#1 Skrevet September 8, 2004 En kamerat har en 92-modell S4. Nærlyset på denne bilen er helt elendig selv om det er riktig justert. Sett opp mot en hvit vegg er det skikkelig svakt, ute på veien lyser det nesten ikke opp i det hele tatt.. Selv min Audi 100 med H4-lykter har superbra lys i forhold, og det er ikke sånn det skal være. Har lest noe om belegg på linsene.. Vi tok en titt på linsene i dag, den ene var helt gråaktig mens den andre var relativt klar, men lyset fra begge er omtrent like dårlig. Den grå er enda litt dårligere, men det er ingen stor forskjell.. Er klar over problemet med spenningsfall frem til pærene, men det må da være andre grunner også til at det er så elendig? Det er faktisk så dårlig at tåkelyset nesten lyser bedre opp selv på avstand. Kan virkelig belegget gjøre så mye? Sett på en hvit vegg igjen er lyset gulbrunaktig mens min bil har nesten hvitt lys.. Gode tips og triks mottas med takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 8, 2004 Pleier vel å være sokkelen til nærlyset som smelter, har byttet det på min, men er ikke noe "stort" nærlys synes jeg allikevel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 8, 2004 Jeg tok den ene lykta på min fra hverandre og vasket reflektor og glass. Ligger en faq på nordicaudi.com angående dette. Ble bedre, men lyset på disse bilene er helt elendig. Jeg kjører med tåkelysa alltid på i tillegg når det er mørkt. Har faktisk blitt stoppa også med det, men de sa ingenting på det. Helt utrolig at disse er godkjente. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 8, 2004 Ok.. Husker bare fra jeg hadde S4 selv samt på S6'en til en kamerat at nærlyset var veldig bra, så det var rart at det er så ytterst elendig på denne S4'en.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 8, 2004 Mulig jeg er helt på jordet no, men trengs det noe særlig reflektor på linselys da? Den største reflektoren er jo til langlysene. Husker ikke helt hvordan det ser ut sånn i farten heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 8, 2004 Nei, det er ikke store reflektoren til linselysa, men da blir den desto mer følsom for urenheter, samt at det har lett for å smelte litt rett over pæra. Prosentvis er det da en mye større del av reflektoren som blir ødelagt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 8, 2004 På min s6 er det hvertfall helt bedrøvelige lys, både på nær og fjernlysa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 8, 2004 Hva slags pærer er det på nærlysa på S4 ?? H3 ? H1 ?? Hvis det er H3 da skal jeg montere xenon-kitet mitt på min fremtidige S4/S6 iallfall......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 8, 2004 H1 på nær. H4 på fjern mener jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 8, 2004 H1 ?? Pokker da.......kan umulig være H4 på nærlys......H4 har jo to glødetråder den. En for langlys og en for nærlys. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 8, 2004 Du mener vel fjernlys. Jeg husker ikke det da, men det er ikke H1 hvertfall. Nærlysene er jeg sikker på, de har jeg skiftet en del ganger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 9, 2004 Det er H1 på nærlyset. Fjernlyset og tåkelyset *tror* jeg er H3. Det er ihvertfall ingen H4 eller H7 der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 9, 2004 Hmmmm..........hvis det er så dårlig lys som det høres ut så spørs det pm jeg skal investere i et nytt xenon-kit. Angrer ikke på at jeg kjøpte til 90`en,hadde valget mellom å relekoble lysa eller sette sterkerere pære. Jeg kjøpte xenon-kit....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 9, 2004 Mener å huske det er H1 og H7 men husker ikke hva som er hva. Jeg hadde ikke dårlige lys. Hmmm Edit: Den lange pæra er i nærlyset tror jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 9, 2004 H1 på Nær og Fjern Lys H3 på Tåkelys 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 9, 2004 Stemmer, det.. Jeg hadde også 'elendig' lys, og forrige eier hadde faktisk slengt på et relé for å hjelpe på dette, men det røsket jeg fort bort, da det ikke hjalp det døyt! Demonterte lyktene og renset linser og reflektorer, samt strammet og renset de elektriske tilkoblingene. (de var helt brune av varme..) Lyset ble endel bedre, men den helt store forskjellen fikk jeg med nye glass og GE 'Super blue'-lamper. (i tåkelysene) Skal ikke se bort fra at det blir Xenon i nærlysene, da de forsatt ikke er helt topp, og jeg ikke har funnet GE SB i H1 ennå.. Cabben derimot, har fantastisk lys, både nær og fjern.. (H1/H4) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 9, 2004 Er det noen som kan gi meg et skikkelig svar på hva slags pærer det er i lyktene på S4/S6 (C4 typen) Har jo hørt alt ifra H1,H3,H4 til H7 Jeg har allerede et H3 xenon-kit som jeg kunne godt tenkt meg å flyttet over på min fremtidige S4/S6. Nærlys: ?? Tåkelys: ?? Fjernlys: ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 9, 2004 Opprinnelig postet av Pål Fivelstad Er det noen som kan gi meg et skikkelig svar på hva slags pærer det er i lyktene på S4/S6 (C4 typen) Har jo hørt alt ifra H1,H3,H4 til H7 Jeg har allerede et H3 xenon-kit som jeg kunne godt tenkt meg å flyttet over på min fremtidige S4/S6. Nærlys: H1 Tåkelys: H3 Fjernlys: H1 Har byttet pærer noen ganger på S6'n + bygd om til Xenon på Nærlys... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 9, 2004 Hvis man bygger om til biltema xenon vil varsellampa i FIS lyse for gåen pære eller vil det fungere som det skal ? Er det noen som vet ? Jeg har forferdelig dårlige nærlys vurderer å bygge om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 9, 2004 Opprinnelig postet av Pål Fivelstad Jeg har allerede et H3 xenon-kit som jeg kunne godt tenkt meg å flyttet over på min fremtidige S4/S6. Har ikke du samme hovedlysene på 90en som jeg har på Coupeen min da? Min Coupe har H1 fjernlys, og da er det bare å flytte dem over til en C4... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 9, 2004 Opprinnelig postet av Elling Hanssen Hvis man bygger om til biltema xenon vil varsellampa i FIS lyse for gåen pære eller vil det fungere som det skal ? Er det noen som vet ? Jeg har forferdelig dårlige nærlys vurderer å bygge om. Varsellampa vil lyse ja, går og mode litt i "AutoCheck" relet... så er det løst... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet September 9, 2004 Opprinnelig postet av Per Lindgren Har ikke du samme hovedlysene på 90en som jeg har på Coupeen min da? Min Coupe har H1 fjernlys, og da er det bare å flytte dem over til en C4... Jeg har H3 langlys på min iallfall.......og det orginale lykter på bilen. Men husker ikke om det er Cibie eller Hella..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet September 9, 2004 Hmmm.......da blir det xenon-tåkelys i første omgang på min fremtidige bil Xenon langlys og nærlys får jeg ta etterhvert.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet September 10, 2004 Opprinnelig postet av Pål Fivelstad Jeg har H3 langlys på min iallfall.......og det orginale lykter på bilen. Men husker ikke om det er Cibie eller Hella..... Fatter ikke det... finner ingen i delekatalogen med H3 i hvertfall. Jaja, samme kan det være- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...