Tiptronic-kassen må skiftes, dyrt!

Anbefalte innlegg

Hei.

Som nevnt i en tidligere tråd, så har reversen plutselig tatt kveld (slurer ved belastning). Idag hadde jeg bilen inne hos Møller her i Trondheim, og konklusjonen etter at tekniker/mekaniker og takstmann har sett på saken, er at ny boks må inn..

 

Siden dette tydeligvis er et problem på Passatens Tiptronickasse, så tenkte jeg å informere litt til eventuelt andre som har samme symptomer om hva slikt koster å få gjort:

60000.- med moms for ny kasse...

Vet ikke om jeg skal le eller gråte..

 

Uansett, saken er til behandling hos forsikringsselskapet, (har toppkasko) så får vi se om det blir salg av bilen eller kjøp av ny kasse når "dommen" kommer.

 

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Total overhaling av tiptronic kasser ligger rundt 20-25.000.-

Kjipt at sånt skal skje med en såpass "ny" bil.. Er vel akkurat over 5 år den bilen der, så reklamasjons fristen har akkurat gått ut..

 

Har bilen gått langt? Chip?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bilen gått langt? Chip?

 

Vet at chip ofte er en synder når det er snakk om ras med mindre bilen har tuslet unormalt langt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen chip nei!

Har vært inne på tanken og har faktisk undersøkt med fagfolk om dette samt lest opp og ned i mente alt jeg kunne finne om chip og "min" motor/girkasse. Etter den runden har jeg rett og slett konkludert med at chip for mitt vedkommende er HELT uaktuelt! Skal ALDRI inn i min bil!

Derimot aner jeg jo ikke hva forrige eier gjorde med bilen... Er vel ikke mulig å finne ut av det heller... En ulempe med å kjøpe brukt det der...

Det jeg vet er at det i servicehistorikken ligger inne at det har vært skiftet momentforsterker + litt andre ting i kassen. Det KAN vel tyde på noe, men hva aner jeg ikke... Kan være uskyldig, eller kan være resultat av "noe" forrige eier har gjort?

 

Ellers så har bilen gått 165000km... Men er det "langt" for en girkasse? Nei, spør du meg!

 

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ene bilen på jobb har nettopp fått girkassetrøbbel. VW T5 2.5 Trip

Bilen er 2 år og 2mnd (med to års garanti : bh :)

 

Denne har kjørt 145 000 og slurer veldig på girene... Ble bytta olje på kassa men da ble problemene bare verre.

 

Er ikke sikkert om hele kassen må byttes, eller om det holder med skyve motor eller hva de kalte det. Uansett pris på rundt 20 000,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ene bilen på jobb har nettopp fått girkassetrøbbel. VW T5 2.5 Trip

Bilen er 2 år og 2mnd (med to års garanti : bh :)

 

Denne har kjørt 145 000 og slurer veldig på girene... Ble bytta olje på kassa men da ble problemene bare verre.

 

Er ikke sikkert om hele kassen må byttes, eller om det holder med skyve motor eller hva de kalte det. Uansett pris på rundt 20 000,-

 

 

Pris på 20000`.? Er det kun kassen eller er det med moms og arbeid?? Hvis det der er totalprisen så lurer jeg på hva Møller i Trondheim skal ha så mye betalt for... Prisen deres virker jo rett og slett alt for høy??

 

Turls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De skal sikkert ha pris for splitter ny kasse + endel timer jobb..

Ta kontakt med nærmeste sjappe som overhaler girkasser og se hva de skal ha for jobben, helst noen som kan VAG kasser.

Han som tok oljeskift på mi kasse snakket om en pris i overkant av 20.000.- for overhaling av min tip kasse.

 

Lykke til.

 

B.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pris på 20000`.? Er det kun kassen eller er det med moms og arbeid?? Hvis det der er totalprisen så lurer jeg på hva Møller i Trondheim skal ha så mye betalt for... Prisen deres virker jo rett og slett alt for høy??

