#1 Skrevet November 21, 2007 Noen som vet hvordan det funker å montere xenon kit på fulltlyset? Trenger man et spesielt kit? Hvordan blir holdbarheten da man skrur fulltlyse mye av og på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 21, 2007 Jeg har Xenon i Fjern,Nær og Grøftelys.Trenger ikke noe annet enn ett vanlig Xenon sett for dette,merker ikke noe forskjell på holdbarheten om du har det i Nærlys eller Fjernlys. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 21, 2007 Har xenon i fjernlysa på min S6 c4 og de er heilt kanon.. Går 2-3 sekund før de får skikkelig fyr. Men dette er ikke noe problem. Er dag og natt i forhold. Go for it:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 21, 2007 "ekte" bixenon ( org montert ) bruker samme pære på begge deler men blir blendet av mekanisk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 22, 2007 Ok:) hvor lenge har dere kjørt med det da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 22, 2007 Har montert 50W Xenon i fjernlysa og det blir et sykt bra lys Anbefales! Tar litt tid å lade opp første gang, men så blir det bedre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 22, 2007 "ekte" bixenon ( org montert ) bruker samme pære på begge deler men blir blendet av mekanisk. Fortsatt er den egne pæra som er bare fjærnlys halogen og ikke xenon. Man har xenon fjærnlys i linsen som nærlyset?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 22, 2007 Det forsto jeg ikke en ting av. Er EN xenon pære som har blending når den er nærlys og denne blir mekanisk fjernet slik at det blir fjernlys også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 22, 2007 Har montert 50W Xenon i fjernlysa og det blir et sykt bra lys Anbefales!Tar litt tid å lade opp første gang, men så blir det bedre... Har du xenon på nærlys og halogen på fjernlys originalt? Og så har du montert xenon i fjernlys også?? Hvordan gjør man dette? Det vil jeg også gjøre! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 22, 2007 Har du xenon på nærlys og halogen på fjernlys originalt? Og så har du montert xenon i fjernlys også??Hvordan gjør man dette? Det vil jeg også gjøre! Det er vel kun halogen på Passat 3B originalt, men forrige eier byttet til Xenon i nærlysa. Jeg bestilte 50W-settet av Tom Are her http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=99865 og fikk montert det nå på mandag. Det er j***** trangt i motorrommet mitt...i tillegg er noen av ledningene litt korte . Men alt går 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 22, 2007 Det forsto jeg ikke en ting av. Er EN xenon pære som har blending når den er nærlys og denne blir mekanisk fjernet slik at det blir fjernlys også. Vel, i linselyset har jeg BI xenon, dvs at den ene xenon pæra er både fjærnlys og nærlys, ved siden av denne, er det en egen reflektor, og egen pære som KUN lyser med fjernlys på. Dvs, at om du har bi xenon har du fortsatt halogenpære blandet inn i xenonlyset! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 22, 2007 Vel, i linselyset har jeg BI xenon, dvs at den ene xenon pæra er både fjærnlys og nærlys, ved siden av denne, er det en egen reflektor, og egen pære som KUN lyser med fjernlys på. Dvs, at om du har bi xenon har du fortsatt halogenpære blandet inn i xenonlyset! Ingen A4 B6 kom med Bi-Xenon i linselyktene,er KUN Nærlys der,jag har i hvertfall aldri sett en B6 med Nær/Fjern i Linselysene og med Bi-Xenon der i tillegg! Du har org Xenon på Nærlys (I linsene) og Halogen (I reflektorene) tenker jeg. Knut Håkon: Jeg har kjørt med Xenon i fjernlyset i 2år nå,funker som f...! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 22, 2007 Tom Are: Er det stor forskjell på 35w og 50w? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 22, 2007 Vel, i linselyset har jeg BI xenon, dvs at den ene xenon pæra er både fjærnlys og nærlys, ved siden av denne, er det en egen reflektor, og egen pære som KUN lyser med fjernlys på. Dvs, at om du har bi xenon har du fortsatt halogenpære blandet inn i xenonlyset! Har samme som deg Remy. Xenon pæra blender opp når jeg setter på fjernlys, samtidig med at en halogenpære med egen reflektor lyser ved siden av! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 22, 2007 Har samme som deg Remy. Xenon pæra blender opp når jeg setter på fjernlys, samtidig med at en halogenpære med egen reflektor lyser ved siden av! Ja, nettopp! Og det er BI xenon. Har ikke sett en bil fra audi med xenon i reflektoren ved siden av!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 22, 2007 Ingen A4 B6 kom med Bi-Xenon i linselyktene,er KUN Nærlys der,jag har i hvertfall aldri sett en B6 med Nær/Fjern i Linselysene og med Bi-Xenon der i tillegg! Du har org Xenon på Nærlys (I linsene) og Halogen (I reflektorene) tenker jeg. Knut Håkon: Jeg har kjørt med Xenon i fjernlyset i 2år nå,funker som f...! ok? så hvordan forklarer du det da??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 22, 2007 Tom Are: Er det stor forskjell på 35w og 50w? Du merker forskjellen ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 22, 2007 ok? så hvordan forklarer du det da??? Har du Bi-Xenon må det være Xenon på Nær ( i linsene) + fjernlys (i reflektorene) eller? Ellers så må det sitte noe alla H4 Bi-Xenon i linsene da? Hva heter pæretypen du har i linselysene da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 22, 2007 Ja, nettopp! Og det er BI xenon. Har ikke sett en bil fra audi med xenon i reflektoren ved siden av!!!! jepp, bi xenon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 23, 2007 A4 B6 leveres med bixenon. Det betyr at man har xenon på nær og fjærnlys og i tillegg er det halogen extra fjærnlys innerst mot grillen. Det som gjør at det er xenon på nær og fjærn i linsa er KUN en pære, men setter man på fjærnlys er det et blenndeksel som vippes opp og slipper ut mere lys. Slår man tilbake til nærlys går dekselet tilbake og danner det lysbildet man er vant til på nærlys. Altså bixenon er en pære i samme linse med to lysfunksjoner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 5, 2007 Bxenon'n til Volvo funker også på den måten man har ei halogenpære i fjærnlysreflektorene samtidig som xenonpærene i nærlysa blir blenda opp/ned.. I hvert fall på vår 04 V70 vet ikke hvordan det er på nyere biler.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 5, 2007 A4 B6 leveres med bixenon. Det betyr at man har xenon på nær og fjærnlys og i tillegg er det halogen extra fjærnlys innerst mot grillen. Det som gjør at det er xenon på nær og fjærn i linsa er KUN en pære, men setter man på fjærnlys er det et blenndeksel som vippes opp og slipper ut mere lys. Slår man tilbake til nærlys går dekselet tilbake og danner det lysbildet man er vant til på nærlys. Altså bixenon er en pære i samme linse med to lysfunksjoner. Da er jeg med også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 5, 2007 Hmm.. Har bixenon på passaten min... Og trodde det bare var at kjørelysene blei stående på når fulltlysene kom på.. Så hvis det faktisk det er slik at dette sitter i ett(), så har jeg et xenonkit til salgs... : flau :Sjekka ikke dette før jeg bestilte.. Men blir montert i spredere det andre kitet mitt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Desember 13, 2007 På min b7 er det kun linsene med xenon som lyser både på nær og fjern. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Januar 10, 2008 Har nå montert xenon 6000k 50w i fultlys. Må bare di at det funker helt utrolig bra:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...