#1 Skrevet November 26, 2007 Hei.. Jeg har bare et lite spørsmål.. Etter som det er en fin liten knapp i midten som man kan ta på og av sperren på, går det ann å få denne kostant? Min og sikkert mange andre sin også pleier å gå av rundt 30-40.. Har sett folk kjøre på bane med konstant sperr.. Hvordan gjøres dette/hilken ledninger kobles sammen? Mvh Joakim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 26, 2007 Klippe en stk blå ledning under baksete:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 26, 2007 Under baksete sitter det en boks som sender signaler om fart. Klipp av den blå/hvite ledningen. Da kobler du bort hastighetssensoren slik at sperra fungerer i alle hastigheter. Når du gjør dette har du ikke ABS hller så lenge sperra er innkoblet. (er nok ikke teknisk rett skrevet men du skjønner poenget) Dette gjøres på eget ansvar Jeg klarte utifra denne beskrivelsen og finne riktig ledning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 26, 2007 Er denne blå ledningen bare på S2? eller finnes den på B4 quattro også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 26, 2007 Er denne blå ledningen bare på S2? eller finnes den på B4 quattro også? Uansett, dette må vell slite noe inni granskauen på driverk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 26, 2007 Er på b4 quattro også. Sliter ikke noe spes, de allerfleste kjører med sperra på under leking. Og såvidt meg bekjent finnes det ikke så mange havarete bakdiffer ute og går 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 26, 2007 Uansett, dette må vell slite noe inni granskauen på driverk? Hvorfor skulle det det? Det blir jo det samme som om du kjører vanlig bare at diffen er inntakt med begge hjulene på en gang.. Litt forskjell blir jo det, men det sliter jo ikke så mye^^ Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 26, 2007 Har ikke hørt om differ som har rast pga konstakt innkobling. Men når man setter PÅ sperra. Burde man kjøre sakte rett fram eller stå stille.. Har hørt om fler som har sangt "pang" når de har blitt skrudd på i fart... Det som i tilfelle sliter noe mer er pga "etterslep" i sving... Blir jo ganske press på diff'n da.. Men sålenge den står på tror jeg ikke det har noe spesielt å si. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 26, 2007 Så lenge man ikke kjører med diffsperra på under bykjøring/krappe svinger i lav hastighet og med godt grep på hjula, er det ingen fare å kjøre med sperra på da man skal leke/trenger litt ekstra hjelp for å komme fram. Når vinteren virkelig setter inn kjører jeg med sperra konstant så lenge det ikke er bar asfalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 26, 2007 det grønne lyset i driverkdisplayet lyser når turboen begynner å lade. lurer på om denne blåhvite kabelen er klippet allerede hos meg. sorry offtopic: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 26, 2007 Har ikke hørt om differ som har rast pga konstakt innkobling. Men når man setter PÅ sperra. Burde man kjøre sakte rett fram eller stå stille.. Har hørt om fler som har sangt "pang" når de har blitt skrudd på i fart... Det som i tilfelle sliter noe mer er pga "etterslep" i sving... Blir jo ganske press på diff'n da.. Men sålenge den står på tror jeg ikke det har noe spesielt å si. Gjelder samme tingen når man slår den av også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 26, 2007 Gjelder samme tingen når man slår den av også? Nei vil ikke tro det.. Da skal den jo bare "løse ut".. Og den løser ikke ut før den kan for å si det sånn.. Kjører du med "press" på så vil den ikke gå av.. Det er min erfaring hvertfall.. det grønne lyset i driverkdisplayet lyser når turboen begynner å lade. lurer på om denne blåhvite kabelen er klippet allerede hos meg. sorry offtopic: smil : Det grønne lyset har jo INGENTING med turboen å gjøre.. Det er bare å skru på sperra.. og kjøre rett fram det. Om den fortsatt står på når du passerer 40km/t så er ledninger klippet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 26, 2007 Hvis man ikke har lyst til å klippe ledningen kan man også koble ut speedometeret nede på girkassa og få samme resultat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 26, 2007 Det er mye lettere å klippe ledningen.. Så bare isolere den, å skjøte den sammen igjen om det skulle være et eller annet^^ (tror ikke det skjer med det første:p).. Kansje etter vinteren Men må ha litt å leke på i vinter^^ Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 27, 2007 Gjett hvem som kutta feil kabel i dag.. hihi. Skulle ha stolt på instinktet gitt. Ødelegger jeg noe ved å kjøre med kutta vakumslange (inn-slangen) i en liten stund? Og hvor mye vakum er det egentlig i disse slangene? Kan jeg bare teipe slangen midlertidig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 27, 2007 Det syns ikke så bra på bildet, men er en blå/kvit kabel som går inn på den kontakta som er uttrekt. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=40207 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 27, 2007 Gjett hvem som kutta feil kabel i dag.. hihi. Skulle ha stolt på instinktet gitt. Ødelegger jeg noe ved å kjøre med kutta vakumslange (inn-slangen) i en liten stund? Og hvor mye vakum er det egentlig i disse slangene? Kan jeg bare teipe slangen midlertidig? Du kutta over slangen?? Skjer vel ikke noe , men du får ikke skrudd på sperra vil jeg tro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 27, 2007 Har av erfaring ingen problem med hverken innkobling eller utkobling av sperra på min. Så lenge du kjører rett frem er den bare å skru på er min erfaring. Har ihvertfal ligget i rundt 60-70 å skrudd den på. Og skru av, så er det bare å trykke på knappen, og svingen litt til høyre, og litt til venstre så skrur den seg av når den ikke har noe press på seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 27, 2007 Har av erfaring ingen problem med hverken innkobling eller utkobling av sperra på min. Så lenge du kjører rett frem er den bare å skru på er min erfaring. Har ihvertfal ligget i rundt 60-70 å skrudd den på. Og skru av, så er det bare å trykke på knappen, og svingen litt til høyre, og litt til venstre så skrur den seg av når den ikke har noe press på seg Jeg har ødelagt èn bakdiff på den måten (Knust sperredrev) og akter ikke å ta èn til. Slår aldri på sperra før alle hjul står helt i ro. . Bedre føre var.. Så lenge man har elektronisk sperre er det ett lukket vaakumsystem tror jeg, så da burde det ikke ha noe å si at den er kuttet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 27, 2007 Du kutta over slangen?? Skjer vel ikke noe , men du får ikke skrudd på sperra vil jeg tro? Stemmer Heldigvis funka teip som bare juling 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...