 

Turls

 

20' var prisen for å bytte innmaten (skyve_tingen) i kassen. Hvis selve kassen var hel og det kun var denne delen som måtte byttes. Kunne også være styreenheten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konverteren var gåen/sliten i automatkassa (ikke tip) på min gamle Passat 3B, og Orkdal Bil skulle ha ca. 25.000,- for kun å fikse problemet, mens total overhaling kom seg på ca. 40.000,-...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet at hvis jeg skulle være så uheldig å oppleve at Tip'en i min bil tar kvelden, så blir det konvertering til manuell girkasse! Så nettopp en i USA som hadde gjort dette på sin A6 4.2, og han var strålende fornøyd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De skal sikkert ha pris for splitter ny kasse + endel timer jobb..

Ta kontakt med nærmeste sjappe som overhaler girkasser og se hva de skal ha for jobben, helst noen som kan VAG kasser.

Han som tok oljeskift på mi kasse snakket om en pris i overkant av 20.000.- for overhaling av min tip kasse.

 

Lykke til.

 

B.

 

 

Var det bare for overhaling eller med ut- og innmontering?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

... Derfor kjører jeg kun manuell på mine biler! Veldig dårlig at automatkassene til vw/audi funker så dårlig. Det har blitt byttet ALT for mange slike på jobben og det kommer nok flere.. :( Dårlig reklame det der:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, trur faktisk ikkje eg har fått med meg at det er skifta på touran enda:) Mest passat og a6 meina eg..?:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En av gutta på jobben fikk bytta converter'n i Sverige, for ca 19000 SEK.

Kan være et alternativ å høre over grensen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tiptronic kassen på A6en min har også tatt kvelden en gang (da var ikke bilen chippet)

 

Jeg overhalte den hos Transtec på bryne.

Å han er vell den som har best utstyr for overhaling av automatkasser generelt i norge.

 

Å vi brukte han til overhaling av kasser når jeg jobbet hos Saab, Subaru, MG Rover forhandler.

Og han brukte mangen av de andre forhandlerene i norge også..

 

Når jeg fikk det gjort for 3 år siden kostet det 20 000kr for 2wd kasse + ut inn montering

som kom på ca 5000kr

Da har du også garanti på jobben.

 

 

her er tlf nret:

51 48 19 34

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sukk...

Da ble det "Nei" fra forsikringsselskapet. Uaktuelt og bruke VW siden de som nevnt skal ha 60000.- for jobben! Nå må jeg igang med ringerunde til noen av de dere har nevnt her. Kjekt hvid ENDA flere kan tipse meg om seriøse/gode overhalere av Tiptronickasse. Bor i Trondheim, så hvis noen vet om noen her i området hadde det vært enda bedre...

 

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt om folk som har satt bilen på biltransport, reist til tyskland selv med fly, tatt langhelg der og kost seg, hentet bil på verksted, kjørt hjem og enda tjent på det...

Undersøk med transportfirmaene. De tar sikkert med bilen ned. De kjører jo somregel bare biler OPP hit.

Her bør jo VW ta noe på seg. Virker jo som søppel de gearkassene der...

VW lager rett og slett for mye som rett og slett ikke holder mål.

Se bare på 2,5TDI motoren. Den er jo en skandale. Har ikke hørt så mye om DSG ennå, men det var vel litt derfor jeg gikk for manuell i Touranen min, at jeg var litt skeptisk. Tiptronic og DSGkasser er jo helt konge, men hvis de ikke holder bedre enn det ser ut som, så er det ikke verdt det. Sett inn en overhalt, ikke brukt,så du ikke opplever dette igjen.

Sjekk med Tyskland, der er de billige. Hvis den bare slurer i revers, så kan du vel nesten kjøre den ned?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt om folk som har satt bilen på biltransport, reist til tyskland selv med fly, tatt langhelg der og kost seg, hentet bil på verksted, kjørt hjem og enda tjent på det...

Undersøk med transportfirmaene. De tar sikkert med bilen ned. De kjører jo somregel bare biler OPP hit.

Her bør jo VW ta noe på seg. Virker jo som søppel de gearkassene der...

VW lager rett og slett for mye som rett og slett ikke holder mål.

