#1 Skrevet November 23, 2007 Hadde A6`n på verksted i vår fikk byttet to bærearmer + noe annet småtteri og tatt firehjulskontroll. Har nå kjørt i noen måneder og begge fram dekkene er slitt gjennom stålkorden og inn i stria. Er en 2001 1,9 Tdi med justerbar senk og 8,5 *19 et 37 (eller noe rundt der) felger med 235/35 dekk. Fikk beskjed når jeg snakket med han nå at det var pga for negativ camber at dette skjedde. Han sa også at det skulle være bærearmer som var til sportunderstell når man senket disse bilene. Det fantes to forskjellige typer øvre bærearmer til disse, men han kunne ikke si hva som var forskjellen på disse. noen her inne som har peil på dette. Synes også dett var unormalt mye dekkslitasje på en snau sesong, bilen var ikke så ille ifjor når jeg kjørte med dette. Satte bakdekkene foran og ovendt i vår. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 23, 2007 Har senka med justerbart og IKKE tatt 4 hjulskontroll på min etter bytte av samtlige bærearmer foran, null slitasje, her er det trolig montert feil armer eller justert feil i etterkant på din bil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 26, 2007 Ingen som har hørt om forskjellige øvre bærearmer ved senking og orginalt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 27, 2007 Jeg hadde høydejusterbart på min 99 A6 og kjørte tre sesonger med helt normal slitasje, uten hjulstillingskontroll etter senk. Denne hadde i utgangspunktet standard understell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 27, 2007 Jeg har også kjørt i 2 år nå med solid senk uten forstillingskontroll uten noen unormal slitasje på dekkene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 29, 2007 Har nå snakka med verkstedet og han har sjekket litt og funnet ut at det skal brukes andre øvrebærearmer og evt andre endeledd når man senker. De bærearmene det er snakk om er fra S6 og så skal endeleddene være fra S6 også uten gummidemping (er visst det på de fleste pga komfort eller noe sånt). Synes det høres rart ut at jeg må montere øvre bærearmer og endledd fra en V8'er for å få senket en 1.9tdi. Vet heller ikke om camber blir noe bedre så det går an å få dette senkesettet godkjent. Noen med et dele kart må vel kunne finne ut hva som er foskjellen på disse armene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 29, 2007 Bare tull, hør med et annet verksted eller snakk med møller direkte.. Eneste jeg har sett i løpet av min tid på surfing av forumet er noen som etterlyste justerbare bærearmer, som var litt vriene å få tak i tror jeg, men har ikke sett noen som snakker om forskjellige bærearmer pg.a senk eller ikke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...