#1 Skrevet November 18, 2007 HEI Problemet begynte etter at det ble skikkelig kalt. -10. selv om jeg ikke tror at det har noe med saken å gjøre. Bilen begynte pluttselig å bruke veldig mye kjøleveske! Da snakker vi 1 liter for 30 min kjøring. Jeg har sett på peilepinnen og oljen var ikke i noen stor grad brun eller blank. oljen er grå under oljepåfyllings lokket... men det har jeg hør kommer av små kjøring, noe jeg gjør... Da jeg begynte å sjekke slangene måtte jeg ta av rørene til intercoolern, i det jeg tok av slangen, så jeg en lekasje (en liten sprut) på høyre side, ca nede ved bokka.... altså nesten under dynamoen. Det som også er rart, er at når jeg skrur av lokket på kjøleveske tanken stiger nivået et par cm... og luft strømmer inn/ut Pga at det er en helvetes jobb å ta av alle slangene for å komme til spørr jeg her om det er noen som veit noe om dette... er det en sikkerhets ventil eller noe der nede?? Bilen er en 2000 Passat tdi pd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 18, 2007 Er det trykk i kjølevannslangene når bilen står å går? hører du noe surklelyd fra varmeapp registeret? Er eksosen hvit? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 18, 2007 Er eksosen hvit? Hvorfor spør flere om eksosen er hvit ved mistanke om topp-pakning? Er dere klar over hvor mye vann som skal til før en amatør kan skille mellom hvit eller vanlig kondens i bensinen? Og mest sannsynlig så vil han ikke klare å skille mellom kondens og lekasje uansett hvor stor lekasjen er. Tror dere par dråper eller en liten lekasje er nok til at den som ikke har så greie på bil klarer å skille og se dette? Selv ikke dreven mekaniker klarer bestandig å skille forskjellen, så forventer dere at hvermansen skal klare dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 18, 2007 like bak ved dynamoen der så er det et vannrør som går inn i vannhuset til f-eks termostaten.. den har jeg måttet bytte på en annen med lekkasje.. er vel mulig det er den samme lekkasjen.. er ikke så vanskelige jobben egentlig.. men litt kranglete pga det vannrøret.. mener å huske det satt skrudd fast i en skrue nesten ved girkassa.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 18, 2007 Har lett sett hvit røyk på min bil da jeg røyk toppakningen på den.. Men dette er en annen disksusjon så det er ingen vits å dra opp dette. Hvit røyk er et godt tegnt på gåen toppakning, så syns ikke det er dumt å be han sjekke dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 18, 2007 Hvorfor spør flere om eksosen er hvit ved mistanke om topp-pakning? Er dere klar over hvor mye vann som skal til før en amatør kan skille mellom hvit eller vanlig kondens i bensinen? Og mest sannsynlig så vil han ikke klare å skille mellom kondens og lekasje uansett hvor stor lekasjen er. Tror dere par dråper eller en liten lekasje er nok til at den som ikke har så greie på bil klarer å skille og se dette? Selv ikke dreven mekaniker klarer bestandig å skille forskjellen, så forventer dere at hvermansen skal klare dette. Det var ikke mer en et spørsmål. fatter ikke hvorfor du tar deg tid til å kommentere det engang. For alt jeg vet ryker bilen krittvitt uten at han har tenkt over at det har en sammenheng med forbruk av kjølevann Og en ting til: hvordan vet du at han er en Amatør? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 20, 2007 Nei ærligtalt har ikke tenkt over det... men hvor krittvitt skal det være det være da? nå er det jo minusgrader her oppe og da er det vel normalt med hvit frostrøyk? Hvordan dan skal silikonrørene normalt kjennes ut da? Det røret som jeg har sett det lekker ved, er et plastikkrør som går inn på motoren.. Men kan ikke se lekasje (som i fuktighet) ved normal drift. Men det kan vel komme ut kondens... Om toppakningen min har gått, vurderer jeg heller å kjøpe en overhalt motor fra NBS eller sverige. noen som har gjort dette? pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...