikke sitte i gjengene.. er bare å prøve.. de skruene er ikke så viktige uansett.. er bare for å liksom holde de på plass i bolthullene.. Tror du tenker på den lille skruen som holder fast skiva nå...eller??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 17, 2007 Trenger du i det hele tatt å løsne umbrakoboltene som fester caliper carrieren? Holder vel med bare å løse caliperen (glideboltene)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 17, 2007 Trenger du i det hele tatt å løsne umbrakoboltene som fester caliper carrieren? Holder vel med bare å løse caliperen (glideboltene)? får ikka av skiva om man ikke løsner kalipperholder.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 17, 2007 Har uansett prøvd å banke ut skruen med muttertrekker på 350 nm uten hell, derfor tviler jeg på at meisel vil hjelpe her... men uansett, så er unbrakoen nå ødelagt... skal prøve å punkte på en mutter med pinneapparat over hodet senere i dag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 17, 2007 Hadde samme problemet i sommer.. Hos meg er det en 6mm umbrako som skal brukes, så jeg tok en Torxbits og banket inn i hullet, og skrudde ut skruen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 17, 2007 Selv satt jeg nye klosser på skiver hvor ene skiva fremme hadde slitt ned på metallet på gamle klossen, og fikk spor i bremseskiva osv. Dette har slitt seg ned, og skiva er uten spor lenger. Samt klossene har holdt lenge de. Ikke noe problem med det. Godkjent på EU og bremsetest der osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...