#1 Skrevet November 22, 2007 Jeg splittet en G-lader jeg har fått med på et kjøp, dette må jo være et eksempel på hvordan ikke skal maskinere en g-lader. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 22, 2007 Tro det eller ei. Slik skal det se ut Eller,nå ble jeg usikker på om den jeg hadde så slik ut før eller etter overhaling. Hehe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 22, 2007 Her er også noe knekt:( og tetteringene er slitt veldig skjevt... Jeg regner med at dette ikke er orginal maskinert. Men mitt spørsmål er, er dette den måten man "porter" en g-lader på om man gjør en bedre jobb enn dette. Hva med å ha laget endel mykere overganger inn og ut av ladekammer, er ikke det vanlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 22, 2007 Tro det eller ei. Slik skal det se ut Eller,nå ble jeg usikker på om den jeg hadde så slik ut før eller etter overhaling. Hehe. Hvis det er tilfellet, så skjønner jeg veldig godt at disse G-laderne må overhalles så ofte som de må... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 25, 2007 Noen som kan bekrefte om dette er orginalt eller ikke? Eller må jeg i garsajen å åpne en G-lader til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 25, 2007 Polo-Frode skriver nok et svar i løpet av kvelden, så da sparer du deg å splitte en lader til;). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 25, 2007 denne laderen ser helt vanlig ut, den har dog noe som kan se ut som dypt merke der laderen vender, dvs der det "lille øvre kammeret" kommer inn i spiralen. Det skyldes nedslitte lister, det er derfor den ser ut til å være brekt i enden på scrollen. Tipper at om du tar fram micrometeret og måler tettingslisten er den 3,5mm eller lavere. Ny er den 3,8mm x 1,45mm og utslitt er den når den er 3,6mm. Under 3,6mm er det fare for metall mot metall kontakt mellom scroll og hus. Er meget små marginer inne i laderen. Husk at scrollen "flyter" på tettingslistene. 0,1 mm slitasje på listen gir 0,2mm mer "slark" totalt. Maskineringen ser helt normal ut, men der det er brekt av påscrollen er det faktisk slitt vekk 2-3mm av enden på veggen før det har løsnet deler. Har nok godt en del over intervallet den laderen der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 25, 2007 Tusen takk for svar Frode, jeg ser av dette at jeg også skal kjøpe meg et sett nye lister til den andre g-laderen min. Bakgrunnen for utsagnet mitt om hjemmemekk er at det må ha vært over 0,1mm ujevnheter på maskineringen i bunn på huset. Dette vil igjen sørge for at listene blir veldig for slitt i disse laderne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 25, 2007 Ser du på bildet her skyldes den øverste kanten maskinering, og den andre skyldes utslitte lister. Scrollen slutter ved den nederste kanten. Derfor har ikke kanten fra maskineringen noe å si for slitasjen på laderen. Ut i fra bildet her ser det ut som både huset og scrollen er skrap. Mulig du kan redde huset, men nå nesten se det selv for å kunne si sikkert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...