Dårligere lys ved bremsing

Anbefalte innlegg

Har en S6 96`mod. Merket i dag at ved bremsing på is med låste hjul så ble nærlysa dårligre. De ble bedre når jeg slapp bremsen og hjula rullet. Hva kan dette være??

Er det batteriet eller ladingen??

Mvh

Jan-Åge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en S6 96`mod. Merket i dag at ved bremsing på is med låste hjul så ble nærlysa dårligre. De ble bedre når jeg slapp bremsen og hjula rullet. Hva kan dette være??

Er det batteriet eller ladingen??

Mvh

Jan-Åge

Se om du får samme "effekt" når du står stille på tomgang.. Isåfall er det litt dårlig med lading.. Sjekk også med et multimeter hvor mange volt du har på batteriet på tomgang.. Alt under 14volt er for dårlig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg forstår deg terr er det bare når ABS slår inn ? Det er er helt normalt da abs bruker mye strøm når den jobber, og lysene gjør et blunk da den slår inn..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat det samme på avanten min... Kommer et blink når abs slår inn. Har 14,4V i lading.

Men var ikke sånn på sedan så noe er galt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde det samme på min 100 2,8 quattro.. flimret i lysene når abs kobblet inn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er hydraulikkenheten til ABS'en som trekker så mye strøm at spenningen faller midlertidig, omtrent som man kan se akkurat når kjøleviften starter.. Helt normalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.