N75 og N80 Short to Ground

Anbefalte innlegg

Som topic sier, Får feilkode om at N75 og N80 ligger short to ground.

 

N75 er som kjent ladetrykksventilen og N80 er tankluftinga.

 

Har nå byttet min nye N75 med den gamle jeg hadde liggende, samme feilen. Både N75 og N80 er i utgangspunktet ikke så gamle, så jeg skjønner pent lite nå. Bilen går i nødmodus nå, og lader 0.2 bar.. Går som ei bøtte møkk! Fjusker ikke, går bare dårligere enn uten chip.

 

Har målt på ledningen og har 8.0Volt i pluggen til N75. Når jeg ohmer på N75 får jeg 27ohm (den orginale) og 29 Ohm (den nye, husker ikke hvilken som var H eller J?)

 

Er mine verdier riktig eller har jeg feil på begge ventilene? eller feil i ledningsnettet?

 

 

Kan nevnes at jeg har periodiske feil på lambda (heating malfunktion) og periodisk lavt signal fra LMM.

 

Når jeg sletter feilkodene blir de som regel borte en liten stund feilene på Lambda og LMM. LMM er ikke ny, men Lambda er kanpt 6 mnd eller noe i den duren.

 

 

Bilen er en Audi A4 1.8Tq AEB, 97 modell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye problemer med bilen din...:( Er det ikke samme lednigspølse til de ventilene og lamda? Tatt av batteriet og ohm'et i pluggene mot jord? Kan jo høres ut som en periodisk feil i lednings nettet...

Har liggende vet du..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikkje være enkelt å eie halvgammel audi..

 

Har ikke tatt av betteriet nei. Men lurer på om det kanskje kan være LMM som fucker for N75? Skal prøve i morra å plukke av pluggen å se om det e forskjell.. E så lei av den bilen no at eg ga faen i går og tok meg ei fylla isteden!

 

Har du LMM ligganes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei..

Er offshore nå, har ikke Lmm liggende, men har ledningsnett.Du kan jo prøve det hvis du ikke finner ut noe.

Må vel måle med et scope på pluggen til magnet ventilen da jeg mener det er et pwm signal.

 

Det spjeldet du lånte av meg fungerte ikke fikk jeg høre, han som kjøpte det hadde vært å skulle få det grunnstilt, men nei, så han har nå fått pengene igjen. Prøvde du det?

Brodern byttet Lmm på sin og betalte 1400,- + innbytte hos Arne Johnsen. Er vel rundt samme pris hos mekonomen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lmm til AEB koster ca 1200kr hos møller ved innbytte av din gamle, og er absolutt verdt å skifte om du har fått feilmelding på den, svakt signal, ser du har kosta endel på bilen så dette blir bare en dråpe i havet ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei..

Er offshore nå, har ikke Lmm liggende, men har ledningsnett.Du kan jo prøve det hvis du ikke finner ut noe.

Må vel måle med et scope på pluggen til magnet ventilen da jeg mener det er et pwm signal.

 

Det spjeldet du lånte av meg fungerte ikke fikk jeg høre, han som kjøpte det hadde vært å skulle få det grunnstilt, men nei, så han har nå fått pengene igjen. Prøvde du det?

Brodern byttet Lmm på sin og betalte 1400,- + innbytte hos Arne Johnsen. Er vel rundt samme pris hos mekonomen.

 

Ditt spjeld brukte jeg vell i ca 14dager? Ble grunninnstilt ihvertfall 10 ganger på den tiden.. Har du fått spjeldet tilbake?

 

Innbytte? Har fått høre at innbytte bare er på tdi'en?

 

Sist jeg hørte på møller snakka de i 2500 trur eg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lmm til AEB koster ca 1200kr hos møller ved innbytte av din gamle, og er absolutt verdt å skifte om du har fått feilmelding på den, svakt signal, ser du har kosta endel på bilen så dette blir bare en dråpe i havet ;)

 

Skal dra ned å høre idag da..

 

Tror dette blir den berømte dråpen som får begeret till å flyte over for denne bilen sin del.. Gammelbilen (87' A100) var det aldri noe tull med..: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, har ikke fått det tilbake..Er vist blitt innbytte på disse og...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pratet med Mona på Møller Bardufoss nå nettopp. Hun sier det ikke er innbytte på disse til AEB motoren. Koster 3200kroner.. Sinnsyke priser på en liten duppedings inni den der plasthylsa!

