#1 Skrevet November 21, 2007 Hvordan kan jeg se DVD filmer på denne? Det er jo DVD rom der. Hvor kan jeg få kjøpt TV mottaker osv til denne navigasjonspakken? Det står på Audi.no at det er mulig, men trengs en "dubbeditt" for å kunne motta tv signaler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 22, 2007 Kjenner ikke til dette med DVD men pr idag tror jeg ikke en får TV mottaker som støtter det norske digitale bakkenettet og det å kjøpe en ananlog mottager er ganske dumt da sendingene snart blit slått av 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 22, 2007 for DVD så må du ha en ekstern DVD spiller. RNS-E (den du kaller Audi MMI) har DVD-rom, men denne støtter ikke å spille av så mye annet enn kartplate (og cd selvfølgelig...) Du får kjøpt tv-mottaker, både Audi sin originale og andre sin. Som Tord skriver i innlegget over, er en analog tuner fullstendig bortkastet. Her i Norge begynner vi å slukke det analoge nettet sommeren 2008... Men Audi har nå akkurat sluppet en hybrid tuner, delenr 8J0 919 148 Har ikke testet denne, men den er da både analog og DVB-T. Iom at den er helt splitter ny, antar jeg at den støtter mpeg4 som DVB-T bruker i Norge. Men har ikke fått bekreftet dette. Noen som har en oppdatert av programmet vi ikke snakker om som kan sjekke delenr? Og legge ut hva som står der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 22, 2007 for DVD så må du ha en ekstern DVD spiller. RNS-E (den du kaller Audi MMI) har DVD-rom, men denne støtter ikke å spille av så mye annet enn kartplate (og cd selvfølgelig...) Du får kjøpt tv-mottaker, både Audi sin originale og andre sin. Som Tord skriver i innlegget over, er en analog tuner fullstendig bortkastet. Her i Norge begynner vi å slukke det analoge nettet sommeren 2008... Men Audi har nå akkurat sluppet en hybrid tuner, delenr 8J0 919 148 Har ikke testet denne, men den er da både analog og DVB-T. Iom at den er helt splitter ny, antar jeg at den støtter mpeg4 som DVB-T bruker i Norge. Men har ikke fått bekreftet dette. Noen som har en oppdatert av programmet vi ikke snakker om som kan sjekke delenr? Og legge ut hva som står der? Jeg er helt ny på audi, og har ingen erfaringer med denne Navigation plus saken i hele tatt. Hvor får jeg kjøpt denne RNS-E saken? Det står jo Audi MMI i displayet når jeg setter på tenninga.. Noen som kan gi meg litt tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 22, 2007 Jeg er helt ny på audi, og har ingen erfaringer med denne Navigation plus saken i hele tatt. Hvor får jeg kjøpt denne RNS-E saken? Det står jo Audi MMI i displayet når jeg setter på tenninga.. Noen som kan gi meg litt tips? Hvis det er denne du har så er det rns-e du har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 22, 2007 Ja, den er lik den der ja. Så, det du sier er at jeg har RNS-E? Da burde jeg vel kunne spille av DVD da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 22, 2007 jepp, da har du rns-e. Litt usikker angående dvd avspilling, dama prøvde på sin Sportback og det virket ikke, så tror nok du må ha en egen avspiller som Kristoffer sier: for DVD så må du ha en ekstern DVD spiller. RNS-E (den du kaller Audi MMI) har DVD-rom, men denne støtter ikke å spille av så mye annet enn kartplate (og cd selvfølgelig...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 22, 2007 Ok, vet du hvor jeg får kjøpt slikt? I tillegg så kunne jeg tenkt meg å fått telefon delen i den til å funke, det står bare: "Telephone not installed" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 22, 2007 Har lyst på sånn spiller selv, men har ikke funnet. Har du sånn mobilholder på siden av dash som på bildet av bilen min?? Har du prøvd å se om du "finner" bilen med bluetooth? Intil jeg får mobilen som passer i holderen min, så kobler jeg bare mobilen opp til bilen med bluetooth'n, funker fett det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 22, 2007 Jeg har ikke holder nei. Når det gjelder å søke opp bilen så har jeg prøvd, men det funka ikke. Må jeg "stå" i telefon taben for å kunne finne den? Såfall så kan det være grunnen til at jeg ikke fant den første gangen Evt er det noe jeg må slå på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 22, 2007 : klø :hmmm...jeg bare søker opp jeg, samme om jeg hører på radio/mp3 eller den står på navi...finner den med engang...samma i bilen til dama! Kanskje du ikke har bluetooth da: klø : For både dama og jeg har den mobilholderen, mulig den har noe og si, selvom jeg ikke har mobilen min i den! