#1 Skrevet November 20, 2007 Når gradestokken kryper ned mot 0 (og lavere) så er A6'en relativt tungstartet. Løsningen er å gløde et par-tre ganger før jeg prøver å starte og da kommer den somregel med en gang. Regner ikke med at dette skal være nødvendig? Går utifra at det er glødepluggene som begynner å bli dårlige? Noen som evt. har erfaring med glødepluggene fra Biltema? Ser de koster under halvparten pr. stk. i forhold til Mekonomen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 20, 2007 Hvor kommer man til gløde pluggene på disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 20, 2007 Veit dei fra biltema hadde veldig kort levetid for noen år siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 21, 2007 Glødepluggene kommer men til ovenfra. Sitter ned ved siden av innsugsmanifoldene, med svarte plasthetter/ledninger tredd nedpå. Trenger ei 10 mm langpipe av tynnest mulig type her. MEN!!!!!!!! Har vært borti flere ganger på disse at gjengene i aluminiumstopplokket følger med glødepluggene ut Da har man et problem.. Forsøkte derfor på en bil på jobben å dynke pluggene med rustløser, la den stå 15 min, ny omgang rustløser, nye 10 min for så å bruke hammer og dor og gi noen slag på toppen av pluggene. Begrenset hvor hardt man kan slå selvsagt, men meningen var å "shokke" dem litt slik at de løsnet lettere. På denne bilen gikk det iallefall bra. Ment som et tips til dere som tar sjansen og prøver selv. Klarer man å unngå nevnte problem er det absolutt ikke vanskelig å skifte pluggene selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...