#1 Skrevet November 23, 2007 ei venninde av meg har akkurat kjøpt seg audi for første gang og fikk ett dårlig første inntrykk. når hun starter bilen lyser alle lysene i dashbordet som vanlig, og esp lyset slår seg av. etter en liten kjøretur slår esp lyset seg på og hun får ikke slått det av. det forsvinner hvis hun slår bilen av og på. hun har vært til diagnose men de kunne ikke si hva som feilet siden lyset ikke var på når hun var der. stedet hun gjorde det på fortalte om en audi a4 med samme problem. er det noen som har vært borti dette før? "fint" om noen har vært borti dette før og vet hva som feiler! takker for alle svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 23, 2007 Vet ikke om det er samme problem.. men når jeg starter bilen kommer esp lyset etter et par min. og går ikke av før jeg har slukket og startet på nytt. Deretter kommer det noen minutter senere. Var og hadde diagnose på bilen og fikk vite at det var styreenheten til haldex koblingen som var gåen. Nå er ny på vei i posten så får se om det hjelper.. Mulig det er samme feil på denne? Ny del kostet 16k på møller med montering. Fikk tak i en fra NBS til 2500 og regner med en tusenlapp i montering.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 23, 2007 er det bare lyset som lyser etter litt kjøring eller slår esp`n seg "av" slik at du kan spinne å styre uten at bilen gjøre noe med det? vist det bare er lyset som er vanskelig er det nok bare en kobling en plass som er "løs" på et vist så det ligger å gnisser vist du sjønner å e mener. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 23, 2007 hun er ikke helt sikker på om esp'en slår seg på eller av :\ men når du hadde den til diagnose, var lyset på da? eller fant de feilen med en gang? har ikke prøvd om den kobler seg ut men hun mener at den gjør det uten at dette er 100% sikkert! kjipt om denne delen koster så mye, hun har hatt bilen i 4 dager nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 23, 2007 siden jeg ikke vet hva haldex kobling er så jeg på forrumet, og så mye snakk om fordelig mellom for og bakhjul. på denne bilen er det forhjulstrekk, ikke quattro! noen som ble lurere nå? hmm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 24, 2007 Få tatt en ny diagnose; opplyste feillys skal gi feilkode. med litt flaks i uflaksen så er det kanskje en hjulsensor? ville i såfall ikke vært første gangen, men en diagnose hjelper deg som oftest godt på vei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 24, 2007 det er jo lett å sjekke om espen kobler ut da.. bare ta å kjør til lyset begynner å lyse så prøver du å spinne vist du får til hjulspinn er den koblet ut vist antispinnen slår inn er den ikke koblet ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 24, 2007 vet at man kan spinne ja, men har ikke kjørt bilen så vet ikke:) må vel kanskje få henne på ny diagnose, rart de ikke så det første gang da.. jaja, får vel håpe det er en sensor ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 24, 2007 dette går vel under "typisk" feil på VAG? Hadde en Golf IV med samme feil, og hørt om mange A3 med samme. En del av disse feilene (i mitt tilfelle også) er en bremsedings som ligger bak bremsepedalen. Husker ikke feilmeldingen i vagcom, men få tatt en scan av hennes bil så tipper jeg det løser seg. Typisk for denne feilen, er at det er i "drittvær". Altså snø eller regn (gjerne da en vil ha esp på...) Tror den bremsegreia koster noen hundrelapper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 25, 2007 Kan være Lmm, abs sensorer eller pedalbryter... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...