#1 Skrevet November 19, 2007 En kamerat har kjøpt seg en A6 2.5TDI V6.. Den pisser olje og er helt på tur. Nede i bunnpanna fant han denne. Noen som kan si hva det er? Litt dårlige bilder men.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 19, 2007 sjekk trådene ang. kammene på disse motorene. Synes jeg har sett den delen der før. Edit: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=81ee1c87ade2bb35 Jupp! Kam/topp-relatert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 19, 2007 For å si det slik...........tror noen trenger å løfte på topp-dekslene sine å sjekke om det er noe flere løse deler der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 19, 2007 Dette er mellomstykker mellom kam og ventilløfter. Disse detter ut når kammene blir greit slitte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 19, 2007 Da er det jo greit.. Noen som vil ha billig A6 quattro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 19, 2007 Wow, den var ny for meg. Dette er jo litt skummelt da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 19, 2007 Du får ønske han velkommen i klubben: smil : Når denne ramler ut,har allerede vipparmen ramlet av... Og den ligger sikkert igjen i toppen. Og denne er sikkert ikke den eneste: gråter : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 19, 2007 Da er det jo greit.. Noen som vil ha billig A6 quattro? haha;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 19, 2007 Da er det jo greit.. Noen som vil ha billig A6 quattro? Hvilken pris snakker vi om da? A4 trynetrekk er kjedelig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 19, 2007 Et sted rundt 20 000 kr hos Møller tror jeg. Innebærer: Nye kamaksler, nye vippearmer, nye mellomstykker, nye løftere, nye pakninger, ny tannreim og pumperiem med div. ruller + vannpumpe. I værste fall kan selve topplokket her være skadet og da snakker vi desverre enda mer penger.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 20, 2007 Et sted rundt 20 000 kr hos Møller tror jeg. Innebærer: Nye kamaksler, nye vippearmer, nye mellomstykker, nye løftere, nye pakninger, ny tannreim og pumperiem med div. ruller + vannpumpe. Dette koster nok mer enn som så desverre. Havner nok på rundt 35k for denne jobben hos Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 20, 2007 Her kan du kjøpe delene betraktelig billigere enn hos møller: http://www.quattroco.com/deler/kam/index.php 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 20, 2007 Er ikke dette (eller BURDE ikke dette) være en sak som går på en eller annen slags garanti? Er jo ikke et helt uvanlig fenomen, og når det kun gjelder en motortype må det jo være noe som er gjort feil fra fabrikken...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 20, 2007 Er ikke dette (eller BURDE ikke dette) være en sak som går på en eller annen slags garanti? Er jo ikke et helt uvanlig fenomen, og når det kun gjelder en motortype må det jo være noe som er gjort feil fra fabrikken...? JA, det BØR være det, men er ikke det. Møller nekter alt ansvar. Les tråden "nummeret før havari, slitne deler i allroad-motor" for mer info rundt problemet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 20, 2007 En gyllen anledning til å skohorne nedi en 4.2TDI.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 20, 2007 En gyllen anledning til å skohorne nedi en 4.2TDI.. Eller slegge nedi en 6.0 V12 TDi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 20, 2007 Bilen vurderes solgt for rett i overkant av 100k hvis han ikke får hevet kjøpet. Forrige eier ville ikke ha igjen bilen og kamerat'n min "skulle høre fra hans advokat"... Bilen har gått 180k og har det som er av utstyr vil jeg tro. Skinn, navi, el.ruter og luke, klima osv osv... Han hørte på pris på Møller og de skulle ha 35000 for bytte av kammer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 20, 2007 Har det samme problemet på min, har bestilt deler fra Quattroco til den nette sum av 15600kr. Dette innebærer kamer, vippere, løftere, reg.reim med stramme/løpehjul og vannpumpe. Det er ikke lenge siden jeg kjøpe min eller, er dette grunnlag for heving av kjøpet eventuelt at selger betaler for skadene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 20, 2007 Har det samme problemet på min, har bestilt deler fra Quattroco til den nette sum av 15600kr.Dette innebærer kamer, vippere, løftere, reg.reim med stramme/løpehjul og vannpumpe. Det er ikke lenge siden jeg kjøpe min eller, er dette grunnlag for heving av kjøpet eventuelt at selger betaler for skadene? Motoren PISSER olje også. Og selger betalte de 28 000 det skulle koste... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 11, 2008 Bilen solgt eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 11, 2008 Du finner mer info om 2,5 Tdi på denne tråden: Link 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 11, 2008 Bilen solgt eller? Sigmund Aikio har kjøpt den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 12, 2008 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12160391&sid=xz2bacnv-R_878368 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 12, 2008 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12160391&sid=xz2bacnv-R_878368 Stemmer! Han kjøpte den på torsdag. Og den var ferdig fikset igårkveld 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...