#1 Skrevet November 22, 2007 Hei! har ett problem skjønner ikke hvorfor min s6 95 mod 2,2,T, ikke starter når jeg har byttet til power filter og byttet til ny dump!,den gikk med det første 5min men gikk ikke bra!,den kom liksom ikke opp i fart.. og etter jeg stoppet tenningen så starter den ikke i det hele tatt?..hva kan ha skjedd?...hjelp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 22, 2007 Lag skikkelig topic.. Du kan ha kommet borti luftmengdemåleren. Ikke fått kontakten skikkelig i eller at du har kommet borti den slik at det er brudd i den. Hvliket filter har du montert? Er det åpen dump du har? i så fall, sjekk om den står åpen hele tiden (se over vacumslangen). Da vill den slippe ut all lufta som skal inn i innsuge og da blir det bare tull. Det er ikke anbefalt å ha åpen dump på disse bilene. Bruk resirk. Samme med filter. Bruk tørt filter, ikke bruk de du må olje inn. Da tar du fort knekken på LMM. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 23, 2007 vi er flere som har sett på saken som også har gjort dette her mange ganger før men,aldri vært borti at bilen nekter og starte? etter montering av dette.Det er montert åpen sports luftfilter (OG IKKE et oljebassert filter). Luftmengdemåleren er det ikke da bilen ikke gir antydning til tenning i det hele tatt. -Denne ble i tillegg meget forsikrig tatt ut. Bilen ble kjørt med 1-2Km før vi stoppet den av fri vilje og deretter prøvde å starte den. For oss har vi en liten teori om bensinpumpa, men dette er usikkert. Vi har i tillegg tenkt på startsperren, men denne lampen slukker som normalt i dashen ved Ign. Har vært borti mange biler med gåen luftmengdemålere og de pleier alltid å tenne, men fusker no for jævlig. Noen som har noen glupe ideer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 23, 2007 ligger sikkert en feilkode i minnet som gjør at den ikke starter.. Enten slett de med vagcom eller dra ut sikringen til hjernen i 1 min og se om ikke den starter da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 23, 2007 Hvis du mistenker bensinpumpa så er jo det den enkleste saken å sjekke opp først. Hører du at pumpa summer når du vrir starteren? Med en mann i bagasjerommet skal det høres ganske greit om pumpa går. Hvis du tar ut bensinpumpereleet og kortslutter de to store terminalene i relesokkelen skal pumpa gå hele tiden. Hører du den kan du prøve å starte. Starter fortsatt ikke bilen så er det ikke bensinpumpa som tuller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 23, 2007 Om bilen ligger med en feilkode som skal hindre den i å starte så kommer du ikke til å få bensin og tenning.. men du kan som sagt teste å kortslutte pumpe når du tar ut releet.. da går pumpen og du kan prøve å starte..om den ikke starter da så tror jeg du må få slettet kodene og teste på nytt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 23, 2007 Man kan jo også gjette på at hall-sensoren har gitt opp i akkurat samme tilfelle, men det er jo litt rart, da! Løsner du slangen på forsiden av bensinfilteret og holder noe under mens noen kværner litt er det jo lett å se om det kommer bensin også.. (Kan hende du bør ha nye pakninger etter dette..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...