#26 Skrevet November 26, 2007 Er det noen som har prøvd å legge Denso-tape (En slags feit tjæretape) rundt gjengene for å forsegle de? Ser for meg at det skal fungere bra.... Som jeg nevnte i en annen tråd ang samme problem, det har jo vært brukt på båter i all den tid på koblinger og div forskruninger på dekk som er utsatt for sjøsprøyt, og det fungerer meget bra der iallefall..... Har sjøl vært med å demontere til dels veldig gamle komponenter, og det har imponert meg.... Men er viktig at det er rent og tørt før man legger på.... Har bestilt FK justerbart sjøl, og kommer til å teste ut dette der......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet November 26, 2007 Er det noen som har prøvd å legge Denso-tape (En slags feit tjæretape) rundt gjengene for å forsegle de?Ser for meg at det skal fungere bra.... Som jeg nevnte i en annen tråd ang samme problem, det har jo vært brukt på båter i all den tid på koblinger og div forskruninger på dekk som er utsatt for sjøsprøyt, og det fungerer meget bra der iallefall..... Har sjøl vært med å demontere til dels veldig gamle komponenter, og det har imponert meg.... Men er viktig at det er rent og tørt før man legger på.... Har bestilt FK justerbart sjøl, og kommer til å teste ut dette der......... Jeg kom til å tenke på tjærespray eller tjæretape jeg også... Problemet med dette er vel at dersom noe kommer innenfor dette ved at det sprekker eller ikke er helt tett i toppen, vil det gjøre sin gjerning innenfor (vann + metall + luft = sikkert noe de fleste vet). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet November 26, 2007 Jeg kom til å tenke på tjærespray eller tjæretape jeg også...Problemet med dette er vel at dersom noe kommer innenfor dette ved at det sprekker eller ikke er helt tett i toppen, vil det gjøre sin gjerning innenfor (vann + metall + luft = sikkert noe de fleste vet). Ja, du he nok rett i det... Jobber på båt, og vi bruker dette endel.... Og ser det at det er viktig å "arbeide" godt med det slik at det virkelig sitter inntil..... Er 4-5 cm bred tape den jeg har erfaring med fra sjøen, og den er såpass "feit" at tror kanskje man kan få det til å holde bra.... Kommer iallefall til å prøve det, og kanskje etter 1 mnd eller 2 ta det av og sjå korleis det ser ut da..... Tjære i seg sjøl er jo et vidundermiddel som har vært brukt i mange mange år mot at ting skal ruste fast..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet November 26, 2007 litt o.t men, er det noe annet som folk smører inne gjengene på gewindet med for å holde møkka or rusta borte, som funker bra?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet November 26, 2007 Böhser Onkäl fra BF (husker ikke hva han egentlig heter) anbefalte noe Tectyl-greier som skulle være bra, men husker ikke hva det er som sagt. Og forresten, Rusy Chill Out kunne ikke hjelpe den siste demperen bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet November 27, 2007 Vulk tape er fine greier når man skal holde ting tett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet November 30, 2007 Er det noen som har peiling på hva nye justeringsmuttere faktisk koster? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet November 30, 2007 Skulle jeg likt å visst også, og gjerne noen i Norge som fører H&R som kunne skaffet dette til meg. Ble ikke noe orden på det med Rusty Chill Out heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Desember 5, 2007 Fikk svar fra quality autoimport at det kostet 500,- for nye ringer til begge sider foran på FK gewinde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...