#1 Skrevet November 25, 2007 Hei . Har nå nylig kjøpt meg en a6 2.6 95 mod stasjonsvogn(svart) som er standard . Tenkte å begynne med fattigmanns stylig med det første . Dvs. rimelig dekk/felger , litt senk(bare fjører?) og noe enkel interiør oppussing . Tips setter jeg god pris på . Det jeg lurer mest på er dekk og felg dimensjoner samt. med lett senk. Jeg vil kunne bruke denne bilen til å komme meg fram på ulendt terreng samt. se lettere stylet ut. Dvs minimum senk slik bil ikke tar nedi humper osv, og ikke noe 40 profil dekk. Så hva anbefales her da? 17" felger med 50/55 profil med 20-30 mm senk ? Rimelig blank her , har bare hatt en golf2 før . takk på forhånd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 26, 2007 Styling i form av plastikk til å klistre på er og blir bare stygt på disse bilene. Senk og felger derimot, det er fint. Hadde gått for et greit senkesett (anerkjent merke og med godkjenning) på 30-40 mm og et sett 17" felger med 235/45-17. Sistnevnte dekkdimensjon gir litt mer gummi og passer også helt fint, ser igrunn bedre ut når det fyller skjermene bedre. Bytt dempere samtidig som du skifter fjærer om bilen din ikke har originalt sportsunderstell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 28, 2007 takk for svar =) men tror du med dette oppsettet av bilen vil da rimelig enkelt ta nedi humper/stokk/stein ? hehe . Sier det med tanke på at jeg er drit lei av å skrape nedi alt med min forrige golf2 , og jeg bruker bilen til alt, ikke bare gatekjøring. Grusveier med små humper og forskjellig bruker jeg jevnlig å kjøre på . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 29, 2007 17 blir for lite på en så stor bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 29, 2007 Når man begrenser senkingen til 35 mm vil det ikke skrape/subbe under normale forhold. Ville ikke senket mer enn 35 mm om du hadde håp om å ha en brukbar bil.. 17" er da langt fra for lite, hehe.. Personlig foretrekker jeg 16" p.g.a. støy og komfort.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 29, 2007 17" felger er akkurat passe på C4. 18" er max. 235/45-17 er sannsynligvis den siste dimmensjonen med spor av komfort. 40mm senk er helt OK, du kommer deg fint frem på alle normale veier, men må bremse en god del ekstra for fartsdemperne. 60/40 ser unektelig veldig bra ut, men da kan du plutselig oppleve å ikke komme ut av enkelte parkeringsplasser eller parkeringshus med full bil, og det er jo litt kjedelig de veldig få gangene det skjer... EDIT: Kan jo legge ved et par bilder av mine biler også, en fin med senk og en sliten uten senk Som du ser så gjør det seg godt med litt senk på disse, og 18" ser litt malplasert ut på en original bil. Den øverste er senket 40/40 pluss sportsunderstell fra ABT. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 29, 2007 Her er min A6 2.6 med 225/45-17 på 8x17 A8 felg(inkl. spacer). Senket med KW fjærer 40/40. Er veldig fornøyd med både utseende og komfort. Har i tillegg mont. blanke speilkapper. mvh Anders 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 29, 2007 Styling i form av plastikk til å klistre på er og blir bare stygt på disse bilene. Senk og felger derimot, det er fint. Hadde gått for et greit senkesett (anerkjent merke og med godkjenning) på 30-40 mm og et sett 17" felger med 235/45-17. Sistnevnte dekkdimensjon gir litt mer gummi og passer også helt fint, ser igrunn bedre ut når det fyller skjermene bedre. Bytt dempere samtidig som du skifter fjærer om bilen din ikke har originalt sportsunderstell. x2 Trenger ikke mer enn dette, eneste vettuge stylingen til 4A fåes over disk hos Harald A. Møller og kromkapper får bilen til å ligne et Thailandsk juletre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 29, 2007 hey , cool, takker for svar ! går nok for 17" \45 og 40 mm senk da . =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 1, 2007 Blir bilen "rett" med 40mm senk eller må man ha 60/40mm??? Men vil Vel ikke subbe hvis man går for 235/40-17 vel??