Anbefalte innlegg

Jeg har ettermonterte tåkelys på min -95 Golf cab. I disse hadde jeg montert strobes istedet for tåkelys.

Når jeg hadde bilen inne på verksted for EU-godkjenning nettopp fikk jeg 2`er-feil på dem. Når jeg leste litt nærmere så stod det "strobes i hovedlys" på lappen jeg fikk av dem. . .

 

Tåkelys er da etter hva jeg vet ikke hovedlys? Så hvordan kan dette bli en 2`er-feil?

 

Noen som vet hva reglene er på dette?

 

Er litt skeptisk på dette verkstedet nå, etter at de også skrev at innmaten i kat`en var løs, og måtte byttes pga en skranglelyd som har vært under bilen en stund. Jeg byttet kat`en i går, men lyden er der fremdeles, og den gamle kat`en er helt i orden...

 

Kjøpte kat fra mekonomen og satte den på selv..

Siden verkstedet har tatt feil her, eller som jeg tror, at de ikke har giddet å sjekke skikkelig, men bare gjettet seg frem til hva det var... kan jeg da kreve dem for noen form for erstatning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det heter vel at deet lys utstyret som er montert skal virke, så om du har montert kurve/tåkelys så skal vel disse da funke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det heter vel at deet lys utstyret som er montert skal virke, så om du har montert kurve/tåkelys så skal vel disse da funke...

 

pluss at strober ikke er lov uansett hvordan du har montert det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pluss at strober ikke er lov uansett hvordan du har montert det.

 

så du mener at når jeg har orange arbeidslys med strober, så er ikke dette lov ? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så du mener at når jeg har orange arbeidslys med strober, så er ikke dette lov ? :P

 

Du vet hva jeg mener ;) tviler på at han har lysaggregat på taket på golfen sin ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det heter vel at deet lys utstyret som er montert skal virke, så om du har montert kurve/tåkelys så skal vel disse da funke...

 

Slik jeg også har forstått det ja, men ikke verre enn å ta vekk tåkelysene før etterkontrollen..

 

Angående skranglelyd så kan dette også være løs innmat i ei eksospotte, det kan være at eksosen tar borti bakstillingen etter du senket.

Eller det kan være noe så enkelt som at det har ligget småstein i det dekselet som er under katalysatoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Er litt skeptisk på dette verkstedet nå, etter at de også skrev at innmaten i kat`en var løs, og måtte byttes pga en skranglelyd som har vært under bilen en stund. Jeg byttet kat`en i går, men lyden er der fremdeles, og den gamle kat`en er helt i orden...

 

Kjøpte kat fra mekonomen og satte den på selv..

Siden verkstedet har tatt feil her, eller som jeg tror, at de ikke har giddet å sjekke skikkelig, men bare gjettet seg frem til hva det var... kan jeg da kreve dem for noen form for erstatning?

 

 

 

definitivt noe du bør prøve å få en kompensasjon for ja. dette er sløvt av dem, spesielt med tanke på at de sikkert veldig gjerne skulle tatt på seg jobben å byttet kat (for det koster mangfoldige tusen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strobene var koblet fra strøm, men har sjekket litt, og det stemmer nok at lysutstyr som er montert skal virke, så den er grei. Har montert tåkelyspærene igjen nå, så det er i orden.

 

Skranglelyden kommer en eller annen plass for foran katalysatoren... høres ut som det kommer fra røret mellom kat og eksosmanifoilen. skal se om jeg ikke finner synderen til helga, så får jeg skru litt mer da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

definitivt noe du bør prøve å få en kompensasjon for ja. dette er sløvt av dem, spesielt med tanke på at de sikkert veldig gjerne skulle tatt på seg jobben å byttet kat (for det koster mangfoldige tusen)

 

De skulle ha 3500,- for kat og 800 for jobben, så det ville nok kostet endel ja.

Skulle egentlig ta en tur innom dem med den gamle kat`en i morrest etter jobb, men var så sinnsykt trøtt, så det blir heller i morgen tidlig :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan ikke kreve dem for noe penger, at de har tatt feil er no så, men likavel er det du som har gjort jobben, å da skulle du ha funnet ut av det ikke var kat`n som var gåen.Er riktig som Tom sier alt av lys som er montert skal funke. Men du kan også ha strobelys montert, men kan ikke brukes under kjøring. Med andre ord kan kun brukes under show osv:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.