Problemer med gløding, 2.5Tdi V6

Anbefalte innlegg

Når gradestokken kryper ned mot 0 (og lavere) så er A6'en relativt tungstartet. Løsningen er å gløde et par-tre ganger før jeg prøver å starte og da kommer den somregel med en gang. Regner ikke med at dette skal være nødvendig? Går utifra at det er glødepluggene som begynner å bli dårlige? Noen som evt. har erfaring med glødepluggene fra Biltema? Ser de koster under halvparten pr. stk. i forhold til Mekonomen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kommer man til gløde pluggene på disse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit dei fra biltema hadde veldig kort levetid for noen år siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glødepluggene kommer men til ovenfra. Sitter ned ved siden av innsugsmanifoldene, med svarte plasthetter/ledninger tredd nedpå. Trenger ei 10 mm langpipe av tynnest mulig type her.

MEN!!!!!!!!

Har vært borti flere ganger på disse at gjengene i aluminiumstopplokket følger med glødepluggene ut : bh : Da har man et problem..

Forsøkte derfor på en bil på jobben å dynke pluggene med rustløser, la den stå 15 min, ny omgang rustløser, nye 10 min for så å bruke hammer og dor og gi noen slag på toppen av pluggene. Begrenset hvor hardt man kan slå selvsagt, men meningen var å "shokke" dem litt slik at de løsnet lettere. På denne bilen gikk det iallefall bra.

Ment som et tips til dere som tar sjansen og prøver selv. Klarer man å unngå nevnte problem er det absolutt ikke vanskelig å skifte pluggene selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.