Anbefalte innlegg

Driver å monterer AAN motor i type 85 90q-en min.

Har lest litt på forumet angående ei opplagring på akselen som skal inn i svinghjulet eller noe sånt.

Kan noen forklare litt rundt dette? Delenummer som trengs osv.

Haster litt da jeg skal bestille i morgen.

Har bestillt ALU svinghjul fra 034 motorport hvis det har noe å si.

link til svinghjulet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver å monterer AAN motor i type 85 90q-en min.

Har lest litt på forumet angående ei opplagring på akselen som skal inn i svinghjulet eller noe sånt.

Kan noen forklare litt rundt dette? Delenummer som trengs osv.

Haster litt da jeg skal bestille i morgen.

Har bestillt ALU svinghjul fra 034 motorport hvis det har noe å si.

link til svinghjulet.

Det er el 6-trinns kassene som har opplagring i svinghjulet? Lurer på dette selv da jeg skal montere 6trinns kasse på 3b'n min!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig det var omvendt for meg som har 016 kasse. Men de som har utført dette motorbyttet før skjønner sikkert hva jeg mener.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På aan med 6 trinns er det hvertfall et lager i svinghjulet som girkassa er lagret i, og på 3b med 5trinns er vel lageret i/bak svinghjulet? slå meg om jeg tar feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan det være dette som er til 3b? 034 105 313 A ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan det være dette som er til 3b? 034 105 313 A ?

Jeg søkte opp det delenr der i etka 7.... Og det kom opp at dette er til 63 typer biler.. Alt fra 84mod 100 til RS2, S2, 80q, 200, V8 A6, S6, S4 osv.... Så jeg veit ikke jeg

Jeg lurer fortsatt på om jeg må bytte svinghjul for å få på 6trinns'n på 3'b min..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror det er avhengig av om du har 3b fra s2 eller fra 200.... de gamle kassene 016 og 01A er det vel de heter har opplagring i veiva og ikke i svinghjul, altså lengre aksel. mens "nye" audi 90 og s2 samt s4/s6 01E er opplagret i svinghjul.

dette er både forvirrende og frustrerende:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3B s2= opplagring i svinghjul (lager i senter på svinghjul)

3B 200= opplagring i veiv (lager i senter på veiv)

7A= opplagring i svinghjul

AAN tror jeg har opplagring i veiv, var iallefall det på den motoren jeg så på sist :)Aby og adu er jeg usikker på...tror dobbelt masse har opplagring i svinghjul, uten å være sikker :)

Men det ser du fort, er det et lager i veiva innfor der du skrurfast svinghjulet så kan du bruke et svinghjul uten opplagring, Hvis du ikke har det er det motsatt :)

Hvis du skal bruke orginal 90 quattro kasse, så må du bruke svinghjul med opplagring :)

Du får kjøpt løs opplagring hos Møller etter det jeg har forstått :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3B s2= opplagring i svinghjul (lager i senter på svinghjul)

3B 200= opplagring i veiv (lager i senter på veiv)

7A= opplagring i svinghjul

AAN tror jeg har opplagring i veiv, var iallefall det på den motoren jeg så på sist :)Aby og adu er jeg usikker på...tror dobbelt masse har opplagring i svinghjul, uten å være sikker :)

Men det ser du fort, er det et lager i veiva innfor der du skrurfast svinghjulet så kan du bruke et svinghjul uten opplagring, Hvis du ikke har det er det motsatt :)

Hvis du skal bruke orginal 90 quattro kasse, så må du bruke svinghjul med opplagring :)

Du får kjøpt løs opplagring hos Møller etter det jeg har forstått :)

Altså. Jeg trenger bare et 3B svinghjul fra S2 på motoren min for å få på 6trinns kassa mi som stammer fra en S4 4.2 V8?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

016-kassene har opplagring i veiv, 01A og 01E har i svinghjul..

Proppen som sitter bakerst i veiva på motorer som kommer fra biler med opplagring i svinghjul kan se ut som et lager, men det er bare en propp. Det er et nålelager som skal være der, ser ut som en tynn hylse med mange tynne "ruller" inni.

Til trådstarter: Riktig opplagring er tilsvarende den som sitter på originalmotoren i bilen din, da opplagring er avhengig av girkasse, IKKE motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså. Jeg trenger bare et 3B svinghjul fra S2 på motoren min for å få på 6trinns kassa mi som stammer fra en S4 4.2 V8?

V8 kassa er jeg usikker på, som Mr Spangen sier så er det kassa som bestemmer:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

V8 6-trinns er samme type som alle de andre 6-trinns, så den er opplagret i svinghjul. Et svinghjul fra en S2, S4 eller S6 skulle funke bra, men det er vel noen av de (dobbeltmasse?) som krever spacer mellom motor og girkasse..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

V8 kassa er jeg usikker på, som Mr Spangen sier så er det kassa som bestemmer:)

V8er kassa har opplagring i veiva

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar. Har kjøpt et lager som skal monteres i veiva. kosta 160 kronasjer på møller.

Lageret sto i svinghjulet orginalt på S6 motoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

V8er kassa har opplagring i veiva

5-trinns fra Audi V8 har det, 6-trinns fra Audi V8 og S4/S6 4.2 har i svinghjulet.. (og ja, jeg er sikker, jeg har et svinghjul fra en S4 4.2 liggende i garasjen)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har delenr på lageret for svinghjul:)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har delenr på lageret for svinghjul:)?

bumper den. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

034105313A Det er til 016 kassa i audi 200`n min. Hvordan girkasse skal du ha det til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

01e:) kjøpte det her om dagen:) kan få delenr hvis du trenger:) kosta vel ca 600kr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.