 

 

Fant ut nå at Lambda ble kjøpt 10 november i fjor, dvs over et år siden. Men det skulle da være noe reklamasjon på denne enda? Lambda er da virkelig noe som skal vare lengre!? Kosta jo 1844kr.. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en lambda holder ikke lenge og med er feil på luft/bensinblandinga.. og du kan få opp feil på lambda selv om den er ok, kan være feil på lmm osv som gjør at den kommer opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pratet med Mona på Møller Bardufoss nå nettopp. Hun sier det ikke er innbytte på disse til AEB motoren. Koster 3200kroner.. Sinnsyke priser på en liten duppedings inni den der plasthylsa!

QUOTE]

 

Det var merkelig, da jeg var på ferie i sommer så kjøpte jeg ny LMM på møller Voss og bytta inn den gamle, kosta ca 1200kr.

Kan det være flere typer LMM til AEB?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ring Arne Johnsen i Harstad.. Møller Bardufoss er noe med det mest talentløse jeg har vært borti..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en lambda holder ikke lenge og med er feil på luft/bensinblandinga.. og du kan få opp feil på lambda selv om den er ok, kan være feil på lmm osv som gjør at den kommer opp.

 

Bilen ble brukt i maks en time etter at den gikk i nødmodus før jeg fikk lest av koder. Da var Lambdafeilen der. Men håper din teori stemmer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringte Arne Johnsen i harstad, de ville heller ikke gi noe inbytte.. Noen som kan bekrefte/avkrefte om det er flere typer LMM til AEB motoren? Dere som har fått i innbytte, hvilket delenummer har dere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringte Arne Johnsen i harstad, de ville heller ikke gi noe inbytte.. Noen som kan bekrefte/avkrefte om det er flere typer LMM til AEB motoren? Dere som har fått i innbytte, hvilket delenummer har dere?

 

sjekk på hellanor, og mekonomen og se om det er inbytte der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vell gjøre det ja. Ingen med familiealbume eller noe som kan sjekke det med om det er forskjellige LMM til AEB?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

finnes disse til AEB 97 mod 058 133 471 A

 

ca 98 er det 2 stk 058 133 471 A, 037 906 461C samme som på motorkode AJL

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lmm til AEB koster ca 1200kr hos møller ved innbytte av din gamle, og er absolutt verdt å skifte om du har fått feilmelding på den, svakt signal, ser du har kosta endel på bilen så dette blir bare en dråpe i havet ;)

 

hvilken årsmodell har du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilken årsmodell har du?

 

Jeg har en 99 modell AEB 297128

Fant igjen fakturaen fra i sommer, delenr på lmm jeg har er : 037 906 461 CX , betalte bare 1035kr for den ser jeg nå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 99 modell AEB 297128

Fant igjen fakturaen fra i sommer, delenr på lmm jeg har er : 037 906 461 CX , betalte bare 1035kr for den ser jeg nå :)

 

Hadde den passet min bil hadde jo alt vært gull.. hmm..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 99 modell AEB 297128

Fant igjen fakturaen fra i sommer, delenr på lmm jeg har er : 037 906 461 CX , betalte bare 1035kr for den ser jeg nå :)

 

er den samme som 037 906 461 C for de som ikke visste det.. X kommer av at det er en ny del

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fått lånt en privat LMM hos en bekjent som jobber på møller. (all takk til ørjan) Denne skal etter sigende fungere, men får fremdeles feilkode.. :( Så nå bynner jeg å lure på om det er ledningsnettet son har streika? Noe som har en formening om det? Skulle aller helst hatt en tegning over det elektriske anlegget, om noen vet hvor jeg kan få tak i det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send meg mail adr, din så skal jeg sjekke hva jeg har på pc'en hjemme... Har matte liggende..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg fått lånt en LMM så det problemet er borte. men Får fremdeles feilmelding på Lambda (oksygen og heat), Ladetrykksregulator (N75) og tanklufting (N80). Står short too plus når vi kobler i VAS hos møller. Har målt med vanlig multimeter og jeg har spenning ut til pluggene på N75 og N80, men når vi kjører test (sånn pulsering) med VAS så er det ingen reaksjon.

 

Noen som har noe formening om dette? Skjønner ca ingenting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.