Anbefalte innlegg

Repost. Sånn går det når duste audi fjerna manuel sperre. Bare se på vintertreffet. Skjedd meg mange ganger og har sett mange andre slite med det samme. Spinner på venstre foran og høyre bak:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn går det, norske biler på sommerdekk som er nylig stjælt og i henda på lekne øtsblokkere, dytter bilen ut, djesuz

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hjelper det med det elektoniske greia på bila våre eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hjelper det med det elektoniske greia på bila våre eller?

Nei. Sålenge du har bilen i bevegelse så kommer du deg frem. Men i det øyeblikket du stopper helt opp og har motstand på bilen i form av snø eller lignende så blir du stående og spinne VF og HB. : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han kunne vel ha dratt litt i brekket for få mer motstand på dekket som spant som igjen gjør at kraften går over til andre hjulet

Funker den :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke helt om jeg skal være mest skuffa over bilen, eller måten de fikk den løs på, jeg... :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAHAHAHA! Føler at jeg bare må dumpe bilen min på finn.no sånn at jeg får kjøpt en QUATTRO med EN GANG!

Edit: Før noen kjekkaser kommer meg i forkjøpet, det er faktisk i slike sitiuasjoner de fleste sier at; der du skulle hatt quattro vett, setter deg aldri fast!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er snakk om å ha rett type quattro.

Evt sveiseapparat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAHAHAHA! Føler at jeg bare må dumpe bilen min på finn.no sånn at jeg får kjøpt en QUATTRO med EN GANG!

Tror nok du hadde sitti like godt med gnageren din og ESP der :nana:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Edit: Før noen kjekkaser kommer meg i forkjøpet, det er faktisk i slike sitiuasjoner de fleste sier at; der du skulle hatt quattro vett, setter deg aldri fast!

Hvem var bråkjekk sa du?

Skulle likt å sett en FWD komme seg opp der i det heletatt, måtte nok ha ringt falken da gitt.. :) Når bilen står på understellet står det like forbanna.. men det vet vel ikke du noe om som ikke kjører bil på vinteren

Tror det hadde blitt vanskelig å gjort det samme på en bil med båtstyling i glassfiber og tynn plast og, som enkelte på liv og død skal montere.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke satt meg fast der i utgangspunktet.

Har kjørt bil hver vinter siden jeg var 16 så jeg ser ikke problemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke satt meg fast der i utgangspunktet.

Har kjørt bil hver vinter siden jeg var 16 så jeg ser ikke problemet.

Det var jo en veldig bastant påstand å komme med, med mindre du faktisk satt bak rattet på den ene bilen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han kunne vel ha dratt litt i brekket for få mer motstand på dekket som spant som igjen gjør at kraften går over til andre hjulet

Der kan jeg vel si HAR PRØVD HAR FEILA!

Mange som kom med gode råd når jeg sto fast også.

Jeg både gasset og venstre bremset for å få begge hjula til å gå rundt. = Ikke noe skjedde. Fortsatt bare 1 hjul som spant på hver aksel.

Jeg prøvde også det du sier. Dro på brekket 1 og 1 hakk hele tiden mens jeg gasset og samme skjedde. 1 hjul på hver aksel spant. Nei samme hva folk sier så er det ikke vanskelig å sette seg fast sålenge du ikke har manuell sperre. Den sperra er gull vært. Hva tenkte audi på når de fjernet den: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som det står i signaturen min, jeg bruker sunt vett på vinterføre, hadde ikke kjørt noe annerledes om jeg hadde hatt quattro som alle skryter så opp i himmelen, joda, quattro er kult, blir trolig quattro eller awd eller tilsvarende på neste bruks bil, og det blir garantert quattro på banebil når det skal bygges. Men quattro er ikke det den en gang var, face it..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har satt meg fast på samme måten jeg også, snøen klabba under bilen slik at hjula spant i lufta uten grep.. Ikke så vanskelig når man har 4-5 cm bakkeklaring på eksosen.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Type44 og dobble sperrer ...350.000km på hjula med ulende girkasse og bakdiff, det er framdrift!!!:D

