#1 Skrevet November 23, 2007 Må rive toppen pga. dårlig toppakning (forhåpentligvis). Har demontert det jeg trenger på eksos-siden. På insugsiden, er det greiest å skru av innsuget (og evt. vannrør) eller er det lettere å løfte toppen med innsug og vannrør montert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 23, 2007 Er som du gjør det til, kan ta av toppen med innsuget, lettere å demontere det når du er ute med toppen, hvis du skal av med det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 23, 2007 Skal ikke av med innsuget så da er det vel greiest å løfte toppen med innsug. Er bare toppakningen som må byttes... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 23, 2007 Skal ikke av med innsuget så da er det vel greiest å løfte toppen med innsug. Er bare toppakningen som må byttes... Går fint dêt. Ikkeno poeng å ta av suget hvis du ikke må... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 23, 2007 Ok, takk for hjelpen. Da blir innsuget løftet ut sammen med toppen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 24, 2007 da er du igang ja!:)regner med at de som skal planslipe toppen helst vil ha den uten innsug? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 24, 2007 Joda... stått i garasjen i hele dag. Ikke mye igjen før toppen løftes. Motoren har ikke kokt så jeg håper på å slippe plansliping, men man vet aldri... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 27, 2007 Jeg er godt i gang med jobben (bytte toppakning, registerreim, vannpumpe, løperulle registerreim, multireim og termostat). Register: Toppdeksel er av: Toppen er av... Ser veldig sotet ut men bildet lyver pga. lyset Blir litt rengjøring og kontroll av toppen i morgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 27, 2007 Jeg driver med det samme på en 3B, og har et spørsmål: hvordan i granskauen skal jeg få løst mutrene på eksosen?? De sitter dønn, og er dertil rustet... Til trådstarter: dårlig gjort å ha så enkelt demonterbare deksel foran registeret 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 28, 2007 Husk å bytte termostat hvis ikke du har gjort det på en stund! Griseenkelt når du har av 'alt'.. Var det papirpakning på denne selv om det var en S6? Fant du lekkasjen? Er 'litt' lurt liksom.. Min hadde en nesten mikroskopisk sprekk i syl.1, på langs av pakningen på innsiden av 'sylinderåpningen' i pakningen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 28, 2007 Brage: Jeg sprayet CRC eller WD40 noen dager før demonteringen startet... Bjørn: Skal bytte termostat ja... er jo "rett i dagen" slik motor står nå Det var en stålpakning. Fant ingen opplagt lekkasje men jeg skal studere pakningen i bedre lys enn i garasjen.. Stempel 5 var også en anelse renere enn resten.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 6, 2007 Da var motor skrudd sammen igjen med ny toppakning, registerreim, løpehjul, vannpumpe, termostat og multireim. Byttet også kjølevannstussen i bakkant av blokk. Plasten var helt "sprø" og knakk da jeg skulle demontere. Bestiller man hos Møller nå får man denne delen i metall. Monterte 034 eksosmanifold etter 1 års lagring Nå får jeg se om det holder... Den gamle manifolden var full av sprekker... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 11, 2007 Da var motor skrudd sammen igjen med ny toppakning, registerreim, løpehjul, vannpumpe, termostat og multireim.Byttet også kjølevannstussen i bakkant av blokk. Plasten var helt "sprø" og knakk da jeg skulle demontere. Bestiller man hos Møller nå får man denne delen i metall. Monterte 034 eksosmanifold etter 1 års lagring Nå får jeg se om det holder... Den gamle manifolden var full av sprekker... Oops! Glemte å tipse om den stussen, ja!! Jeg fikk i plastikk for etpar år siden.. T-stykket med tempsensoren på samme slangen er minst like sprø, forresten.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 11, 2007 Mulig jeg brukte delenummeret til 3B motoren når jeg bestilte stussen... da er den i metall. T-stykket byttet jeg tidligere en gang... knakk i 3 deler når jeg såvidt rørte T-stykket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 11, 2007 Mulig jeg brukte delenummeret til 3B motoren når jeg bestilte stussen... da er den i metall.T-stykket byttet jeg tidligere en gang... knakk i 3 deler når jeg såvidt rørte T-stykket. Er 3B stussen akkurat lik bare i metall? Byttet denne for en mnd siden og da klagde jeg til han i deledisken om at stuss i plastikk er dødfødt. Han sa ingen ting om at det fantes en i metall man kunne bruke. Skal dra tilbake å kakke han litt i hodet om det finnes en i metall som passer: mad : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 11, 2007 3B metallstussen var 19/20mm mot 21/22 mm på plaststussen ellers passer den perfekt i "hølet" i blokka. Jeg kjøpte litt 19 mm slange og en overgang 19-22 mm for å få det til å passe... Først monterte jeg bare 22 mm slangen på 19 mm stussen. Det ble litt mye å hente inn for slangeklemmen Delenummer for 3B/7A metallstussen er 034121143. AAN plaststuss er 034121143E. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...