Anbefalte innlegg

Sjåføren av Golfen Min(les kjerringa) har begynnt å merke at bilen er blitt tyngre å starte nå.. Er det glødepluggene som er i ferd med å ryke? Veldig lite kjent med disse dieseldyrene.. Den starter forsjåvidt fint men den må dras litt lengre på starteren..?

 

Noen som vet..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo være glødepluggene.

 

har du sett hvor lenge glødelampa lyser før den slukker??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Stian Jacobsen

Sjåføren av Golfen Min(les kjerringa) har begynnt å merke at bilen er blitt tyngre å starte nå.. Er det glødepluggene som er i ferd med å ryke? Veldig lite kjent med disse dieseldyrene.. Den starter forsjåvidt fint men den må dras litt lengre på starteren..?

 

Noen som vet..?

 

Enkelt å finne ut om det er defekte glødeplugger på vogna.

Lirke av strøm bro på toppen av glødepuggene - bruk ett volt meter som du kan sette på OHM. sett da en måleledning på toppen og en til jord.Hvis det da er en plugg som det ikke slår ut på i det hele tatt, er denne defekt.Målevedien skal være ca lik på alle pluggene. Skal være ca 1 ohm når er ok og ingen eller veldig mye hvis defekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Vidar Ibenholt

har du sett hvor lenge glødelampa lyser før den slukker??

 

Glødelampa lyser ikke noe lenger enn vanlig den.. et par sekunder vel..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ingen ekspert. Men vet at det sitter noen temperaturfølere på bilen som skal fortelle motoren om det er nødvendig med gløding eller ikke..

 

Hvis bilen er tungstartet nå som det har blitt høst, kan det også tyde på at en av disse "temp-følerne" er defekt.

 

Minner samtidig på at det er nødvendig med hyppige skift av luftfilter på denne tdi motoren pga, turbo og mye luftsuging gjennom filteret.. Dette kan også forebygge at bilen er tungstartet.

 

Hvis et VAG verksted ikke gir gode svar (..som veldig ofte skjer), ta kontakt med F.eks noen som driver med Elektrodiesel..

 

I Tr.heim finnes det et firma som heter Lønsethagen Elektrodiesel de er dyktige. En kompis med en Sharan Tdi, hadde tilsvarende probelm. De fikset dette for ham. Vag - verkstedet hadde deseverre ikke peiling..

 

Lykke til

 

Mvh

TurboCarl

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde problem på min 93-turbodiesel at "sikringen" til glødepluggene røyk. Da dro den lenger enn normalt på starteren..siden da glødepluggene ikke slår inn. Tror den kostet 10kr på Møller og du skifter den på 1min.

 

Vet ikke om det er samme opplegg på Golf IV som på Golf III...

 

Lykke til uansett!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke de motorene de samme egentlig.. siden jeg og har den "gamle" 90Hk motoren..??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som glødepluggene er sikringa til glødepluggene!! Å skifte glødeplugger på en 1V motor er en H*LVETES jobb........trangt som bare det mellom pumpa og toppen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jeg skriver under på ja...trangt som f..... men det går :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men den ene glødepluggen kommer du faktisk ikke til å skifte uten å løsne fra dieselpumpa........dvs. en ganske omfattende jobb!!! Det gikk iallfall ikke på 1V motoren jeg hadde i Jettaen min,kom ikke til på mutterns 96 Vento Tdk heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom til uten å løsne dieselpumpa på min TDK (AAZ), men at det var et H*****E er ikke å komme unna.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konklusjonen er da at dere alle egentlig anbefaler å sjifte glødepluggene?? ok da får jeg se å få kjøpt de.. dyrt??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske det var ca 150,- pr stk hos Mekonomen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På en nyere diesel så gjør vel ikke glødepluggene noe særlig jobb så lenge det er plussgrader, så er litt skeptisk til at det gjør underverker...

 

Har og en tdi som er tungstartet (90 hk tdi det og...), og det er egentlig verre om bilen er varm... så tviler egentlig på glødepluggene, men har ikke forsket så mye på dette..

 

På tdiclub.com snakkes det endel om "anti shudder valve'n", at denne kan være problemet... har sett på denne i Bora'n, og ser ut til å flytte seg fint den... men hva gjør denne ventilen, og hvordan fungerer den egentlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.