#1 Skrevet November 19, 2007 Jeg satt og kikket gjennom katalogen til Biltema her om dagen og tenkte at denne: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=95161 ville være ideel til å lagre dekkene mine på. Men etter å tenkt litt så kom jeg på at dette er vel en fryktelig dårlig måte å lagre dekk på, er det ikke? Vil ikke dette ødelegge dekkene? De skal vel enten ligge oppå hverandre eller henges på veggen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 19, 2007 Jeg har nettopp kjøpt denne og lagrer 2 sett sommerhjul i garasjen på den. Fungerer greit, den er stabil og grei så langt. Lagrer hjulene med samme lufttrykk som de har på bilen. Bør jeg kanskje snu litt på dem et par ganger i løpet av vinteren? Bor for øvrig sånn omtrent her og har åpen garasje - det hele er låst fast til en bjelke i garasjen med 5 m 4v mm rustfri kjetting og hengelås 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 21, 2007 Ingen som ser et problem med denne type lagring??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 21, 2007 Ingen som ser et problem med denne type lagring??? Jeg har tenkt på et slik stativ til garasjen min, men i mitt tilfelle må jeg nok lage det selv, da Biltema ikke sender: bråk : Men, ser ikke hvorfor det skulle være noe problem å lagre dekkene slik, i verste fall kan en bare snu på dem av og til:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 21, 2007 kan noen i det hele tatt forklare meg hvorfor man skulle måtte ut å snu på dekkene når det ikke er belastning på de?? løp og kjøp.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 21, 2007 Har denne jeg også! Hatt den i to år å ikke merka at dekka er blitt urunde eller noe...Stabil å fin er den også! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 21, 2007 kan noen i det hele tatt forklare meg hvorfor man skulle måtte ut å snu på dekkene når det ikke er belastning på de??løp og kjøp.. Er ingen ekspert på dekk og dets oppbygning, men de fleste dekksjapper jeg har vært innom har slike typer reoler. Og hvis dekkene ikke skulle tåle sin egen vekt så tåler dem neppe bilens vekt:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 21, 2007 De fleste dekkhotell lagrer dekka stående i hyller som disse, så jeg kan ikke skjønne at de skal kunne bli ødelagt av å bli lagret slik.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 21, 2007 Hmmm.... ok, da kjøper jeg en jeg også! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 21, 2007 kan noen i det hele tatt forklare meg hvorfor man skulle måtte ut å snu på dekkene når det ikke er belastning på de??løp og kjøp.. http://www.dekkimportorene.no/sider/tips/Lagring.htm Anbefales ikke å lagre de stående 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 21, 2007 lurer framdeles på hvorfor.. bare fordi noen sier "derfor" er det ikke nødvendigvis at mange hører.. jeg lurte på å kjøpe det liggende stativet de har på biltema, men jeg tror ikke mine 9.5" passer på der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 21, 2007 http://www.dekkimportorene.no/sider/tips/Lagring.htm Anbefales ikke å lagre de stående Ja, det var det jeg trodde. Tror ikke jeg kjøper den allikevel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 21, 2007 Her står det at de skal lagres stående, helst på stativ, og han kaller seg "mester": smil : http://www.dekkmestern.no/default.asp?V_ITEM_ID=204 Jeg vet ikke hva som er riktig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 21, 2007 Dekk skal lagres stående, komplette hjul (dekk med felg) skal lagres liggende 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 21, 2007 Men må da være like farlig å la bilen stå over vinteren på sommerhjul da... Både felger og dekk blir ovale... Til slutt slår bunnpanna nedi.. Ikke vet jeg, tror ikke det er så farlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 25, 2007 Hva med denne da? http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=487&iItemId=98976 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 26, 2007 Hva med denne da? http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=487&iItemId=98976 For mye stress til hva man får tilbake. Jeg kan mye enklere legge hjulene oppå hverandre og det vil også være mye mer stabilt (har veldig ujevnt gulv i kjelleren). Gratis er det også. Men takk for tipset! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 26, 2007 For mye stress til hva man får tilbake. Jeg kan mye enklere legge hjulene oppå hverandre og det vil også være mye mer stabilt (har veldig ujevnt gulv i kjelleren).Gratis er det også. Men takk for tipset! [/QU Ja er greit nok det .Men er bare det hvis man har go strekk på dekka sine å man legger de oppå hverandre så blir det fort riper å hakk i felgkanten.Men er jo ikke no problem hvis man har ballonggummi;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 26, 2007 hva med å henge de på veggen da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 27, 2007 hva med å henge de på veggen da? Har vært inne på tanken, men huset er fra 1910 og jeg har egentlig ikke så lyst å borre i "grunnmuren" (som faktisk ikke er en mur, men stein). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 29, 2007 Men må da være like farlig å la bilen stå over vinteren på sommerhjul da... Både felger og dekk blir ovale...Til slutt slår bunnpanna nedi.. Ikke vet jeg, tror ikke det er så farlig. Om du vinterlagrer en bil med sommerhjula på, kan gummien bli urund, som om du skal dette, så lønner deg seg å sette på et sett med gamle stålfelger e.l. som ikke gjør noe om blir urunde. Har selv erfart dette, hørt mange har sagt dette, og erfart det selv også. Felgene blir ikke urunde av å stå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 29, 2007 Hva med denne da? http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=487&iItemId=98976 Vi har et par av denne stående. Grei synes jeg da. Skal teste den med 9,5" brede felgene på Audien nå, for å se om det går bra. Liker ikke at dekkene skal ligge med felg mot felg. ellers har jeg brukt å bare stable de med en gammel madras delt opp i deler mellom hver hjul. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 29, 2007 Jeg bruker det dekkstativet, og har ikke merket noe om at de blir urunde og ikke hørt noe om at brodern sine dekk har blitt det heller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 29, 2007 Har vært inne på tanken, men huset er fra 1910 og jeg har egentlig ikke så lyst å borre i "grunnmuren" (som faktisk ikke er en mur, men stein). det er jo null problem, jeg driver og monterer varmepumper, og utedelen der veier 40 kg, og jeg har hengt de opp på 100 år gamle gråsteinsmurer, 50 år gammel mur og nye murer, og det er i denne nye isopordriten vi får problem, var før de kunne å bygge ting solid:p Bare å bruke Würt sine "Shark" murplugger, da sitter alt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 30, 2007 Men må da være like farlig å la bilen stå over vinteren på sommerhjul da... Både felger og dekk blir ovale...Til slutt slår bunnpanna nedi.. Ikke vet jeg, tror ikke det er så farlig. Derfor har man bukker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...