Hva er dette? Dings under panseret på RS4

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har en dings under panseret på bilen min som jeg lurer på hva er. Muligens et dumt spørsmål, men man lærer jo av å spørre. :P

Dingsen er den med sikel rundt på bildet. Grunnen til at jeg lurer på dette, er at denne "gummi-belgen" har sprukket. Har ikke turt å pelle noe på den, i tilfelle den går mer i stykker. Er jo greit å få byttet den dersom det er noe inni der som det er viktig at er beskyttet.

VACN_dings.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg har sånn på min: klø :(jeg må nok ut i garasjen å titte)

Er den koblet til luft pumpa som blåser frisk luft inn i eksosen ved kald start? (den svarte, runde saken rett til venstre)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg har sånn på min: klø :(jeg må nok ut i garasjen å titte)

Er den koblet til luft pumpa som blåser frisk luft inn i eksosen ved kald start? (den svarte, runde saken rett til venstre)

Hm.. Det vet jeg ikke. Skal sjekke. Jeg mener faktisk jeg så et bilde fra under panseret på en annen RS4 også som heller ikke hadde denne dingsen.. :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei der,

"gummibelgen" som er litt sprukker et kun isolasjon rundt ventilen mellom luftinntaket(Y- røret) og motorens toppdel. Ventilen er først i den senere tid blitt isolert. Tror det kommer av at det har vist seg at ventilen kunne fryse til ved kalde temparaturer, noe som kunne forårsake for høyt trykk og sprengt toppdekselpakning(?) Uanz, en liten sprekk i isolasjonen burde ikke bety noe, og kan vel eventuelt limes igjen dersom du har øye for detaljer...

Mvh

Harald

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha! Oki, takker Harald! Glimrende.

Takker for øvrig også (nok en gang) til Walter som har bidratt med bilde fra sin egen bil på MMS. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.