Anbefalte innlegg

Som topic sier, kanalene mine er deformert, trolig på grunn av tidligere eieres hasardiøse bruk av ubrukelige jekker...

 

Er det mulig å rette de ut selv, og hvordan, eller vil det holde å bruke stålplast, f.eks armert med ett par skruer inn i kanalen. Det ser jo ikke akkurat pent ut, så rent utseendemessig frister det mest å pøse på med stålplast, men jeg vet ikke om dette vil holde...

PB250099.JPG

PB250100.JPG

PB250101.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjør på med glassfibersparkel, puss og lakker. Gjorde det nettopp, etter rust reparasjon på en skrOpel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjør på med glassfibersparkel, puss og lakker. Gjorde det nettopp, etter rust reparasjon på en skrOpel.

 

Hehe, alle biler ruster men opel har rekord: haha :

 

Ja regner med at jeg kommer til å kjøre på med sparkel, er den letteste løsningen. Er det no spesielle merker jeg bør bruke så det ikke går i oppløsning etter tre dager, eller duger det med biltema?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte fra Mekonomen, da vi ikke har Biltema osv her oppe i nord. Har ikke noe erfaring med noe annet. Den jeg brukte virker som den er god. Ikke sviktet hittil iallefall, lite måned siden det ble gjort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har jo en god unnskyldning til å sette på noen sideskjørt da;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har jo en god unnskyldning til å sette på noen sideskjørt da;)

 

Ja, men må uansett få kanalene til å se litt bedre ut, liker ikke å bare skjule det under noen skjørter.

 

Btw; noen som har tips til noen fine skjørter da? 80 Avant 95 mob, B4

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men må uansett få kanalene til å se litt bedre ut, liker ikke å bare skjule det under noen skjørter.

 

Btw; noen som har tips til noen fine skjørter da? 80 Avant 95 mob, B4

 

DU kødder???? men gjemme det under sparkel?

 

tips.

kjøpt deg utdragerhammer eller hva nå enn biltema kaller det. koster rundt 100lappen.

borr deg noen hull og finn utav en måte å feste denne utdrageren på.

 

lønner seg å ha bilen litt opp fra bakken så du får armslag (løftebukk)

så skulle du nok klare å dra ut kanalene overraskende mye ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så kan du punktsveise hullene eller sette inn gummipropper etterpå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DU kødder???? men gjemme det under sparkel?

 

tips.

kjøpt deg utdragerhammer eller hva nå enn biltema kaller det. koster rundt 100lappen.

borr deg noen hull og finn utav en måte å feste denne utdrageren på.

 

lønner seg å ha bilen litt opp fra bakken så du får armslag (løftebukk)

så skulle du nok klare å dra ut kanalene overraskende mye ;)

 

Dette var det første jeg kom på også. Bruk en sleidehammer og eventuellt sveis fast en skrue eller lign. som du hekter hammeren i. Det skulle vel gjøre susen tenker jeg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme skavanker på kanalene på en golf jeg hadde for ett par år siden.. Kjøpte en glidehammer på biltema,rettet ut det groveste og sparklet resten.. Kanalene blei så gode som nye: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DU kødder???? men gjemme det under sparkel?

 

Det tenkte jeg også på, gjemme det under en klædd med sparkel som kommer til å sige og sprekke opp.

 

 

tips.

kjøpt deg utdragerhammer eller hva nå enn biltema kaller det. koster rundt 100lappen.

borr deg noen hull og finn utav en måte å feste denne utdrageren på.

 

lønner seg å ha bilen litt opp fra bakken så du får armslag (løftebukk)

så skulle du nok klare å dra ut kanalene overraskende mye ;)

 

Jepp jepp, dette er måte å gjøre det på, eller så kan du skjære vekk det som er skadet og sveise inn ny kanal-del.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DU kødder???? men gjemme det under sparkel?

 

tips.

kjøpt deg utdragerhammer eller hva nå enn biltema kaller det. koster rundt 100lappen.

borr deg noen hull og finn utav en måte å feste denne utdrageren på.

 

lønner seg å ha bilen litt opp fra bakken så du får armslag (løftebukk)

så skulle du nok klare å dra ut kanalene overraskende mye ;)

 

Tja, blir jo egentlig like dumt å gjemme det under sparkel :o

 

Skal få tak i en utdragerhammer og sveise den fast i bulkene og prøve å dra det ut en del, så slipper jeg en god del sparkling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gjemme det under en klædd med sparkel som kommer til å sige og sprekke opp.

 

Tviler på at det går å dra det helt ut med meiselhammer, så det går vel ann å legge på ett lag sparkel der er småbulker og ujevnheter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler på at det går å dra det helt ut med meiselhammer, så det går vel ann å legge på ett lag sparkel der er småbulker og ujevnheter?

 

Dra ut det grove og sparkle resten;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å slå de ut fra baksiden? Fikk rettet endel på forrige s2`n min da. Kom egentlig best til bakerst mot bakhjulene. Men det går jo ann å kappe vekk en liten del på innsiden for å så banke de ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk endelig tiltakslyst til å gjøre noe med dette idag : flau :

 

Fjerna gammel understellsmasse

 

PA180008.jpg

 

Laget meg en utdragerhammer og røska ut det jeg klarte, fungerte overraskende bra!!

 

PA180011.jpg

 

Sparkla over det jeg ikke klarte å dra ut

 

PA180015.jpg

 

Sprayet på noe understellsmasse fra biltema, ble nesten så godt som nytt :klapp:

 

PA180029.jpg

 

Gadd bare å ta det ene punktet idag, men var gjort på ett par timer, prøve å få tatt resten i løpet av ett par uker, bare finne arbeidslysten først :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Laget meg en utdragerhammer og røska ut det jeg klarte, fungerte overraskende bra!!

 

PA180011.jpg

 

Alle barna kjøpte ferdige utdragerhammere på Biltema, bortsett fra Bjørn Marius fra Moss, han lagde heller en av en stang og en kloss. : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle barna kjøpte ferdige utdragerhammere på Biltema, bortsett fra Bjørn Marius fra Moss, han lagde heller en av en stang og en kloss. : rock :

 

HAHA evig bra : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man tager hva man haver og laver hva man kan...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AAAAAAAAAHAHAHAH DØR AV LATTER

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.