Bakrutevisker på mk3 variant trøbbel, er for "slakk"

Anbefalte innlegg

Har irritert meg grønn på at jeg ikke får visket bak-ruta ordentlig på stasjonsvogna i det siste. Trodde det var visker-bladet som var for "stivt" slik at bladet ikke bøyde seg etter buen på ruta (virket som det var det). Kjøpte nytt visker-blad (bosch). Etter bytte ble det mye værre, så konklusjonen min på dette er at visker-armen ikke ligger hardt nok inntil ruta.

Nå er det så galt at det er bare di 2-3 første cm på viskerens "vandring" som er 100%. Så ebber det bare ut til omtrent 0% visking på det punktet der viskeren "snur". Så det blir liksom bare en 3-kant som blir visket.....

Men hvordan fikse dette?

Er jo en fjær inni visker-armen, er det den fjæra som bestemmer trykket? : klø :

Jada, er fullstendig klar over at jeg kan sveise igjen og cleane luka, men det er ikke aktuelt på denne bilen. Er et spm om sikkerhet også, liker å ha sikt bakover gjennom ruta. Er denne bilen som blir brukt når sønnen min er med. :P:p:p:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oppfatter som at du hadde samme problem som jeg hadde på passaten min en gang, så jeg tok og sprayet rustløser på fjæren du beskriver og rundt hengslene o.l. ble bra stramt til slutt!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oppfatter som at du hadde samme problem som jeg hadde på passaten min en gang, så jeg tok og sprayet rustløser på fjæren du beskriver og rundt hengslene o.l. ble bra stramt til slutt!!

Skal prøves! Takker for tipset, sikkert ikke mer som skal til, da det er et problem som har kommet i det siste, og gradvis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

helt sikkert siden du sier det kom seg gradvis, blir jo lite brukt om sommeren også!! støv/sand/drit som legger seg inni der!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel da ser det ut som problemet løser seg selv gitt. : bh :

Prøvde å smøre litt. Ingen forbedring.

Så jeg fant frem en god tang og stramte opp fjæra litt. Og så "knikk", der var visker-armen brukket!: bråk :

Så da blir det ny viskerarm......: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

;) får håpe den nye er stram og fin da :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.