Anbefalte innlegg

Hei allesammen, er ny her på forumet og har et par spørsmål ang. min nyinnkjøpte 2000 A6 2.5 TDI.

1. Har tiptronic-kasse og synes den oppfører seg litt rart, hvis jeg gir bånn gass så drar den bra opp til ca. 4000rpm, men så blir den stående leeeenge (10 sek. +) og 'stange' her før den girer om, men hvis jeg slipper litt opp på gassen så girer den om med en gang. Ved 'vanlig' kjøring virker det som om den girer riktig. Regner med at dette ikke er vanlig, noen som har noen ide om hva det kan skyldes??

2. Venstre nærlys fungerer ikke i det hele tatt, noen ideer? Alt annet lys fungerer fin fint, byttet pære men det hjalp jo ikke mye...

Alle gode tips mottas med takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei allesammen, er ny her på forumet og har et par spørsmål ang. min nyinnkjøpte 2000 A6 2.5 TDI.

1. Har tiptronic-kasse og synes den oppfører seg litt rart, hvis jeg gir bånn gass så drar den bra opp til ca. 4000rpm, men så blir den stående leeeenge (10 sek. +) og 'stange' her før den girer om, men hvis jeg slipper litt opp på gassen så girer den om med en gang. Ved 'vanlig' kjøring virker det som om den girer riktig. Regner med at dette ikke er vanlig, noen som har noen ide om hva det kan skyldes??

Hei og velkommen

Her må du nok bytte LMM (LuftMengdeMåler) Hadde samme problem på min 99 mod A6 2.5 tdi og den ble frisk etter bytte av LMM

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen sikker måte og sjekke om LMM'en er gåen på?? Sjekka kjapt på mekonomen og bytte del koster jo 1500, kjipt hvis det ikke skulle være den alikevel...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må det kobles til VAG-COM og da skal du ha en luftgjennomstrømming på ca 5-600 mener jeg å huske det var på en uchippa V6

Men er ganske sikker på at det er LMMen som er def. Dette er en "slitedel" på disse motorene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.