For mager blanding s2 på rulla

Anbefalte innlegg

hallo, kjørte s2 3b 91mod.på rulla forrige uke.

Viste seg å gå for magert, stappa en lambda måler i ex røret på den...( vet det blir litt feil)

På 2 draget hadde bilen stått rolig i 20 min, og da fikk jeg 149 kw på hjula. men resten av dragene fikk jeg

bare 96 - 119kw..kurva var pen opp til 4500-5000 omdr. men da ble den veldig ustabil..

og motoren blir veldig varm,men vann temp ok, olje temp og trykk ok...

Prøvde å sette trykk på map sensor samtidig som lett pådrag for å se om den fikk mer men ikke no endring av co..

Hadde byttet alle slanger før testen.Bensin trykk er ok.turbo trykk ca. 1 bar.

Sitter ett mtm chip i den 262 ps.

Høres ikke ut som tennings bank...

Tenning, lamdasonde ell hjerne klikka??

Hva skal egentlig tenniga være på tomgang på disse bilene, fått litt ymse info..: klø :

Som de fleste er klar over så tåler jo ikke toppene og stemplene så veldig mye varme før ting skjer..

Noen med erfaringer på dette ?

mvh. Roar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hallo, kjørte s2 3b 91mod.på rulla forrige uke.

Viste seg å gå for magert, stappa en lambda måler i ex røret på den...( vet det blir litt feil)

På 2 draget hadde bilen stått rolig i 20 min, og da fikk jeg 149 kw på hjula. men resten av dragene fikk jeg

bare 96 - 119kw..kurva var pen opp til 4500-5000 omdr. men da ble den veldig ustabil..

og motoren blir veldig varm,men vann temp ok, olje temp og trykk ok...

Prøvde å sette trykk på map sensor samtidig som lett pådrag for å se om den fikk mer men ikke no endring av co..

Hadde byttet alle slanger før testen.Bensin trykk er ok.turbo trykk ca. 1 bar.

Sitter ett mtm chip i den 262 ps.

Høres ikke ut som tennings bank...

Tenning, lamdasonde ell hjerne klikka??

Hva skal egentlig tenniga være på tomgang på disse bilene, fått litt ymse info..: klø :

Som de fleste er klar over så tåler jo ikke toppene og stemplene så veldig mye varme før ting skjer..

Noen med erfaringer på dette ?

mvh. Roar.

MAP sensor styrer ikke bensinblandinga så å sette trykk på denne hjelper lite.

Mulige feilkilder:

MAF sensor(luftmassemåler)

Bensintrykk for lavt pga dårlig pumpe/regulator/tett filter

Feil med chip.

Mvh Roger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.