Kaldstart problemer A6 2002 2.5 TDI

Anbefalte innlegg

Jeg har litt problemer med kaldstart. Gløde lampen lyser kanskje i 2 sek før den slukker, men når jeg prøver og starte blir den ståendes å starte i 5 til 10 sek føre den starter. Er dette normalt? hvis bilen har vært kjørt så kan den stå i 2-3 timer uten at det tar noe tid og starte men så fort den har stått ute over lengere tid, ihvertfall nå når det er litt kaldere ute så kan det være litt problemer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har litt problemer med kaldstart. Gløde lampen lyser kanskje i 2 sek før den slukker, men når jeg prøver og starte blir den ståendes å starte i 5 til 10 sek føre den starter. Er dette normalt? hvis bilen har vært kjørt så kan den stå i 2-3 timer uten at det tar noe tid og starte men så fort den har stått ute over lengere tid, ihvertfall nå når det er litt kaldere ute så kan det være litt problemer.

Nye glødeplugger kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være tempføleren som gir feilsignal slik at glødetiden blir for kort, eller selve glødepluggene som er defekt. 1 eller flere av de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har ingen ting og si hvor lange jeg lar den stå og "Gløde" så jeg heller nok mere mot tempføler. Hvor er det den sitter og hvor mye er det jeg skal måle på den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt ærlig tror jeg selv mer på at pluggene er defekte, men tempføleren er uansett plassert nedunder dieselpumpa i fremkant motor. STÅR DU FORAN BILEN sitter den ned ved siden av dieselpumpa på venstre side av pumpa. Svart kontakt med fire ledninger. Føleren sitter ned i et vannrør.

Ohm verdi på denne veit jeg ikke, men den røpes ofte ( ikke alltid ) ved diagnose.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på min tidligere Passat 01 2,5TDI (tror det er samme motor). Da var det bytting av glødeplugger som sto for tur....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sannsynligvis er det glødepluggene.

Om du gidder kan du ta de ut å teste med f.eks startkabler på batteriet for å se om de gløder skikkelig alle sammen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sannsynligvis er det glødepluggene.

Om du gidder kan du ta de ut å teste med f.eks startkabler på batteriet for å se om de gløder skikkelig alle sammen.

Eller finner deg et multimeter, og måler motstanden på dem...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye plugger måler ca 1 ohm motstand.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye plugger måler ca 1 ohm motstand og trekker ca 10-12 ampere da den gløder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.