#1 Skrevet November 26, 2007 Jeg holder på å bytte drivakselmansjett på en A8 95-mod. jeg har fått demontert drivakselen fra hjulspindelen, men hva gjør jeg da? Får jo ikke tredd ny mansjett over ytre leddet på drivakselen. Kan noen gi en kort beskrivelse? Bør jeg bytte leddet samtidlig? Jeg kjente en liten slakke i det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 26, 2007 jeg brukte en gummi klubbe og slå leddet av. finnes vel et spes verktøy for dette, men.. sitter i en slags låsering 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 26, 2007 Når du har tatt ut drivakselen av navet skrur du inn bolten som holdt drivakselen/leddet på plass i navet. Skru denne inn til den "bånner" (leddet blir stivt) og enda litt til, da sier det "klikk" og leddet blir løst og kan enkelt dras av akselen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 26, 2007 Knaill! Takk for tipsene. Jeg skal prøve i morgen, og håper jeg lykkes med reparasjonen:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 28, 2007 Husk å slå det tilbake på plass med en gummiklubbe eller legg en trekloss mellom. Kjedelig å ødelegge denne! Fin how-to på NordicAudi (til eldre modell, men er jo samma skiten, da..) http://www.nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/hidden/a1246/a1246.php&var= 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...