#1 Skrevet November 23, 2007 Jeg har en litt plagsom resonanslyd fra eksosen på A6'n min. Har misstanke om løs innmat i katalysator da det også kan skrangle litt i enkelte tilfeller. Durer i kupeen på tomgang. ca 900 rpm. Er det mulig at katalysatoren kan lage denne resonaslyden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 25, 2007 Ingen som har vært borti litt bråkete A6? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 25, 2007 Jeg har en litt plagsom resonanslyd fra eksosen på A6'n min. Har misstanke om løs innmat i katalysator da det også kan skrangle litt i enkelte tilfeller. Durer i kupeen på tomgang. ca 900 rpm. Er det mulig at katalysatoren kan lage denne resonaslyden? Litt OT: Hva menes med resonans? "Bass-lyd" når man slipper gassen, eller rakling og klirring? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 25, 2007 Minner meg mye om den lyden jeg hadde på min A6. Skrangle/klirrelyd på tomgang.Ikke alltid men ofte. Ved høyere turtall var lyden borte , sansynligvis pga mindre vibrasjon i motoren. Bytta begge eksosopphenga under( ikke det bakerste ) voila = lyd borte:) Kjøpte orginalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 26, 2007 Minner meg mye om den lyden jeg hadde på min A6. Skrangle/klirrelyd på tomgang.Ikke alltid men ofte. Ved høyere turtall var lyden borte , sansynligvis pga mindre vibrasjon i motoren.Bytta begge eksosopphenga under( ikke det bakerste ) voila = lyd borte:) Kjøpte orginalt. Dette høres missteklig ut som mitt problem. Da bestiller jeg litt deler. Takker og bukker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 26, 2007 Hvis kat`en er "knust" så kan man ofte høre skranglelyd om man sparker litt i eksosen bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 26, 2007 Da er oppheng kjøpt og så krysser jeg fingrene for at katalysatoren er i orden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 27, 2007 Hvis kat`en er "knust" så kan man ofte høre skranglelyd om man sparker litt i eksosen bak. Tja. Sist jeg sjekka så hadde jeg ikke cat... og resten er Simons 2,5" anlegg montert hos Svenden eksos, så resonans har ikke jeg ihvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 28, 2007 Har skrangling i eksosanlegget på tomgang jeg også.Har funnet ut at det er noe som er løst inne i bakerste lydpotta: bh : Lyden blir borte om jeg øker turtallet 100 omdr. eller holder foten på potta:): 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 4, 2007 Dette forumet er genial. Byttet ett eksosoppheng under bilen. Bingo!!!! Den irriterende lyden borte. Takk for hjelpen folkens. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 29, 2008 Hei Ove, eg har akkurat samme problem. Kor kjøpte du deler (delenr) og ka var prisen? Mvh, ANders 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 29, 2008 heldiggris Var katalysatoren på min... 8000,- pr stk + montering 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 30, 2008 Hei Ove, eg har akkurat samme problem. Kor kjøpte du deler (delenr) og ka var prisen? Mvh, ANders Kjøpte opphenget hos Møller. Kosta vel 65,- kr. med klubbrabatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 30, 2008 Ellers er jo en klassisk grunn til ressonanslyder at varmeskjoldet over en av pottene er litt løst eller har fått seg en trøkk(steinsprut eller subba nedi). Godt det løste seg med bare oppheng da:glad: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 30, 2008 Noen ganger kan det også hjelpe å løsne alle klemmer/skjøter/muffer på eksosanlegget, bevege litt på skjøtene og skru til igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...