Skifte pærer i kurvelys 3BG, trenger råd/tips!

Anbefalte innlegg

Som threaden sier så skal jeg inn med et sett Høen Xenonmatchpærer (takk til Ørjan Andreassen for god handel!) i kurvelysene til Passaten i helga. Dette har jeg ikke gjort før, og som vanlig sier instruksjonsboka at "dette må nok et merkeveksted gjøre", yea....right... ;)

Setter heller min lit til at noen her inne har gjort dette på en 3BG og er villig til å dele sin kunnskap med en "ferskis"?

Så; hvordan gjør man dette, hva bør man være obs på og generelt andre ting som er lurt å tenke på?

På forhånd takk!

Truls

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde av min støtfanger i forbindelse med xenon montering i hovedlyktene.

Da så det veldig ut til at det er enkelt å komme til lyktene bakfra, ved å ta vekk det plast dekselet under motoren, da kan man kikke rett inn bak på reflektoren. lokket skal roteres LITT, husker ikke helt i hvilke retning, men det finner du utav;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke om xenonmatchpærene er fysisk ulike vanlige halogen H3 pærer bortsett fra fargen.

Rent bytte av pærer gjør du forfra;

- Ta av plastgrillen rundt lykta

- Skru ut lykta (3 skruer per lykt)

- Ta av bakdekselet på lykta

- Bytt pæra

Settes sammen i motsatt rekkefølge.

Skal ettermontere kurve-/tåkelys på min 3BG om ikke lenge og da satser jeg på xenonmatchpærer i alle lyktene der foran.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke om xenonmatchpærene er fysisk ulike vanlige halogen H3 pærer bortsett fra fargen.

Rent bytte av pærer gjør du forfra;

- Ta av plastgrillen rundt lykta

- Skru ut lykta (3 skruer per lykt)

- Ta av bakdekselet på lykta

- Bytt pæra

Settes sammen i motsatt rekkefølge.

Skal ettermontere kurve-/tåkelys på min 3BG om ikke lenge og da satser jeg på xenonmatchpærer i alle lyktene der foran.

Pærene er like ja, så det blir nok rent bytte av disse.

Regner med at jeg må ligge på gulvet i garasjen (har ikke bukk!) så da tror jeg nok denne metoden blir mest aktuell...

Bare sånn på tampen; er de tre skruene lette å komme til, hvilken dim. har de og er det best med koppnøkkel eller fastnøkkel?

Truls

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at jeg må ligge på gulvet i garasjen (har ikke bukk!) så da tror jeg nok denne metoden blir mest aktuell...

Bare sånn på tampen; er de tre skruene lette å komme til, hvilken dim. har de og er det best med koppnøkkel eller fastnøkkel?

Truls

De er veldig enkle å komme til når du har tatt av dekslet.

Du trenger kun en stjernetrekker for å skru ut lampene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Truls

Kjøpte min 3bg for nokre mnd siden, og når jeg hentet den var det fukt i begge disse lyktene foran... De på verkstedet tok bilen inn og tok ut lyktene for tørking... En bare drar rett ut plast"gitteret" som er en del av nedre grill i fanger, da sitter skruene rett framfor deg. Er ikke sikker på om det er torx eller anna, men uansett er det gjort på et par minutter å ta de ut.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skruene er originalt torx.

Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

T25 er det vel den torxen heter hvis jeg ikke tar feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som threaden sier så skal jeg inn med et sett Høen Xenonmatchpærer (takk til Ørjan Andreassen for god handel!) i kurvelysene til Passaten i helga. Dette har jeg ikke gjort før, og som vanlig sier instruksjonsboka at "dette må nok et merkeveksted gjøre", yea....right... ;)

Setter heller min lit til at noen her inne har gjort dette på en 3BG og er villig til å dele sin kunnskap med en "ferskis"?

Så; hvordan gjør man dette, hva bør man være obs på og generelt andre ting som er lurt å tenke på?

På forhånd takk!

Truls

Utrolig nok byttet jeg pære i kurvelyset på min bil for 5 min siden, du drar av gitteret ved å ta tak i det mot midten av bilen. Det satt godt så du må ta i litt. Lyktene på min bil er festet med vanlig stjerneskruer og lokket bak åpnes ved å vri mot klokka. Ettersom det blåser godt i Trondheim i kveld, snøen har lagt seg og jeg ikke har garasje, er jeg veldig fornøyd med at jobben tok mindre enn 5 min pr. side:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig nok byttet jeg pære i kurvelyset på min bil for 5 min siden, du drar av gitteret ved å ta tak i det mot midten av bilen. Det satt godt så du må ta i litt. Lyktene på min bil er festet med vanlig stjerneskruer og lokket bak åpnes ved å vri mot klokka. Ettersom det blåser godt i Trondheim i kveld, snøen har lagt seg og jeg ikke har garasje, er jeg veldig fornøyd med at jobben tok mindre enn 5 min pr. side:)

Jepp!

Tenkte å legge inn en liten "slik gjør du det" nå etter at jeg hat fått pærene montert, men dere kom meg i forkjøpet! Det var utrolig enklet og akkurat som det ble forklart her i de to forrige trådene. tok 10 min totalt for å skifte begge pærene. 3 skruer av typen stjerneskruer satt på mine. Endelig noe som var lett!

Slik ble det i forhold til den gamle pæren:

Fra denne vinkelen ser man Xenonmatchen til høyre

DSC00021.jpg

Xenonmatch til venstre:

DSC00019.jpg

Truls

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp!

Tenkte å legge inn en liten "slik gjør du det" nå etter at jeg hat fått pærene montert, men dere kom meg i forkjøpet! Det var utrolig enklet og akkurat som det ble forklart her i de to forrige trådene. tok 10 min totalt for å skifte begge pærene. 3 skruer av typen stjerneskruer satt på mine. Endelig noe som var lett!

Slik ble det i forhold til den gamle pæren:

Fra denne vinkelen ser man Xenonmatchen til høyre

DSC00021.jpg

Xenonmatch til venstre:

DSC00019.jpg

Truls

Ser det at jeg må til med xenonmatch på min også..:)

Skikkelig bra: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg må bare. jeg må bare...

xenon 6000K i begge ;)

IMG_2383 (Medium).jpg

IMG_2388 (Medium).jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:P

Fristende.......

Får nye grøftelys med de som tok inn bilen pga fukt... Spørs om ikkje jeg må prøve å montere xenon i de "gamle" da ja.........;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

visst ikke kan du selge de gamle til meg. jeg må bytte mine pga masse riper i glassene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være en mulighet, men har ikkje mottatt dei nye enda, er over 2 mnd siden dei sa de var bestilt... Så får sjå... Men fristende å montere xenon da etter bildene dine.....:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

xenon 6000K i begge ;)

OJ! Det var lyset sitt det!!

Her har du vel montert ekte xenon, eller er det kun pærene du har skiftet her og?!?!

Truls

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

får prøve i morgen å skifte mine tåkelys pærer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.