Strengere krav til øyelokk!!

Anbefalte innlegg

Det er blitt strenger krav til øyelokk.

Disse må være TUV godkjente og skal inn i vognkortet.

Fikk høre det i dag, da jeg fikk en 2er feil på eukontrollen jeg hadde på tirsdag.

 

Mvh

 

Tom

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn er det vært med all styling i lengre tid, men de fleste vet enten ikke om det, eller bryr seg mindre om det.

du var nok veldig uheldig hos verkstedet tenker jeg, med mindre du har noe teipa over lampen eller trukket halvveis over.

 

mange stylingprodusenter har tüv på sine produkter, være seg fanger, skjørt, vinger eller øyelokk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så lenge ikke øyelokkene dekker for lys linje kan dem ikke gi deg 2'r feil på Eu pga dette.. dette er ikke en feil som gjør bilen farlig å kjøre med.. men om det skal være tuv er en ting.. men å gi 2 på dette er pirkeri...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltilsynet mener det ikke er lov til å lime noe på lyktene selv om du har Tuv papirer på dette!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltilsynet mener det ikke er lov til å lime noe på lyktene selv om du har Tuv papirer på dette!!!

 

Dem kan mene nøyaktig hva dem vil, men Kjøretøysforskriften er den som gjelder, ikke meninger:)

Fikk med Tüv på Badlook lista til 3`er Golfen bl.a..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltilsynet mener det ikke er lov til å lime noe på lyktene selv om du har Tuv papirer på dette!!!

 

Dem kan mene nøyaktig hva dem vil, men Kjøretøysforskriften er den som gjelder, ikke meninger:)

Fikk med Tüv på Badlook lista til 3`er Golfen bl.a..

 

 

ikke uvanlig at en person uttaler seg med sine egne meniger/tolkninger. det har jo media underdekket tidligere.

men ting som er godkjent av tüv er noe de ikke skal kunne utprøve, derfor de i enkelte tilfeller henviser ombygde biler nettopp dit for å få dokumentasjon av dem med kompetanse de selv ikke har..

 

nå er biltilsynet etter mitt syn bygd inne i ett nøtteskall, og slik kommer det alltid til å være frem til de får kompetanse nok til å godkjenne biler etter skjønn.. og ikke bare henvise for å fraskrive.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg førte inn senkesettet mitt så spurte jeg om de kunne føre inn dette også, da jeg hadde TUV papirer på det.

Dette var ikke nødvendig sa de....

Spørs om jeg må stikke opp og høre en tur til da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øyelokk hører bare hjemme på BMW uansett så ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg førte inn senkesettet mitt så spurte jeg om de kunne føre inn dette også, da jeg hadde TUV papirer på det.

Dette var ikke nødvendig sa de....

Spørs om jeg må stikke opp og høre en tur til da!

 

Var ut for akkurat det samme jeg og. Da spurte jeg hva som egentlig var vitsen med at de sender med TUV-papirer. Sikkert for at du skal ha i bilen å vise sammen med vognkort var svaret jeg fikk fra biltilsynet i Trondheim..: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øyelokk hører bare hjemme på BMW uansett så ;)

 

hehe :nana:: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var hos biltilsynet i dag, og de sa att øyelokk SKAL inn i vognkort på lik linje som f.eks. senkesett.:confused::confused::confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var hos biltilsynet i dag, og de sa att øyelokk SKAL inn i vognkort på lik linje som f.eks. senkesett.:confused::confused::confused:

 

Bra jeg har grillist da:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de gangene de har funnet noe på eukontroll som skulle vært skrevet inn i vognkortet (øyelokk,senkesett, felg) har de kun spurt om jeg har tuv papirer på det, "ja ligg i hanskeromme" har æ svart, to trykk seinere på pc'n, å 4ern e borte: rolleyes ( tror 4 var forevisning hos biltilsyn)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øyelokk hører bare hjemme på BMW uansett så ;)

 

kan ikke helt se for meg at det er noe særlig fint på bmw heller men;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

man kan ha øyelokk på bilen så lenge de ikke forandrer lysbildet. Er de så dekkende at lysbilde blir feil er de ulovelig. Det står ingen plass at man ikke kan ettermontere/teipe eller what so ever på lyktene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man får vel med TÜV på de fleste lyktelister/masker nå, så hva er det da å diskutere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

man kan ha øyelokk på bilen så lenge de ikke forandrer lysbildet. Er de så dekkende at lysbilde blir feil er de ulovelig. Det står ingen plass at man ikke kan ettermontere/teipe eller what so ever på lyktene.

 

Ikke alle er enig med deg der, spesielt biltilsynet er ikke enig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øyelokk hører bare hjemme på BMW uansett så ;)

 

Dust ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dust ;)

 

Eneste grunnen til at du ikke bruker cab'en som vinterbil er vel siden øyelokkene dine er så store at det hindrer all sikt i mørket :P: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste grunnen til at du ikke bruker cab'en som vinterbil er vel siden øyelokkene dine er så store at det hindrer all sikt i mørket :P: haha :

 

feil, eneste grunnen er at jeg har råd til å la den stå ;) de er så stor at det blir overskyet på høylys dag ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.