Se bare på 2,5TDI motoren. Den er jo en skandale. Har ikke hørt så mye om DSG ennå, men det var vel litt derfor jeg gikk for manuell i Touranen min, at jeg var litt skeptisk. Tiptronic og DSGkasser er jo helt konge, men hvis de ikke holder bedre enn det ser ut som, så er det ikke verdt det. Sett inn en overhalt, ikke brukt,så du ikke opplever dette igjen.

Sjekk med Tyskland, der er de billige. Hvis den bare slurer i revers, så kan du vel nesten kjøre den ned?

 

 

Hmm. ja dette var en tanke... Funker fint forover ja. Bruker jo bilen nå... Er derimot litt "grønn" på firmaer i Tyskland, men regner med at "et hvert" VW verksted kan ta på seg jobben? Er det noen som vet om noen slike ikke langt fra Kiel f.eks? Kan jo være en fin tur og ta med madammen på Color Festival til EU noen dager....

 

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger mange vw forhandlere i Kiel. Det stedet svigers alltid bruker, og han er ofte nede med biler på service og kjøper div deler, er Autohaus Ost. http://www.autohaus-ost.kiel.vw-partner.de/ Der er det kjempe service og ikke dyrt. Svigers er der nede nå for å hente sin Lupo 3L som måtte bytte hele den spesial tiptronic kassa, den kostet 2000euro...tror nok den hadde kostet dobbelt, hvis ikke mer her hjemme...Ligger forresten ikke langt fra kaia heller...3-4min å kjøre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig hadde jeg ikke gjort det i tyskland.

for det du sparer ryker fort hvis det skulle bli reklamasjon på jobben.

å for å være helt ærlig er ikke det så usannsynlig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger mange vw forhandlere i Kiel. Det stedet svigers alltid bruker, og han er ofte nede med biler på service og kjøper div deler, er Autohaus Ost. http://www.autohaus-ost.kiel.vw-partner.de/ Der er det kjempe service og ikke dyrt. Svigers er der nede nå for å hente sin Lupo 3L som måtte bytte hele den spesial tiptronic kassa, den kostet 2000euro...tror nok den hadde kostet dobbelt, hvis ikke mer her hjemme...Ligger forresten ikke langt fra kaia heller...3-4min å kjøre...

 

Har vært der selv, lett å finne og ligger ganske sentralt til. Burde fint kunne kombineres med en weekend med Båten som går fra Oslo-Kiel.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger mange vw forhandlere i Kiel. Det stedet svigers alltid bruker, og han er ofte nede med biler på service og kjøper div deler, er Autohaus Ost. http://www.autohaus-ost.kiel.vw-partner.de/ Der er det kjempe service og ikke dyrt. Svigers er der nede nå for å hente sin Lupo 3L som måtte bytte hele den spesial tiptronic kassa, den kostet 2000euro...tror nok den hadde kostet dobbelt, hvis ikke mer her hjemme...Ligger forresten ikke langt fra kaia heller...3-4min å kjøre...

 

Supert! Takk for linken, jeg har allerede sendt de mail.....

 

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert! Takk for linken, jeg har allerede sendt de mail.....

 

Truls

 

 

Så bra...håper de kan hjelpe deg og at det blir en pris som er overkommelig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper det ordner seg.

VW bør skamme seg, når de ikke reduserer på noe på en 5 år gammel bil med normal KMstand.

Ting skal holde bedre enn det.

60000, da skor de seg og tar full fortjeneste. Helt uakseptabelt synes jeg. De burde gi rabatt på deler, og redusert pris på arbeid.

Fiks det i Tyskland, så slipper de å sko seg på din ulykke:)

Synes verkstedprisene nå er ingenting annet enn grådighet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert! Takk for linken, jeg har allerede sendt de mail.....

 

Truls

 

Hei,

 

Har du sjekka med Berners i Østersund ? http://www.berners.se/default.shtml

Jeg kjøpte i sin tid ny hjerne til en Passat tdi jeg hadde og betalte da 8000 NOK, Møller ville ha NOK 14000 for akkurat samme delenr. Det er jo ganske gunstig kronekurs også nå og en mye mer overkommelig tur enn ned til Tyskland. Det lønner seg å ringe, mail har iallefall ikke jeg fått svar på:)

 

Øystein

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.