Anbefalte innlegg

Vel , som topic sier.....

 

Noen med bilder ? Ronny ? :)

 

Går med planer om å få litt bling blink faktor i min 6N....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Erling Olsen

Vel , som topic sier.....

 

Noen med bilder ? Ronny ? :)

 

Går med planer om å få litt bling blink faktor i min 6N....

 

;)

 

2_05.jpg

 

1027.jpg

 

1030.jpg

 

879.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, er vel Vidar som har mest bling under huven i 6N klassen i den norske vw scenen iaf.

Han har sikkert noen skrytebilder å komme med

;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Mattis Wang

Tja, er vel Vidar som har mest bling under huven i 6N klassen i den norske vw scenen iaf.

Han har sikkert noen skrytebilder å komme med

;)

 

VIDAR.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ronny Sunde

det er vel dette det.

 

100_0091.jpg

 

Helt riktig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ronny Sunde

;)

 

2_05.jpg

 

 

Her har vi et bra bilde med ok gjennomførelse ja... For min del så vil jeg bare få motor rommet til å se bedre ut... Nå er det trist... Alt er orginalt forutenom k&n 57ikit.....

 

Første jeg må begynne på er å få polert "16v topp dekselet" som er gjort her......

 

Men noen som har erfaringer med og få chrommet ting i motorrom.... Tåler det temperaturen og slikt eller det best og bare polere det ?

 

Er bilder av chrom ting på VW (en i norge som "chrommer")

 

Runar : En dag skal jeg ha 6N 16v turbo med bur.... Men nå må jeg se hva som skjer med militæret og slikt.... Om det blir om 5 år eller hva det gjør..... Det bryr jeg meg ikke om.....

Så min gule 16v blir gul og org/"org" 16v uten bur.....

 

:)

 

 

edit : noen som har "erfaringer" med batteri deksel ? ser autospar.no har til 600-800,-....

eller er det bare drit ?

 

znet_performance_20694.jpg

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For chroming og polering kan du ringe meg, noe jeg har gjort mye av. Sender deg nr mit på PM.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Runar Jensen

For chroming og polering kan du ringe meg, noe jeg har gjort mye av. Sender deg nr mit på PM.

 

Nr er lagret å notert:)

Tar kontakt når jeg har pågangsmot nok til å begynne på m.rommet ;)

Men skal te stavanger i helgen å stikker innom autospar viss dette batteri deksel greiene er noe og satse på ?

 

 

Håper også andre kommer med innspill og info her.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chrome slanger.... Er dette noe og satse på eller ?

Info :

 

Kommentarer:

Settet består av 1 meter vacumslangestrømpe, 1,3 meter bensinslangestrømpe, 4 meter varmapp.slangestrømpe og 1,5 meter radiatorslangestrømpe. Strømpene er i flettet stål. Slangene smøres med silicon før strømpene tres over.

znet_performance_fkcs01.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er et litt mer oppdatert bilde av motorrommet mitt:

polo2222.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Erling Olsen

Chrome slanger.... Er dette noe og satse på eller ?

Info :

 

Kommentarer:

Settet består av 1 meter vacumslangestrømpe, 1,3 meter bensinslangestrømpe, 4 meter varmapp.slangestrømpe og 1,5 meter radiatorslangestrømpe. Strømpene er i flettet stål. Slangene smøres med silicon før strømpene tres over.

 

Chrom deksel over batteri fungere bra, men en negativ ting med de slangene, når det kommer dritt på de de vil se olje etc. er det en del jobb å fjerne det. Men, det kan se veldig bra til motorom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel , da har jeg begynt med godt mot og polere "16v dekselet"......

 

Begynte med 60 papir (våtsliping)... så nå holder jeg på med 120 papir.....

Blir mye bedre allerede og det er langt igjen til 1200 eventuelt stålull....... :)

 

Men at det blir bra til slutt er det ingen tvil om :)

 

Så må jeg vel handle meg polerings sett snart også.... lenge leve chlas olson

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Erling Olsen

Vel , da har jeg begynt med godt mot og polere "16v dekselet"......

 

Begynte med 60 papir (våtsliping)... så nå holder jeg på med 120 papir.....

Blir mye bedre allerede og det er langt igjen til 1200 eventuelt stålull....... :)

 

Men at det blir bra til slutt er det ingen tvil om :)

 

Så må jeg vel handle meg polerings sett snart også.... lenge leve chlas olson

 

Blir nok bra så lenge man ikke stresser m det, skal nok selv ordne litt mer chrom deler i motrommet mit til vinteren.

 

Lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel tråd dette her, men jeg tar å skrivet litt...har lyst å få polert topplokket i motoren min, som bilene på bildene har.

 

Noen som har noen tips på fremgangsmåten for å få gjort dette på best mulig måte?

Takker for tips:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel tråd dette her, men jeg tar å skrivet litt...har lyst å få polert topplokket i motoren min, som bilene på bildene har.

 

Noen som har noen tips på fremgangsmåten for å få gjort dette på best mulig måte?

Takker for tips:)

 

Slipe med våt papir til flaten gblir helt glat. Så er det bare å begynne å polere til det blir helt plankt, det vil si at det tar tid...

Kan bruke Autosol, evt har også Claus Ohlson har et sett man kan sette på drill som fungerer, har brukte det selv som du sikkert ser i avartar bilde mit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips! Har det mye å si hvilket pusse papir jeg bruker? Begynne med grovt og avslutte med fint?

 

Ja motorrommet ditt ser meeeget bra ut! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan begynne med 1000 våtslipe papir mener jeg. er ikke så veldig grov den overflaten i utgangspungtet.

Men er mye jobb, og krever endel å holde det ved like. En enkel mod er å sette på panseløftere i krom, ekelt og billig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips! Har det mye å si hvilket pusse papir jeg bruker? Begynne med grovt og avslutte med fint?

 

Ja motorrommet ditt ser meeeget bra ut! :D

 

Må ikke bruke grovt, da blir det bare mer jobb å få bort de merkene, heler begynn litt ekstra fint og prøv deg litt frem den veien en andre veien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

puss puss og du får en ......

påbegynte med vinkelsliper :o

 

DSC00083.thumb.jpg

 

Never_Again.thumb.jpg

 

cover_3.thumb.jpg

 

(vet det ikke er polo deksel, fjerner det om det ønskes)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan begynne med 1000 våtslipe papir mener jeg. er ikke så veldig grov den overflaten i utgangspungtet.

Men er mye jobb, og krever endel å holde det ved like. En enkel mod er å sette på panseløftere i krom, ekelt og billig :)

 

Har allerede panserløfter, men takker for tips even:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for gode tips, jeg får vell bare brette opp ermene og begynne:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan begynne med 1000 våtslipe papir mener jeg. er ikke så veldig grov den overflaten i utgangspungtet.

Men er mye jobb, og krever endel å holde det ved like. En enkel mod er å sette på panseløftere i krom, ekelt og billig :)

 

1000 er alt for fint å begynne med, og vil knapt fjerne noe av strukturen fra støpen.

 

Vanlige er å begynne på rundt 400

 

400-600-800-1000-1200-1500 eller 2000

 

Det første steget er for å fjerne strukturen, det andre for å fjerne slipemerkene fra forrige slipepapir. Så tar du en runde eller to med poleringsskive til slutt

 

Her brukte jeg maskin til å fjerne strukturen, 600-800-1000 og drill med skive fra Claes Ohlson

Show031.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.