Montering av eksos, hvilken vei skal eksosen gå gjennom potta?

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en midtdemper som jeg skal ha på A4-en. Inni denne er det et større rom. Skal dette rommet være i begynnelsen av eksosstrømmen, eller til slutt? Eller har det ikke noe å si? attachment.php?attachmentid=79843&stc=1&

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville sat den med største enden bakover:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var det jeg også tenkte først. Vet ikke helt hvorfor, men...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville satt den største enden forover.

Fordi eksosen er varmere, og tar mere plass, så for å opprettholde hastigheten på eksosen, er det naturlig at den tynneste er bakerst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke sånn at fremre rør alltid skal gå inni det røret man monterer bak, så man ikke får friksjon i eksos strømmen pga kanten det blir da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bildet er muligens litt misvisende. Demperen har samme diameter innvendig hele veien, men det er et stykke inni som ikke har innerrør, men da er som et større rom. Dette er ikke midt på demperen, men mot ene siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke sånn at fremre rør alltid skal gå inni det røret man monterer bak, så man ikke får friksjon i eksos strømmen pga kanten det blir da?

På F1 biler tenker man sånn: dum :: rolleyes Ikke på en bil som en vanlig hvit man eier. Skjønner ikke at dere lar slike "smådetaljer" bli et diskusjonstema når de gjelder en simpel lyddemper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På F1 biler tenker man sånn: dum :: rolleyes Ikke på en bil som en vanlig hvit man eier. Skjønner ikke at dere lar slike "smådetaljer" bli et diskusjonstema når de gjelder en simpel lyddemper.

Men så er det dette med lekasjer da, får lettere lekasjer om bakerste rører går inn i det fremste enn omvendt. Så er jo 2 fordeler med og montere det "rett", så skal jeg bytte gjør jeg jaffal det sånn =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke på en bil som en vanlig hvit man eier.

hva mener du med det egentlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva mener du med det egentlig?

Sikkert bare et utrykk selv om det kan vel tolkes litt rasistisk muligens? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her lukter det kristenmass blod!!! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er slike detaljer som betyr noe når det kommer til stykket...:) Og forskjellen på en bra bil og garasje mekk....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke montert den ennå, men jeg kommer til å sette det store rommet først i eksosstrømmen, ut fra teorien om at gassene da vil roe seg ned litt før de går gjennom demperen. Har ikke noen annen teori, så da prøver jeg det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert bare et utrykk selv om det kan vel tolkes litt rasistisk muligens? :P

Helt riktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.