#1 Skrevet November 20, 2007 Er det noen som vet om noen som har gjort dette med en g-60 motor, eller andre VW motorer som ikke er 1,4l GT motoren. Men som har laget noe tilsvarende. Jeg lurer nemlig på om det kan gå å gjøre noe slikt med en g-60 motor, eventuelt lage en 16VG60T motor. Jeg har surfet litt rundt og ikke funnet noe særlig info med bruk av g-lader, men funnet litt info rundt andre kompressorer. Legger ut noen bilder fra GT motoren: og så noen bilder av en som har laget to forskjellige oppsett på en toyota: gammelt: nyere oppsett: http://www.hilmersson-racing.com/start.asp?show=d Noen mener man bør ha kompressor før turbo for og bruke kompressoren til å spoole opp turboen, andre mener man må turboen før kompressoren, og det siste er mere parallelle systemer. Noen meninger om temaet???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 20, 2007 Prøv å finne ut hvordan Lancia gjorde det med sin S4. Hadde både turbo og kompressor:) Trur det funket rimelig bra og den gikk noe helt forferderlig. Men jeg vet ikke noe mer om dette temaet enn deg. Mvh Jesper Graff 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 21, 2007 Mener på GIK Turbo hadde en oversikt over hvordan det fungerte på Lancia Delta S4 som hadde turbo og kompressor. Står uansett mye intressant teori om overladding på denne linken her : http://www.gikturbo.se/files/Teoridels.82-121.pdf Les til du blir blå og grønn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 21, 2007 Her er det en som har lekt litt med 16vG60T.. Ellers står det litt rundt om det på VWvortex under teknisk. Var en som bygde 20vG60T på VWvortex, men finner ikke igjen prosjektet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 21, 2007 Er vel en fordel å ha det parallelt. Tenker felles innsug med LMM, og splitter til turbo og kompressor. På trykksiden av turbo må en ha en enveisventil som gjør at kompressor ikke blåser feil vei gjennom turbo. Og så samle gjennom en IC. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 21, 2007 Noen der ute som har noe mere info om denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 22, 2007 Her og noen som bygget samme i en volvo:http://www.mobeck.com/MT/NergaardMotor.asp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...