#1 Skrevet November 20, 2007 Har et lite problem med bilen til dama....noen ganger da den blir varm så går den utrolig vondt...og noen ganger virker det også som den får mye bensin, lukter litt de ganga den går vondt! alt som har med plugger og kabler og sånn er skifta! noen som har noe tips jeg skal se etter/prøve? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 20, 2007 årsmodell ? forgasser eller monotronic ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 20, 2007 det er en 85 mod...er forgasser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 20, 2007 Sjekk om forvarmeslangen som går fra eksosmanifolden til luftfilteret er på plass:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 20, 2007 Min forhenværende 87-modell 1,6 hadde liknende symptomer. Arrester meg hvis jeg tar feil, men jeg mener å huske fra forrige århundre at en Møller-kar forklarte meg at i forgasseren på denne bilen er det en mekanisme der chokespjeldet dreies rundt av en bimetallfjær som endrer stramming når den varmes opp av å få strøm gjennom seg. Dette funka ikke hos meg, med det resultat at choken stod på mye lenger enn den burde. Bilen gikk greit i starten, når motoren var kald og choken skulle være på uansett, men etterhvert som motoren ble varm ble det jo alt for mye bensin og bilen gikk dårlig. Først når bilen var helt gjennomvarm og motortemperaturen varmet opp forgasseren og bimetallfjæra gikk choken av og bilen gikk nogenlunde normalt. Problemet på min bil var brudd i bimetallfjæra, så den ble selvsagt aldri varmet opp av noe strøm, men den fungerte likevel når den ble varmet opp av motoren, sannsynligvis fordi bruddstedet var der det var. Kan tenke meg at hvis man har brudd litt mer ugunstig på denne fjæra så vil choken aldri gå av, uansett temperatur. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 21, 2007 Sjekk om forvarmeslangen som går fra eksosmanifolden til luftfilteret er på plass:) satte den på plass i går...virka som den ble mye bedre da! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 21, 2007 Min forhenværende 87-modell 1,6 hadde liknende symptomer. Arrester meg hvis jeg tar feil, men jeg mener å huske fra forrige århundre at en Møller-kar forklarte meg at i forgasseren på denne bilen er det en mekanisme der chokespjeldet dreies rundt av en bimetallfjær som endrer stramming når den varmes opp av å få strøm gjennom seg. Dette funka ikke hos meg, med det resultat at choken stod på mye lenger enn den burde. Bilen gikk greit i starten, når motoren var kald og choken skulle være på uansett, men etterhvert som motoren ble varm ble det jo alt for mye bensin og bilen gikk dårlig. Først når bilen var helt gjennomvarm og motortemperaturen varmet opp forgasseren og bimetallfjæra gikk choken av og bilen gikk nogenlunde normalt. Problemet på min bil var brudd i bimetallfjæra, så den ble selvsagt aldri varmet opp av noe strøm, men den fungerte likevel når den ble varmet opp av motoren, sannsynligvis fordi bruddstedet var der det var. Kan tenke meg at hvis man har brudd litt mer ugunstig på denne fjæra så vil choken aldri gå av, uansett temperatur. da er det med choken sjekket, og det spjellet går som nomalt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...