#1 Skrevet November 19, 2007 hallo, kjørte s2 3b 91mod.på rulla forrige uke. Viste seg å gå for magert, stappa en lambda måler i ex røret på den...( vet det blir litt feil) På 2 draget hadde bilen stått rolig i 20 min, og da fikk jeg 149 kw på hjula. men resten av dragene fikk jeg bare 96 - 119kw..kurva var pen opp til 4500-5000 omdr. men da ble den veldig ustabil.. og motoren blir veldig varm,men vann temp ok, olje temp og trykk ok... Prøvde å sette trykk på map sensor samtidig som lett pådrag for å se om den fikk mer men ikke no endring av co.. Hadde byttet alle slanger før testen.Bensin trykk er ok.turbo trykk ca. 1 bar. Sitter ett mtm chip i den 262 ps. Høres ikke ut som tennings bank... Tenning, lamdasonde ell hjerne klikka?? Hva skal egentlig tenniga være på tomgang på disse bilene, fått litt ymse info.. Som de fleste er klar over så tåler jo ikke toppene og stemplene så veldig mye varme før ting skjer.. Noen med erfaringer på dette ? mvh. Roar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 21, 2007 bump.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 21, 2007 hallo, kjørte s2 3b 91mod.på rulla forrige uke.Viste seg å gå for magert, stappa en lambda måler i ex røret på den...( vet det blir litt feil) På 2 draget hadde bilen stått rolig i 20 min, og da fikk jeg 149 kw på hjula. men resten av dragene fikk jeg bare 96 - 119kw..kurva var pen opp til 4500-5000 omdr. men da ble den veldig ustabil.. og motoren blir veldig varm,men vann temp ok, olje temp og trykk ok... Prøvde å sette trykk på map sensor samtidig som lett pådrag for å se om den fikk mer men ikke no endring av co.. Hadde byttet alle slanger før testen.Bensin trykk er ok.turbo trykk ca. 1 bar. Sitter ett mtm chip i den 262 ps. Høres ikke ut som tennings bank... Tenning, lamdasonde ell hjerne klikka?? Hva skal egentlig tenniga være på tomgang på disse bilene, fått litt ymse info.. Som de fleste er klar over så tåler jo ikke toppene og stemplene så veldig mye varme før ting skjer.. Noen med erfaringer på dette ? mvh. Roar. MAP sensor styrer ikke bensinblandinga så å sette trykk på denne hjelper lite. Mulige feilkilder: MAF sensor(luftmassemåler) Bensintrykk for lavt pga dårlig pumpe/regulator/tett filter Feil med chip. Mvh Roger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...