#1 Skrevet November 20, 2007 Det ser ut som det er på tide å skifte ut toppakning og ventiltetninger nå. Er det noen som har utført samme operasjon på samme motor eller samme bil som har noen erfaringer å dele? Hvordan gjøre det enklest mulig? Hva mer bør jeg bytte samtidig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 20, 2007 Husk værtfall, reg. reim, vannpumpe og spenn ruller ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 20, 2007 Har akkurat gjort samme operasjonen. Det er lurt å bytte ventilstyringer samtidig som du bytter tetningene, styringene på eksos siden blir slitt så det lekker olje allerede etter 100k km. Tetningene blir fort dårlige også om det er slark i styringene. Jeg ville også ha kjøpt inn nytt alt av pinnebolter og andre bolter, og satt på nye mutterer overalt. Fikk et helvete når jeg satte sammen min med fire knekte pinnebolter på eksos manifolden, knekt bolt på kamhjulet og knekt bolt på pyntedekselet på toppen.. Skulle tro boltene var laga av smør... Men fikk ut alle og bytta alle boltene selv. Så jeg har hvertfall god følelse i kroppen når jeg kjører om dagen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...