Anbefalte innlegg

er det noen som vet hvordan man gjør dette med skum og glassfiber? skal lage noen helt spesielle "one of" fanger og breddere til en bil..trenger noen tips.. holdt på mye med glassfiber, men aldri laget helt fra ingenting..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grovt sett: sleng opp en grense form, fyll på med masse, fjern formen og begynn jobben med å forme.. Er vel et einser prosjekt her med en hissig bredding som ble laget på denne måten, finner det vel under vw prosjekter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan evt bruke nønsenetting til å lage en grov form og spraye på byggskum. Avhenger helt av hva du skal lage. Jeg har laget en frontfanger en gang, men kom meg aldri til glassfibern.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eventuelt få tak i Dicincell, ett kjernemateriale som brukes mye i båter som støpes som sandwich.

Kutt til, jevne ut og jobb mye med denne, og så legger du ett lag eller 2 med glassfiber over, sparkler (sikkert mange ganger) og pusser. Vet om en som har bygd båt på denne måten, type "one-of-a-kind" bygg, og han får alle vinkler og slikt han ønsker seg.

 

Fordelen med Divincell som kjernemateriale er at jeg mener å huske dette er ett lukket skum, som gjør at det ikke trekker fuktighet, som mange andre skum kan gjøre.

 

Om du skal lage flere like (for salg event), kan du spraye den ferdige delen med slippmiddel, og legge over ny polyester/glassfiber, og lage deg en form, som du kan bruke til å lage flere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan også forme til med store plater med pappkartong. å fylle det byggeskum for å så bruke glassfiber.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høh.. Har du ikke sett på 'Rides'? :D Var en kjempebra episode der (mulig det var et annet program, men på Discovery, i hvertfall..) for ikke lenge siden hvor de bygde om en BMW X5, hadde ikke forundret meg om piratbukta har den på lur..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.