Ettermontere xenon i hovedlys på touran.

Anbefalte innlegg

Hei

Tenkte jeg skulle ettermontere xenon i originallyktene på min touran. Den er uten linse etc.

Problemet er at pærene festes på en plastskru som man skrur inn i lykta. Denne går jo ikke ann å bruke når xenonpærene har en ledningsklase ut av seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Tenkte jeg skulle ettermontere xenon i originallyktene på min touran. Den er uten linse etc.

Problemet er at pærene festes på en plastskru som man skrur inn i lykta. Denne går jo ikke ann å bruke når xenonpærene har en ledningsklase ut av seg.

Så det var noen plastikkskrue greier på dioder.no før, men finner det ikke nå.

Det jeg har gjort på min touran er å modifisere plastikkskruene.

dvs borret forsiktig gjennom plastikkskruen. klippet bort kontaktene som går inn på orginal pæren og loddet på ledninger slik at xenonkitet får strøm. (ettersom strømtilførselen sitter i holder til kontakten.)

Litt vanskelig å beskrive fremgangsmåten, men skal prøve å ta ett bilde i morgen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat, koster sikkert en formue de skruene, så litt dumt å øldelegge dem da. Får høre med dioder.no om de får tak i til touran. Kom det opp feilmelding til deg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat, koster sikkert en formue de skruene, så litt dumt å øldelegge dem da. Får høre med dioder.no om de får tak i til touran. Kom det opp feilmelding til deg?

Fikk opp feilmelding, derfor skal jeg montere motstander på kabelen.

Jeg kjøpte nye i reserve.. tror jeg betalte ca 180,- for 2 stk "skruer".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat, så derfor bør jeg bare anskaffe meg slike motstander med en gang.

Det bildet på dioder.no stemmer, ringte å snakka med dem i dag. Du skal skru fast den holderen der i lykta og feste pæra med den. :o

Tror jeg må gå for den metoden du gjorde. klipte du originalledningene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.