Golf 2 1,6 går ikke godt innimellom

Anbefalte innlegg

Har et lite problem med bilen til dama....noen ganger da den blir varm så går den utrolig vondt...og noen ganger virker det også som den får mye bensin, lukter litt de ganga den går vondt!

alt som har med plugger og kabler og sånn er skifta!

noen som har noe tips jeg skal se etter/prøve?

 

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

årsmodell ?

 

forgasser eller monotronic ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er en 85 mod...er forgasser

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk om forvarmeslangen som går fra eksosmanifolden til luftfilteret er på plass:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min forhenværende 87-modell 1,6 hadde liknende symptomer. Arrester meg hvis jeg tar feil, men jeg mener å huske fra forrige århundre at en Møller-kar forklarte meg at i forgasseren på denne bilen er det en mekanisme der chokespjeldet dreies rundt av en bimetallfjær som endrer stramming når den varmes opp av å få strøm gjennom seg. Dette funka ikke hos meg, med det resultat at choken stod på mye lenger enn den burde. Bilen gikk greit i starten, når motoren var kald og choken skulle være på uansett, men etterhvert som motoren ble varm ble det jo alt for mye bensin og bilen gikk dårlig. Først når bilen var helt gjennomvarm og motortemperaturen varmet opp forgasseren og bimetallfjæra gikk choken av og bilen gikk nogenlunde normalt. Problemet på min bil var brudd i bimetallfjæra, så den ble selvsagt aldri varmet opp av noe strøm, men den fungerte likevel når den ble varmet opp av motoren, sannsynligvis fordi bruddstedet var der det var. Kan tenke meg at hvis man har brudd litt mer ugunstig på denne fjæra så vil choken aldri gå av, uansett temperatur.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk om forvarmeslangen som går fra eksosmanifolden til luftfilteret er på plass:)

 

satte den på plass i går...virka som den ble mye bedre da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min forhenværende 87-modell 1,6 hadde liknende symptomer. Arrester meg hvis jeg tar feil, men jeg mener å huske fra forrige århundre at en Møller-kar forklarte meg at i forgasseren på denne bilen er det en mekanisme der chokespjeldet dreies rundt av en bimetallfjær som endrer stramming når den varmes opp av å få strøm gjennom seg. Dette funka ikke hos meg, med det resultat at choken stod på mye lenger enn den burde. Bilen gikk greit i starten, når motoren var kald og choken skulle være på uansett, men etterhvert som motoren ble varm ble det jo alt for mye bensin og bilen gikk dårlig. Først når bilen var helt gjennomvarm og motortemperaturen varmet opp forgasseren og bimetallfjæra gikk choken av og bilen gikk nogenlunde normalt. Problemet på min bil var brudd i bimetallfjæra, så den ble selvsagt aldri varmet opp av noe strøm, men den fungerte likevel når den ble varmet opp av motoren, sannsynligvis fordi bruddstedet var der det var. Kan tenke meg at hvis man har brudd litt mer ugunstig på denne fjæra så vil choken aldri gå av, uansett temperatur.

 

da er det med choken sjekket, og det spjellet går som nomalt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.