Svar trengs fort! (Hva er orginalt innpress på vw passat -02 3bg)

Anbefalte innlegg

Hva er orginalt innpress på vw passat -02 3bg og vil 225/40-18 ET 48 gå på uten problemer med 40 mm senk?:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener du skal ha et35 hvis du skal på 18". Så tviler du får på et48. Men da kan du jo i tillfelle bare space.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET48 er altfor høyt innpress...........ET37 er orginalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET 45 gikk hos meg med samme senk og felg/dekk.

Fikk litt subbing med orginal dempere.

Er det ikke samme str på hjulbuene på 3b/3bg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET 45 gikk hos meg med samme senk og felg/dekk.

Fikk litt subbing med orginal dempere.

Er det ikke samme str på hjulbuene på 3b/3bg?

 

Jo det er det. Org. innpress er 38 både på 3b/3bg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo det er det. Org. innpress er 38 både på 3b/3bg

 

: klø :

 

Min 3BG (-03) har ET37 originalt.

Jeg har i sommer kjørt med FK Silverline X senkesett. Bilen er senket ca 65mm. 8x18 med ET45 kan veldig lite klaring inn mot fjærbeina foran, samt at det bygger ALT for lite ut i hjulbuene.

Med 8x18 er nok ET35 det du bør satse på.

Valg av dekkmerke og -dimensjon har også en god del å si for om du får subbing eller ikke. Det varierer veldig på "skulderprofilen" på de forskjellige dekkfabrikatene.

 

Jeg vurderer å gå over til 8x18 ET35 med 225/40R18 til våren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir litt mye med ET 48.Satt og surfet litt og fant ut at det ikke går så bra.Men hvilke felger skal man gå får da??Er jo et hav å velge imellom! Liker rs6 felgen,men det er liksom så mange som har den typen...Noen forslag?Blir vel gått for 18". Skal ha igjen litt komfort :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser at det er mye forskjell mellom hva som er av originalt innpress på Passat 3BG, jeg har en 2001 modell hvor innpresset er 45, hvorfor er det da flere som har innpress på 37?

Sommerhjulene mine i 8,5x20 har ett innpress på 35, så det ville jo vært mye lettere å skrive inn de i vognkortet når alt annet stemmer ift hjulomkrets, lasteindex osv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ikke titte i vognkortet ditt da? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer ann på bredden på felgen vil jeg tro? ifølge etka er det ET40 på 6" og ET37 på 7" felg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer ann på bredden på felgen vil jeg tro? ifølge etka er det ET40 på 6" og ET37 på 7" felg.

 

Ja jeg mener det er forskjell på ET på de ulike felghøyder og bredder. Jeg har ingen tro på at det er ET37 på alle 3BG'er med både 15, 16 og 17 tom og forhjulstrekk og 4 motion.

 

Som stylingdimensjon er ET45-48 litt for høyt med 8 eller 8,5 toms felg og blir felgen bredere butter den innover. Men det er også stor forskjell på de ulike coilover-sett mht hvor mye fjærbenet bygger. FK bygger i hvertfall mye ut på Passat 3C, ca 1 cm mer enn orig.dempere/fjærer. Så man kan ikke si at 8,5 ET48 butter innover, det kommer an på dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ikke titte i vognkortet ditt da? :)

 

Hæ?

 

Sa jo det, vognkortet mitt sier ET 45, da med standard felg 6x15.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i vognkorte til passaten som jeg har foran meg nå står det.195/65r 15. 6jx15 min innpress 45mm

 

også har jeg alternativ dekk og fel 205/60r15 og 7jx15 felg

205/55r16 med 7jx16 felg

 

på sommer har jeg 17tom med 225/45r17 som er på orginal felg bilen ble levert med når den ble kjøpt og de er et 37.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min sto det et45 i vognkort. Fikk typegodkjenningspapirer fra møller om at det var et37 som var riktig på 4motion, og der sto både 15,16 og 17" oppgitt. Han som satt på typegodkjenninga sa at det var tasta feil. For var vist et45 på grevling i følge han.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk også dette tilsendt per post. underlag fra fabrikk samt kopi av COC.

 

(Kenneth Rombo Oddaker, Typegodkjenning, Harald A. Møller AS som sendte meg dette)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sooy ot men har du mailadresse eller noe har Passat 1,9 tdi 4-motion det står ingenting på "et" på mitt vognkort, så skulle gjerne ha noe skriftlig på dette jeg også...

Hilsen Finn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ET37 originalt, også kjører jeg på 8,5og9x18 med ET35. hvis du har felger med 45, så er det jo bare å space ut med 10mm.. er jo mye finere med felger som går "kant i kant" med hjulbuen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de var litt kjipe....

 

Hei.

 

Dette er en bruktimportert bil vi har derfor ingen dokumentasjon på denne bilen i arkivet.

Du kan evt.få tak i den dokumentasjonen du trenger fra et merkeverksted i det landet du har tatt inn bilen ifra.

 

er det virkelig forskjell her....om bilen er importert...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.