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 22, 2007 Jeg ønsker ikke den holderen heller for å si det slik Men hadde vært fint om den funka på bluetooth for det. Kanskje jeg skal prøve en annen telefon for å se om det hjelper. Ellers så funker alt fint, greit å kunne spille MP3 fra minnekort Skal prøve legge inn musikkvideoer der, så får vi se om jeg kan spille de av. Her er min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 23, 2007 Jeg liker den holderen jeg da, kommer til å ha en mobil stående i den fast, da slipper jeg å søke opp med den andre. Har faktisk ikke prøvd å legge film på mp3 brikke...kanskje det går: klø : Ja, digg å bare legge inn en haug med sanger. Jeg har cd veksler i tillegg jeg da, så hvis jeg skal høre på cd så trenger jeg ikke ta ut nav dvd, ikke at jeg hører på cd...alt er jo på den brikka...hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 23, 2007 Ja, med plass til 6 cder? Det har hvertfall jeg. Men tenkte kanskje at hvis jeg tok ut Navi DVDen så kunne jeg spille film, men det gikk tydligvis ikke. Det er litt kjedelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 23, 2007 jepp, med plass til 6cd. Skulle også gjerne ønske at det hadde virket. Jeg skal på Audi imorra og bytte parklyspære: flau :, så kan spørre om de har en sånn dvd spiller, hvis de har så koster det vel skjorta og litt til... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 23, 2007 de har nok ikke det. eneste mulige løsningen på å få "originalt" inngang på RNS-E er med Audi TV-tuner (som Møller tar rundt 11.000 kr for ...) Men det finnes en del andre løsninger: Jørn her på forumet selger en Plug&play pakke for DVD spiller. Den har også inngang for harddisc etc. Søk litt så finner du den. Ligger sikkert i tilbud eller noe. Ellers så finner du en del sånne på ebay, Conexx og Kufatec har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 23, 2007 Jeg liker den holderen jeg da, kommer til å ha en mobil stående i den fast, da slipper jeg å søke opp med den andre. Har faktisk ikke prøvd å legge film på mp3 brikke...kanskje det går: klø :Ja, digg å bare legge inn en haug med sanger. Jeg har cd veksler i tillegg jeg da, så hvis jeg skal høre på cd så trenger jeg ikke ta ut nav dvd, ikke at jeg hører på cd...alt er jo på den brikka...hehe Går nok ikke å å legge på den brikken desverre... Ang telefonen din, så kan du sjekke hva du har hvis du har tilgang til vag-com. Sikkert noen i lokallaget ditt som har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 23, 2007 Går nok ikke å å legge på den brikken desverre... Nei, regnet med at det ikke virket på brikken heller. Ang telefonen din, så kan du sjekke hva du har hvis du har tilgang til vag-com. Sikkert noen i lokallaget ditt som har. Hvis det var meg du mente her, så vet jeg hva jeg har, har bestilt ny adapter til holderen. Skulle ha til Sonyericsson. Kjøper den av forhandler i tyskland, koster ikke mer enn 6-700kr der, mens den koster 17-1900kr hos møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 23, 2007 Mulig jeg missforstår her, men er det mulig å få mobiltelefonen til å "snakke" sammen med RNS-E via bluetooth ? Hvordan funker evt. dette ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 23, 2007 Du aktiverer bluetooth på mobilen, søker etter nye enheter. Da fant jeg bilen min (tenninga må være på), den het Audi uhv 8779. Så velger du å koble til, får beskjed om å taste en kode, skal være 1234 hvis den ikke er endret fra før med vag-com, min var selvfølgelig endret så måtte inn å lage ny kode. Når du har gjort det så kobler den seg opp mot bilen. Da kan jeg bla gjennom kontaktene mine med knappene på rattet, ringe/svare...mobilen ligger bare i setet ved siden av eller noe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 23, 2007 Du aktiverer bluetooth på mobilen, søker etter nye enheter. Da fant jeg bilen min (tenninga må være på), den het Audi uhv 8779. Så velger du å koble til, får beskjed om å taste en kode, skal være 1234 hvis den ikke er endret fra før med vag-com, min var selvfølgelig endret så måtte inn å lage ny kode. Når du har gjort det så kobler den seg opp mot bilen. Da kan jeg bla gjennom kontaktene mine med knappene på rattet, ringe/svare...mobilen ligger bare i setet ved siden av eller noe... WOW da må dette prøves i morgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 24, 2007 Hmmm. Har nå prøvd dette, men får det ikke til å funke. Telefonen finner ingen ting, hva kan være galt tro ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 24, 2007 Da har du antageligvis ikke bluetooth! Har du en sånn mobilholder sittende ved siden av rns-e, sånn som min på bildet lenger opp her?? Tror muligens det er denne som har bluetooht.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 24, 2007 Da har du antageligvis ikke bluetooth! Har du en sånn mobilholder sittende ved siden av rns-e, sånn som min på bildet lenger opp her?? Tror muligens det er denne som har bluetooht.... Nei den har jeg ikke så det forklarer nok problemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 25, 2007 Hvor får jeg tak i den mobil holderen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...