VELDIG matt rød 100 hvordan få fram fargen igjen?

Anbefalte innlegg

Handla meg en rød 93 audi 100 2,3 quattro avant i går, og deler av bilen er helt SYKT matt. Nesten så matt at det er hvit/rosa.

Den ene bakskermen er slik og den kan jo kanskje være lakkert om, men er matt et annet sted også som det er usansynlig at har blitt lakket opp. Finner heller ingen lakk kanter. Så jeg lurer på om dette er et problem med lakken på disse bilene fra denne perioden? Tidligere eier sier at han har polert opp og brukt no silikongreier på og da blir det ganske bra, men etter kort tid så blir det matt igjen.

 

Her ikke så peil på slikt så trenger tips til behandlig!

 

Tenker kanskje autoglym paint renovator. Har brukt denne endel før, men ikke på så matt bil så her kreves det kanskje grovere saker?

 

Er det noen mulighet til å "forsegle" dette skikkelig så jeg slipper å polere en gang i mnd? Gloss protection eller noe sånnt?

 

Er bare en bruksbil ved siden av 200'n så er ikke så krise med å få den dønn strøken, men sånn som det ser ut nå kan jeg ikke ha det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=87083

 

Gamlebilen min var sykt matt, men rubba og fikk varma opp lakken litt sånn at fargepigmentene spretter litt ut igjen og bilen ble som ny. Polerte og behandla med teflon og det holdt bra! Så det er absolutt håp. Min var nesten hvit på panseret. :)

 

Lykke til..Konge bil iallefall! grom lyd og syyyk fremkommelighet. Er bare å la snøen lave ned nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=87083

 

Gamlebilen min var sykt matt, men rubba og fikk varma opp lakken litt sånn at fargepigmentene spretter litt ut igjen og bilen ble som ny. Polerte og behandla med teflon og det holdt bra! Så det er absolutt håp. Min var nesten hvit på panseret. :)

 

Lykke til..Konge bil iallefall! grom lyd og syyyk fremkommelighet. Er bare å la snøen lave ned nå.

 

Ble sykt bra den bilen din!

 

Hva slags produkter brukte du?

 

Trenger noe som tar virkelig tak på bilen min tror jeg hehe....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

uff rød bil er no dritt når lakken blir matt: mad : jeg rubbet og polerte en toyota i dag som var helt grusom, men den ble bra till slutt:)

 

legger ved to bilder som jeg tok med mobilen:

 

DSC00490.jpg

 

DSC00487.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

uff rød bil er no dritt når lakken blir matt: mad : jeg rubbet og polerte en toyota i dag som var helt grusom, men den ble bra till slutt:)

 

legger ved to bilder som jeg tok med mobilen:

 

DSC00490.jpg

 

DSC00487.jpg

 

Dæven... det er faktisk sånn bilen min er enkelte steder. Hva slags produkter brukte du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du kommer langt på vei med Clay, Autoglym Paint Renovator, AutoGlym Super Resin Polish og Autoglym Gloss Protection.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal sjekke hva den rubbingen heter i morgen. kjøpte den av en lakkerer som anbefalte den. det var et helt ukjent merke for meg ivertfall:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du kommer langt på vei med Clay, Autoglym Paint Renovator, AutoGlym Super Resin Polish og Autoglym Gloss Protection.

 

 

på bilen jeg tok var paint renovator alt for fin. måtte bruke noe virkelig grov rubbing.;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er ikkje pigmenta i lakken ødelagt og blir fort like stygt igjen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det man trenger for å kunne ha sjans på noe som varer her:

1) STERK lakkrens med kraftig slipende effekt, f.eks. Meguiars #85.

2) Lammeullshette til polermaskin (lammeull har mye sterkere slipende effekt enn skumgummihettene)

3) Roterende polermaskin

 

Da skulle det være mulig å få til noe igjen. Ingen garanti, men da har man grunnlaget for at det holder mer enn til neste regnvær.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter og komponerer en bestilling fra autogeek nå med bla endel cyclo pads.

 

Tenkte jeg skulle prøve noe fra meguiars denne gangen og trenger litt hjelp til en handleliste. Lakken min er nesten like ille på enkelte steder som bilde av toyotan over

 

clay kit

kraftig lakkrens / rubbing

polish

lakkforsegler

 

trenger jeg noe mere og hva fra meguiars skal jeg velge til den enkelte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiars #85 med lammeullshette til å begynne med sammen med roterende maskin. Denne tar godt for seg og vil sannsynligvis gjøre lakken blank igjen Deretter Meguiars #80 med burgunder hette og roterende maskin, så med gul hette og roterende og til slutt #82 med ikke-roterende. Deretter en eller annen voks jeg ikke husker nummeret på, men flere å velge mellom.

 

Husk også maskeringstape til å maskere lister, du vil ikke dra rosarøde rester av poleringsmiddel over alle lister og sprekker.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.