Valg av dekk dim med forskjellig felgbredde på syncro driverk.

Anbefalte innlegg

Har søkt og sett lit rundt og det ser ut som "de lærde" strides litt om dette temaet, så jeg prøver lykken her. Har planer om 9" felg bak, og 8" felg fremme. Er det ok å kjøre med 215/40 både fremme og bak? el må en prøve å trikse til med breiere dekk og mindre profil bak, og smalere dekk med høyere profil fremme? Skal monteres på Rallye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå tenker jeg kun logisk, men rulleomkretsen blir jo lik både foran og bak om du har 215/40 på begge akslingene, ergo burde det ikke være noe fare for drivverket da. Eneste forskjellen er jo at det er 9" felg bak og 8" felg foran, noe som ikke har noen direkte innvirkning på selve rulleomkretsen.

Slå meg gjerne med et balltre om jeg tar feil, men kan ikke skjønne at dette skal ha noen innvirkning på rulleomkretsen. Dekkene er jo uansett i samme dim om ikke felgene er det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir kanskje ørlitte mindre rulleomkrets bak på grunn av strekken, men tror det blir lite.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå tenker jeg kun logisk, men rulleomkretsen blir jo lik både foran og bak om du har 215/40 på begge akslingene, ergo burde det ikke være noe fare for drivverket da. Eneste forskjellen er jo at det er 9" felg bak og 8" felg foran, noe som ikke har noen direkte innvirkning på selve rulleomkretsen.

Slå meg gjerne med et balltre om jeg tar feil, men kan ikke skjønne at dette skal ha noen innvirkning på rulleomkretsen. Dekkene er jo uansett i samme dim om ikke felgene er det.

Blir kanskje ørlitte mindre rulleomkrets bak på grunn av strekken, men tror det blir lite.

Var p.g.a strekken jeg lurte ja, om det blir så lite at det ikke er noe å bry seg om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har søkt og sett lit rundt og det ser ut som "de lærde" strides litt om dette temaet, så jeg prøver lykken her. Har planer om 9" felg bak, og 8" felg fremme. Er det ok å kjøre med 215/40 både fremme og bak? el må en prøve å trikse til med breiere dekk og mindre profil bak, og smalere dekk med høyere profil fremme? Skal monteres på Rallye.

Syncrodriten ryker jo uansett.. så dette trenger du ikke tenke på ;) (Litt intern)

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var p.g.a strekken jeg lurte ja, om det blir så lite at det ikke er noe å bry seg om.

Blir så lite forskjell at det er nok ikke noe å bry seg om.

Husk det er mange som bytter ut bare 2 dekk av gangen så der vil det være enda større forskjell og det går jo bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.