Plutselig fått rar klirrelyd på A4 B6 - *LØST*

Anbefalte innlegg

Dette kom helt plutselig tidligere i dag. Det er på høyre side. Når jeg åpner vinduet høres det helt sinnsykt godt. Alle folk rundt kikket jo. Høres rett og slett ut som jeg sleper på noen tomme blikkbokser. Kikket under bilen, men ingenting skraper nedi.

Noen som har noen idé? Håper det ikke er noe alvorlig, men at det kanskje bare er et deksel som har løsnet e.l.?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kansje ett drivledd.... eller slitt bremse varsel: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stein mellom bremseskjold og bremseskive, defekt katalysator?????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, får sjekke litt senere i dag. Finner jeg ikke noe, får jeg bare levere den inn. Er det sannsynlig at det kommer helt plutselig på sekundet dersom det er drivleddet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen andre som har innvendinger? Skal se på det etter jobb. Det irriterer meg noe grenseløst! Håper det ikke blir en dyr affære :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er feilen rettet. Dere vil aldri tro hva problemet var. Etter jobb i dag tok jeg av høyre bakhjul, ettersom det hørtes ut som det kom derfra. Hjulet av og ut datt en leddnøkkel (17/19mm). Verkstedet har tydeligvis glemt denne da de tok 4-hjulskontroll på bilen i forrige uke. Snakker om!! Dere skulle hørt lyden, bråkte noe helt forferdelig! Men nå er det fikset, og jeg kan endelig sove godt igjen :) Ser ikke ut til at det kom noen skade.

Verkstedet skal få høre det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, helt utrolig, lå den bare inni felgen ?

Minner meg om en historie jeg hørte på jobben, en som ikke var helt fornøyd med "servicen" et verksted i byen her utførte, bilen skulle inn på service å bremsene skulle gå`s over bl.a , så før bilen ble levert tok han å la en brødskive med brunost inne i bremsetrommeln bak. Når bilen ble hentet lovte de at bremsene var i sin skjønneste orden, han spurte da om de hadde vært av med trommlene bak, joda, de hadde sett der å alt var i orden. Dermed måtte verksmesteren ta inn bilen å skru av trommelen mens han sto å så på, ble vist litt lang i maska da ja! Om dette er sant vet jeg ikke, uansett bra historie :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er feilen rettet. Dere vil aldri tro hva problemet var. Hjulet av og ut datt en leddnøkkel (17/19mm).

Det var dagens!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, helt utrolig, lå den bare inni felgen ?

Minner meg om en historie jeg hørte på jobben, en som ikke var helt fornøyd med "servicen" et verksted i byen her utførte, bilen skulle inn på service å bremsene skulle gå`s over bl.a , så før bilen ble levert tok han å la en brødskive med brunost inne i bremsetrommeln bak. Når bilen ble hentet lovte de at bremsene var i sin skjønneste orden, han spurte da om de hadde vært av med trommlene bak, joda, de hadde sett der å alt var i orden. Dermed måtte verksmesteren ta inn bilen å skru av trommelen mens han sto å så på, ble vist litt lang i maska da ja! Om dette er sant vet jeg ikke, uansett bra historie :P

Den ramlet ut med en gang jeg tok av hjulet, så ikke lett å si hvor den lå. Kan tenke meg at den har ligget i bunnen ved siden av fjæra, så har den etterhvert ramlet halvveis ned og kommet inni felgen, som igjen lager en helt sinnsyk lyd! Hørtes ut som hele bilen var vrak, hehe. Helt utrolig hvor mange amatører det er rundt på forskjellige bilverksteder!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

FOD sier nå bare jeg...foregin object damage.

I flyverden er dette meget nøye med verktøykontroll. Alt verktøy har sin plass, enten i skap eller verktøykasse. Gjerne kuttet ut i skumplast, slik at verktøyet er lett å oppdage om det mangler, ei ligger fint under transport. Og før en sender ut ett fly fra vedlikehold, kontrolleres det at alt verktøy er på plass, og om ikke, er helvete løs. Da stoppes alt arbeid, og det blir iverksatt leting...til det blir funnet. Og det har innimellom tatt flere dager. Og verktøy er funnet på de underligste plasser, i lommer, søppelkasser, eller i motorrom. Det siste hadde jo vært litt kritisk. Samme med denne nøkkelen, kunne jo revet løs bremser eller blokkert hjulet. Eller løsnet og blitt skutt ut mot folk langs veien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.