Sunt vett er for by gutter.... her gjelder ikke moderne greier med ESP og antispinn......LOL:D

Er vel ikke overaskende at mr Øye skriver inn et innlegg når en sånn tråd legges ut ,skjønner han fryder seg på samme måte vi gjør det når en 2wd står fast:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som det står i signaturen min, jeg bruker sunt vett på vinterføre, hadde ikke kjørt noe annerledes om jeg hadde hatt quattro som alle skryter så opp i himmelen, joda, quattro er kult, blir trolig quattro eller awd eller tilsvarende på neste bruks bil, og det blir garantert quattro på banebil når det skal bygges. Men quattro er ikke det den en gang var, face it..

Er vel mer sutring den andre veien enn det er skryting virker det som.. : rolleyes når ikke har behov for å kjøre i normalt norskt vintervær skjønner jeg ikke hva du skal med quattro, men vi som bor sånn til at det gjerne er 10cm snø langs hovedveiene ett greit antall dager i året er det faktisk langt bedre å kjøre med en framhjulstrekk.. De som aldri kjører på annet enn 1-2cm saltsnø får bare tro hva de vil om det er bedre eller ikke, men jeg synes faktisk ikke en bør være så bastant på at forhjulstrekk er himmelen når man aldri har prøvd annet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Like lite overraskene som at folk begynner å grine pg.a noen rakker ned på quattro det vel.. Er jo som å kaste bensin på et bål, og ment for å provosere.. Har sagt gang på gang at jeg ser mange fordeler med quattro, men jeg blir ikke direkte skuffet over at akkurat den bilen jeg har nå ikke er quattro når jeg ser slike filmer..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Like lite overraskene som at folk begynner å grine pg.a noen rakker ned på quattro det vel.. Er jo som å kaste bensin på et bål, og ment for å provosere.. Har sagt gang på gang at jeg ser mange fordeler med quattro, men jeg blir ikke direkte skuffet over at akkurat den bilen jeg har nå ikke er quattro når jeg ser slike filmer..

Skuffet blir du når du skal selge den og første spm er : Er det quattro??

Men som jeg har sagt før, Quattro er fullt mulig å kjøre seg fast med...... men kjører du som du sier fornuftig, da garanterer jeg at du ALDRI setter deg fast :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oh my god.

Hvem var trangsynt sa du?

Jeg kjører selv grevling (dessverre).

Har ingen problemer å komme meg frem på de plassene jeg ferdes, men FY SØREN så kjedelig kjøreopplevelse da gitt : gråter :

Akkurat nå angrer jeg sykt på at jeg ikke satte meg i dyp gjeld og kjøpte meg ordentlig doning (det vil si noe som har 4 ringer i grillen og quattro), men jeg skal nok klare å lide meg gjennom denne vinteren også : dum :

Så lenge man er klar over hvordan quattro-systemet fungerer, lærer seg å bruke det, kjenne til fordeler, ulemper og begrensninger, og ikke bruker det bare for å kjøre villmann på offentlig veg med, så må det være noe av det beste som kan finnes å kjøre med (etter min mening).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nå personlig opplevd å komme opp en bakke med en "ekte" 2wd der en fake 4wd ikke kom opp. Jeg hadde en Corrado G60 med elektronisk sperre som kom opp en heller bratt bakke på Lillehammer mens en Toyota Hilux prøvde flere ganger og sto og spant på et fremhjul og et bakhjul... : haha :

Det ble ikke noe mindre morsomt av at vi begge skulle inn på samme restaurant etterpå og fører av Hilux lurte på om jeg hadde nye dekk på min "firehjulstrekker", han ble ganske blek da jeg fortalte at det kun var forhjulstrekk : haha : Gadd jo ikke gå inn på detaljer om sperre.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke alle firhjulstrekksystemer som går på hydraulikk som er like stabile som andre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjør den absolut. Det har jo du sett, ihvertfal på tør asfalt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.