Anbefalte innlegg

har en golf 4 gti med chip og åpentfilter, lader 1,2 bar stabilt.

Tenkte å bytte ut org intercooler og eksos fra kat i første omgang.. Vil jeg merke noe effekt økning av dette? La oss si det er 190hk i motor nå, vil jeg kunne nå 205/ 210hk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trodde orginal turboen på 1.8 ikke klarte mer en 197 hk ? maks? arrester meg gjerne.. bare mener eg har hørt dt en plass! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trodde orginal turboen på 1.8 ikke klarte mer en 197 hk ? maks? arrester meg gjerne.. bare mener eg har hørt dt en plass! :)

 

 

Flere tuningfirma reklamerer for opp til 215hk med eksos og intercooler tror jeg, så litt over 200hk kan man vel "presse" igjennom snurra eller? om man senker innsugstempen med 20 grader så får man vel ca 3 hk mer der, pluss 5- 6 hk på eksos eller? Har også byttet ut den restrektive innsugsrøret til turboen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du vil jo uansett merke en forbedring ved å oppgradere eksos og intercooler!! Skulle det være slik at peak hp ikke øker, vil du likevel få et jevnt over høyere og bedre powerband både med tanke på hestekrefter og dreiemoment. Maks hk er jo uansett ikke det viktigste.

 

Når det gjelder eksosoppgraderinger må det nevnes at ved å kun fjerne katalysatoren og kjøre med resten standard, vil du tjene mer på det enn å oppgradere hele eksossystemet fra etter katalysatoren. Anbefaler deg ikke å kjøre uten katalysator, men setter du på en racepipe der origianlkatalysatoren er og monterer en racekat under bilen, vil det gi deg mer enn å montere et catback anlegg. Og du slipper da for mye lyd og. Og så kan du på sikt oppgradere resten av eksosanlegget. Bare et tips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok! Har tenkt på 3" downpipe med racekat og 2,5" fra dette og ut. Vil ha litt mer lyd ut bak og:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok! Har tenkt på 3" downpipe med racekat og 2,5" fra dette og ut. Vil ha litt mer lyd ut bak og:)

 

Slik setup har jeg nå. Kan anbefales. Har Milltek anlegg og racepipe fra turbofun.no og racekat fra ebay. Syns imidlertid det er litt mye eksosbråk i bilen ved normal kjøring, selv om det er kjekt når jeg gir på. Men er vesentlig mindre bråk fra Milltek anlegget enn fra billigere saker som supersport o.l.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Unskyld for at eg låner tråden din litt her Glenn ove:)

 

Lurer litt på dette med og oppgradere eksos, kjøling etc. etter chip er montert. Når eg fekk chippet bilen hos Ts spørte eg om di kunne legge inn samme chipen som di har sammen med effektanlegget(steg2?) Men fikk svar at eg ville ødelegge motoren med org annlegg. Selv om dette skulle monteres etter 50mil. Oslo-haugesund. Vil ein då få noe mer effekt ved og montere dette etter på, eller kun bedre respons? Lurer litt på det samme med etter montere fmic (som ligger klar her: rock :) Nå som kulda har komt vil det vel bli lavere innsugstemperatur på bilen takket moder jord. Men på min bil ser eg at den lader lavere trykk til lavere temperaturen er. Vil ikkje det sei at luften mengden er den samme om det er 20grader ute eller -10grader ute?

 

Anbefaler deg ikke å kjøre uten katalysator, men setter du på en racepipe der origianlkatalysatoren er og monterer en racekat under bilen,

 

P.g.a motoren kan ta skade uten eller for mye lyd?

 

Håper det ikkje var for dumt spørt dette, har lurt ei stund:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo kaldere innsugsluften er, jo mindre ladetrykk skal til for å produsere samme krefter. Dette fordi at jo kaldere luften er jo mer oksygen per mengde luft. Det er derfor du ser at du lader mindre jo kaldere det er.

 

Grunnen til at TS ikke anbefalte at du skulle montere samme chip som de monterer ved oppgradert eksos er nok at da tynes turboen maks av hva den er god for, og det utvikles da endel mer varme, som igjen er skadelig for turbo og motor. Men hvis man har oppgradert eksosen slik at det blir mindre motstand for eksosen fra turbo og ut, kompenserer man da ved at det ikke blir like stor varmeutvikling i turboen da motstanden for eksosflow er redusert, og man kan da tyne turboen litt ekstra. Uten at netto varmeutvikling øker noe særlig.

 

Det med at jeg ikke anbefalte ham å kjøre uten katalysator var mest for miljøets skyld! :) Og for at det ikke skal være et problem å komme gjennom EU-kontroll og tekniske kontroller. Men uten katalysator er jo best performance messig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ergo vil man ikkje få mer hk/nm ved og oppgradere flow og senke insugstemp uten ny chip?

Er ikkje for og kverulere her men ser det ikkje heilt for meg detta: flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville jo tro at du ville det jo. Det at du sier at ladetrykket ditt synker når det er kaldt er egentlig litt rart, jeg ville trodd at du heller ville merket at bilen ble litt sprekere. Jeg forklarte bare sammenhengen mellom lufttettet og lufttemperatur osv, og dermed at man kan se sammenhengen med kaldere temp og lavere ladetrykk gitt samme effekt. Men ville som sagt ikke trodd at dette skjedde. Isåfall må det være motorstyringen som på en eller annen måte begrenser det hele og hindrer mer effektutvikling ved lavere innsugstemp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville jo tro at du ville det jo. Det at du sier at ladetrykket ditt synker når det er kaldt er egentlig litt rart, jeg ville trodd at du heller ville merket at bilen ble litt sprekere. Jeg forklarte bare sammenhengen mellom lufttettet og lufttemperatur osv, og dermed at man kan se sammenhengen med kaldere temp og lavere ladetrykk gitt samme effekt. Men ville som sagt ikke trodd at dette skjedde. Isåfall må det være motorstyringen som på en eller annen måte begrenser det hele og hindrer mer effektutvikling ved lavere innsugstemp.

 

det er motorstyreenhet som begrenser ladetrykket når det er kaldt ja, slik at den ikke sakl kunne gå magert pga for mye luft i forhold til bensin. Hørte dette en gang. så de som kjører MBC burde vel skru ned litt om vinteren..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok! Har tenkt på 3" downpipe med racekat og 2,5" fra dette og ut. Vil ha litt mer lyd ut bak og:)

 

Jeg har 3" fra turbo og halveis under bilen...2,5 etter da.

Fungerer fint det.PS: har ikke noe kat jeg: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monterte ic og større eksos 2.5" hele veien uten cat og midtdemper funker fint det:) merka mere drag i bilen faktisk ja! og råere lyd da: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.