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 1, 2007 Blir bilen "rett" med 40mm senk eller må man ha 60/40mm??? Men vil Vel ikke subbe hvis man går for 235/40-17 vel??? Hvis du ser på de to øverste bildene mine, så er det 40/40. Syns du ikke den ser rimelig rett ut? Vet at noen liker 60/40 for å få litt Manta-stuk, men jeg syns ikke det er noe å trakte etter. Og nei, 235/40-17 er så minimal forskjell (8mm høyere enn originalt, 28mm større omkrets) at det vil passe helt perfekt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 1, 2007 Syns den ser helt rå ut jeg:) derfor jeg måtte spørre.. så du tror 40/40mm å 8,5-17 med 235/40-17 Blir bra på denne bilen??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 1, 2007 Syns den ser helt rå ut jeg:) derfor jeg måtte spørre.. så du tror 40/40mm å 8,5-17 med 235/40-17 Blir bra på denne bilen??? Personlig tror jeg det blir helt konge Eneste du må passe på er offset (ET) på felgene, hvis du skal ha 8,5". Du kan hvertfall ikke ha høyere ET enn 35. Det sitter nemlig S8-felger med ET48 på bilen på bildene over her, og de måtte spaces ut 12,5mm for å passe. Med 8,5" ET35 vil du få 5mm mindre plass innover, og det er omtrent akkurat det som er smertegrensa forran. Bak er det god plass. EDIT: Men har du noen fete felger med ET35, så er det jo ikke verre enn at du prøver. Subber det, så kan du bare space de ut 2-3mm. Det er ikke mer som skal til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 1, 2007 husker ikke hva et er nå,men dem har vært kjøpt til å passe a6 så tror dem passer 100 å??? eller??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 1, 2007 Husk at 235/40-17 blir veldig lavprofil og mindre enn originalt mens 235/45-17 blir en god del høyere i sidene, mer komfortabelt, beskytter felgen bedre og fyller skjermene mye bedre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 1, 2007 Ai ai, godt det er noen som følger med her! Leste 45-profil jeg, siden det var det som ble anbefalt tidligere i tråden. 235/40-17 blir nok i aller minste laget ja, 45-profil derimot - perfekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 2, 2007 da går jeg nok heller for det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 3, 2007 Jeg holder på å bytte senkesett på akkurat lik bil (A6 2.6l 1995) nå. Har byttet framme og bytter bak i morgen, jeg har valgt 60/40 og så langt ser det bra ut. Kan sende deg/legge ut noen bilder når jobben er gjort. Nå står det kjipe vinterhjul i org dim på stålgelger, men uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 3, 2007 Skyt meg hvis jeg tar feil, men er det ikke ved senk over 40mm foran man får problem med camber med mindre en modifiserer skruehullene på fjærbeinslagerene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 3, 2007 Stemmer, med mer enn 40 mm vil det som oftest bli problemer med å justere riktig camber foran.. Mer enn 60 mm, så holder det ikke å utvide sporene heller, men en C4 som er senket mer enn 60 mm foran vil jeg påstå er nærmest ubrukelig, da klaringen mellom f.eks. eksosanlegg og bakken blir under 7-8 cm.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 3, 2007 Skyt meg hvis jeg tar feil, men er det ikke ved senk over 40mm foran man får problem med camber med mindre en modifiserer skruehullene på fjærbeinslagerene? Hmmm. Håper nå virkelig ikke det. Fikk beskjed av selger (senk.no) at det ikke skulle være behov for noen modifikasjoner for å bruke dette sette. Kommer også med TÜV papirer. Men jeg får vel ikke enedlig bekreftelse får firehjulskontrollen er gjennomført.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 3, 2007 Vet det (hvertfall tidligere) var mulig å få tak i uroginale fjærbeinslager med større justeringsmuligheter enn de originale. Hvorvidt det holder til riktig camber ved 60mm senk er jeg usikker på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...