Eksos klemmer golf 1 diesel - hvordan?

Anbefalte innlegg

Må man ha spesial verktøy for å få eksosanlegget på manifoil? Klarer ikke å få på de jævla klemmene jeg, dårligste patent jeg har sett noen gang: bh :

Tar gjerne imot tips

Lars

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen bruker et tau/ledning og drar de på.. bruker en skrutrekker jeg da.. brekker de bare på.. funker hver gang:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får det til å høres så lett ut....

Skrutrekker er prøvd, tau trikset skal prøves i morgen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er disse "C-klemmene" du snakker om,sant? Isåfall, så kjenner eg til frustrasjonen din..:P Stresset noe dyrisk selv med det en ved et motorbytte jeg hadde, men da fikk jeg faktisk tak i et spesialverktøy...så det eksisterer hvertfall spesialverktøy..;) Men med godt humør og pågangsmot, så får du det til uten også..;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sleit me det samme selv! Ville nesten bytta manifoilden og jeg :P Slipper du det stresset igjen!

Men slik vi gjorde det var å legge en metall bit i klem, slik det var en liten mm eller to slik du akkurat får tatt den over , så er det bare å ta vekk ansiktet å slå vekk metall biten så klemmer den seg igjenn, forhåpentligvis på rett sted !! Verdt et forsøk, men vær meget forsiktig!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før jeg fikk spess.verktøy brukte jeg en 1/2" forlenger til å dra den opp på kanten.

legger forlengeren gjennom så den blir som et håndtak. funker fint det óg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kan jo kjøpe seg et verktøy, eller i det minste studere bildet for å se hvordan verktøyet ser ut...

http://www.samstagsales.com/vwaudi2.htm#exhaust

cw9470.jpg

cw9470x.jpg

Forøvrig så er Samstagsales.com svære på spesialverktøy, de har bilder av alle verktøy, og de lister opp produsentnavn og nummer, slik at man evt. kan finne mere lokale kilder. Eneste kjipe er at nettsidene deres ser 10 år gamle ut! : smil :

http://www.samstagsales.com/vwaudi.htm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.