S4 instrumentpanel i 100 2.3E

Anbefalte innlegg

Har satt inn S4 instrumentpanel i min Audi 100 2.3. Eneste som virker av ekstrainstrumentene er klokken, som er helt naturlig da jeg ikke hadde ekstrainstrumentene på mitt originale instrumentpanel.

Oljetrykket går ut av skalaen og oljetemperaturmåleren er død. Har ikke autocheck på bilen, så autocheck displayet har jeg bare fjernet og erstattet av det gamle.

Tenkte nå å få ekstrainstrumentene til å virke og har i den forbindelse et par spørsmål.

oljetrykk.jpg

Regner med at jeg trenger en oljetemperaturgiver? Nummer 6 på bildet. Hvordan gjør man det med ledning fra denne og til instrumentet?

Når det gjelder oljetrykk så mener jeg det står en oljetrykkbryter nr. 1 og en oljetrykkbryter nr.2 på blokka nå.

Blinkelampa bruker vel 1.8 bar giveren (nr.2) og oljelyset i den "vanlige" lysstripa bruker vel 0.25bar (nr.1) giveren

Bytter jeg ut oljetrykkbryter nr.1 med oljetrykkgiver nr.5? Og legger en ny ledning fra ene polen på den og til instrumentet? Eller må jeg begge følerne?

Da med en y-frogrening med delenr 035 103 717 (nr.10) og 035 103 715 (nr.8) og metallpakninger med delenr: N 013 808 5 (nr.11), N 013 811 5 (nr.4), N 013 818 2 (nr.9).

Hvordan har folk gjort det med tanke på pluggene inn på instrumentet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Jeg har også en 100 C4 med 2.3 E (AAR) motoren og kjøpte den med S4-instrumentet satt inn. Var også sånn på min at bare klokka fungerte. Kjøpte bilen i 2006 og først i dag, etter å ha drømt å få ordnet det i nesten tre år, klarte jeg å fikse det ;-) YES! ;)

Hadde det ikke vært fpr tegningen du la inn her, hadde jeg ikke klart å løst det, for den tegningen jeg hadde var det tydeligvis en feil på. Jeg byttet nr. 5. med nr. 2. som det stod på tegnignen jeg fikk av Grenland Auto, og trakk en ekstra ledning til instrumentet (øverste av de to kontaktpluggene bak). Jeg starta opp og det fungerte, men da jeg begynte å kjøre og fikk litt turtall, begynte oljelampa å blinke sammen med tre pip. Så kom jeg til å tenke på det du la inn her og som jeg hadde lest og koblet det sånn for 15 min siden, og det virket med en gang! =D

Hva skulle enn gjort uten VACN's forum sier jeg bare!? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.